Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner (Generelt)
https://mjba.dk/danmarks-foerste-batteritog-rammer-skinnerne-i-vestjylland-i-2024/
SÅ blev det officielt
/Lasse
https://mjba.dk/danmarks-foerste-batteritog-rammer-skinnerne-i-vestjylland-i-2024/
SÅ blev det officielt
/Lasse
Kære Lasse,
Tak for info. Siemens Mobility leverede denne grafik i f.m. nyheden:
Selv om der står "Lemvig" i destinationen, er toget "åbent" for design. Mon ikke, man kommer til at følge det, der er anvendt på Desiro'erne?
M.v.h.
Niels
Muligvis et forbehold eller to:
So stark trifft der Krieg die Stadler-Konkurrenten Siemens und Alstom
Det vil tiden vise.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.
Det bliver spændende og selvom det første tog fra Mireo platformen først kørte med passagerer i juni 2020 er der nu allerede bestilt 256 togsæt af modellen heraf 61 som batteritog og 8 som brinttog.
Det er også helt symbolsk at Y-Togene, Desiroerne og nu Mireoerne bygges på samme fabrik i Krefeld.
--
Mvh Anders
Den er ikke lige frem køn at se på, en speciel design af sær klasse må man sige.
Smag og behag
Kære Lasse,
Selv om der står "Lemvig" i destinationen, er toget "åbent" for design. Mon ikke, man kommer til at følge det, der er anvendt på Desiro'erne?
M.v.h.
Niels
Jeg synes der er noget StormTrooper fra Starwars over det design i hvid..
--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh
Den er ikke lige frem køn at se på, en speciel design af sær klasse må man sige.
Smag og behag
Tog skal ses indefra og ud.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.
Tog skal ses indefra og ud.
Lige dén vil jeg gerne udfordre. Men med mange Siemens design de senere år, virker det som om, at man er ret konsekvente med et "knap så optimeret" udseende. Det er der også andre der er gode til, men jeg mener ikke, jeg har set priser til Siemens på externt design i samme grad som andre leverandører, de senere år.
Når det er sagt, synes jeg faktisk MIREO er ganske pænt - og med et endeligt design, skal det nok blive godt.
/Lasse
Det er sgu rigtigt! Det er dér, jeg har set den før
Når det er sagt, synes jeg faktisk MIREO er ganske pænt - og med et endeligt design, skal det nok blive godt./Lasse
Man kan redde og ødelægge meget med bemalingen. Det er næsten ikke til at forstå at disse to Mireo'er har samme dimensioner. S-Bahn Rhein Ruhr bemalingen får toget til at fremstå klodset fordi man ikke har malet skørtet.
--
Mvh Anders
Her er et groft designforslag fra mig stærkt inspireret af et Stadler lavede til MJBA i 2019.
Inspirationen:
--
Mvh Anders
Kære Lasse,
M.v.h.
Niels
Min første reaktion var også ondskabsfuld og glubsk. Ved sgu ikke rigtig om jeg tør stige ind i det tog
Kære Lasse,
M.v.h.
Niels
Min første reaktion var også ondskabsfuld og glubsk. Ved sgu ikke rigtig om jeg tør stige ind i det tog
Min første tanke gik i denne retning...
--
Venligst
Michael Deichmann
en ny perron rydder
ja ja jeg går nu
--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris
Mon ikke der er nogle overvejelser igang omkring design og farver?
Men det er ikke de ting, som skal fastlægges først; det kan tages senere.
Måske derfor vises et hvidt tog grundet at det fremtidige design er ukendt?
Selve vognkassen kan man næppe gøre meget ved uden at få en masse ballade med godkendelser.....
Måske derfor vises et hvidt tog grundet at det fremtidige design er ukendt?
Præcis, Peter.
M.v.h.
Niels
Indkøbet af de fire togsæt til Holstebro-Skjern er nu godkendt af forligskredsen.
Transportministeriet - Danmarks første batteritog er nu på vej
Nu udestår blot en godkendelse i Region Midtjylland af de tre togsæt til Lemvigbanen inden kontrakten kan underskrives - forventeligt i maj måned.
--
Mvh Anders