Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Midtjyske Jernbaner har sendt batteritog i udbud (Generelt)

af andersj, Aalborg, 25/2 2022, 14:29 (1095 dage siden) @ Jakobsen

Nu spørger jeg bare men er der noget nyt info om udbuddet siden det her blev lavet. Så vidt jeg ved var udbudsdeadlinen i December men har der været noget nyt siden da? Jeg forventer da at der nok ikke er så lang tid endnu indtil et resultat burde komme.

Jeg går også og er spændt, for det må være lige oppe over.

Denne artikel fra 9. februar nævner "Allerede i denne måned ventes togproducenter at give deres endelige tilbud på en løsning, der gør det muligt at køre med batteritog." så man er lidt forsinket i forhold til de oprindelige planer.

Aaah, citat fra artikel: "Opdateret: Faktuel fejl om investering til ladestationer på Badedanmarks strækning er rettet"

Den oprindelige artikel nævnte at der var afsat 100 mio. kr. til opladeinfrastruktur på Lemvigbanen, men den opdaterede artikel nævner at de 100 mio. kr. er til opladeinfrastruktur på Banedanmarks strækning.

Oprindelig artikel: (trykt i avisen)
-Der er faktisk afsat 100 millioner kroner til to ladestationer på Lemvigbanens egen strækning. Mit bedste bud er, at vi kan gennemføre planerne ved Lemvig Station for blot 30-35 millioner kroner -eventuelt med mindre lademuligheder i Thyborøn og Vemb af hensyn til driftssikkerheden, men det er måske ikke en gang nødvendigt, siger Martha Vrist.

Opdateret artikel:
- Der er faktisk afsat 100 millioner kroner til to ladestationer på Banedanmarks strækning i henholdsvis Skjern og Holstebro. Mit bedste bud er, at vi kan gennemføre planerne ved Lemvig Station for blot 30-35 millioner kroner - eventuelt med mindre lademuligheder i Thyborøn og Vemb af hensyn til driftssikkerheden, men det er måske ikke en gang nødvendigt, siger Martha Vrist.

--
Mvh Anders

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak