Mærsk har lanceret en ny intermodal service (Generelt)
Klippet fra Polske Kurier kolijowy og oversat med Google Translate
Mærsk lancerer nye intermodale fragttjenester mellem Fjernøsten og Europa
22. februar 2022 | Kilde: Mærsk / Railway Courier
Mærsk har lanceret en ny intermodal service, der forbinder Fjernøsten med Europa. AE66, som det kaldes, supplerer de eksisterende logistiktjenester AE19 og AE77, der alle bruger den transsibiriske rute. En ny tjeneste med en sø-jernbane-hav profil forbinder Korea, Japan og Kina med Kaliningrad, de baltiske lande og Polen vil blive udført hver anden uge i vestlig retning fra havnen i Vostochny (Восто'чный порт) i det russiske Fjernøsten (på Stillehavet) til Kaliningrad ved Østersøen og har en god chance for yderligere ekspansion.
Transittiden for den nye rute er meget kortere end rent havbaserede forbindelser: Den gør det muligt at transportere varer fra Busan til Kaliningrad og nabobyer i Østersøregionen på mindre end 20 dage sammenlignet med en gennemsnitlig længde på 55-60 dage for havforbindelser via Suezkanalen.
Maersk A66-tjenesten kommer på det perfekte tidspunkt til at afhjælpe de aktuelle logistiske problemer i forbindelse med transport af varer fra Fjernøsten til Europa. Det nye tilbud giver globale forhandlere kortere transittider, omkostningsvenlighed og grønnere tjenester. Med titusindvis af containere transporteret fra Asien til Europa er levering af kreative løsninger, der giver en bedre kundeoplevelse, en vigtig drivkraft for vores forretning," siger Zsolt Katona, administrerende direktør for Østeuropa, A.P. Møller-Mærsk.
Permanente flyvninger i Asien samt regelmæssige afgange af den transsibiriske jernbane fra havnen i Vostochny vil muliggøre meget pålidelige og rettidige leverancer, som med andre sø-til-hav-tjenester, der i øjeblikket tilbydes af A.P. Møller-Mærsk.
Der sikres bæredygtige operationer og stabile tidsplaner for den nye tjeneste takket være et tæt samarbejde og støtte fra det føderale toldvæsen (FTS) og de russiske jernbaner. Havneoperationer udføres af globale havne, mens jernbanetjenester drives af TransContainer JSC.
Mærsk planlægger at øge volumenet yderligere ved at målrette kundesegmenter mod høj værdi og/eller tidsfølsom last som f.eks. bil-, el- og udstyrssektoren.
A.P. Møller-Mærsk intermodale tjenester (AE66, AE19, AE77) fra Asien til Europa er et attraktivt alternativ til lange transittider inden for søtransport og dyre priser inden for lufttransport.
A.P. Møller - Mærsk er en integreret containerlogistikvirksomhed, der arbejder for at forbinde og forenkle sine kunders forsyningskæder. Som verdensførende inden for spedition opererer virksomheden i 130 lande og beskæftiger ca. 95.000 medarbejdere.