Jeg vil give OP ret så langt, at vi jo sådan set fra både politikere, DSB og Banedanmark har fået tudet ørerne fulde af, at det nye signalsystem var lig med paradis på jord for passagererne...
Her er fx et lille tilbageblik til 2013, da hele projektet - for NI år siden (!) - begyndte. Dengang var man åbenbart mere optimistisk?
https://www.tv2lorry.dk/region-hovedstaden/slut-med-signalfejl-banedanmark-klar-med-nyt...
"Hvis det går som Banedanmark håber, vil stort set alle signalfejl være væk til den tid."
En journalistisk stramning - eller bare den opfattelse en helt almindelig (dum) journalist havde fået ud fra alle skåltalerne?...
Det er klart, at fejl ikke kan udryddes 100 procent, men jeg er egentlig negativt overrasket over, at det nye system åbenbart kun vil halvere antallet af fejl. Det er - i min optik - ikke imponerende, og i hvert fald ikke dét man som almindelig togbruger har fået stillet i udsigt.
Og nej, jeg har ikke forstand på alt det tekniske og alle undskyldningerne.
Og ja, jeg er lykkeligt uvidende om alle de masser af sikkert gode grunde, der er til at jernbanen gang på gang ikke kan levere det lovede.
Men - endnu en gang: vil man forstå hvorfor folk tager bilen, skal man bare læse på jernbanen.dk's forum. Arrogancen blandt (nogle, ikke alle!) jernbanefolk vil ingen ende tage. Det ville utvivlsomt også være nemmere at drive jernbane uden passagerer, det besværlige element...
P.S. Hvis det er fejl på et sporskifte, så kald det dog det i stedet for signalfejl... Hvis ALLE fejl/nedbrud kategoriseres som "signalfejl", fordi alt styres af en ny fin signalcomputer, så tror da pokker folk bliver frustrerede. Så kald det dog 'it-fejl' eller noget andet nyt. Bare et lille pr-tip.