remissen Roskilde mm (Generelt)
Hvad sker der foran remissen, drejeskiven om omegn? Der ser lidt rodet ud når man kører forbi. Det forekom at F-maskinen er faldet noget af på den?
af gamle ole, 7/6 2011, 20:17 (4917 dage siden)
Hvad sker der foran remissen, drejeskiven om omegn? Der ser lidt rodet ud når man kører forbi. Det forekom at F-maskinen er faldet noget af på den?
af Bjarke , Tølløse, 8/6 2011, 13:35 (4916 dage siden) @ gamle ole
hvad mener du med rodet ?
ja F maskinen står uden for fordi der ikke er plads inden for i remisen alternativt skulle vi måske sætte C maskinen uden for.
for der er jo rigtigt mange C maskiner tilbage
af Egon Schmidt, 8/6 2011, 14:56 (4916 dage siden) @ Bjarke
Kan da ikke komme indenfor på CVK eller så lad dog en anden klub som står og gerne have et damplokomotiv og gøre køre klar i stedetfor at den står og ruster og gå til i Roskilde for hvor mange F er erder køre klar
Egon
af Rafael, 8/6 2011, 18:59 (4916 dage siden) @ Egon Schmidt
Kan da ikke komme indenfor på CVK eller så lad dog en anden klub som står og gerne have et damplokomotiv og gøre køre klar i stedetfor at den står og ruster og gå til i Roskilde for hvor mange F er erder køre klar
Egon
F657, F658 og F441 er vel køreklare. Og nu tvivler jeg på at, verden hænger sådan sammen, at man forærer eller sælger en maskine til en anden klub/forening bare fordi den ikke står øverst på restaureringslisten. Mon ikke klubberne i Danmark har rigeligt at gå i gang med. Tror jeg nu også Museumstog har for den sags skyld. Kan sagtens forstå hvorfor de prioriterer C'eren højere end F'eren. Der er jo bevaret en del F-maskiner.
af Egon Schmidt, 8/6 2011, 19:22 (4916 dage siden) @ Rafael
Det vil jeg give dig ret i men det er ikke for at jeg er efter museums tog,men efter hvad jeg har læst her på forum,hvor de har været efter andre klubber der var noget ståen under åben himlen da var det galt så hvorfor kan den komme ind under tag på CVK damå det da være plads nok.
Egon
af Rafael, 8/6 2011, 19:27 (4916 dage siden) @ Egon Schmidt
Ja okay. Ved faktisk ikke om de har plads på Centralværkstedet. Der står vel et MA-lyntog + de brune vogne. Og som jeg har kunne se på div. billeder fik de en del røde vogne med fra Randers af. Det er en del meter.
af Filip Gram, 8/6 2011, 19:31 (4916 dage siden) @ Egon Schmidt
Det vil jeg give dig ret i men det er ikke for at jeg er efter museums tog,men efter hvad jeg har læst her på forum,hvor de har været efter andre klubber der var noget ståen under åben himlen da var det galt så hvorfor kan den komme ind under tag på CVK damå det da være plads nok.
Plads nok?? He, he... Det findes slet ikke i denne branche! Jeg skal da være den første til at udbryde hvor amatøragtigt jeg synes det er, men jeg påpeger det så sandelig også i museumstog. Derfor høre du ikke hylekoret fra mig herinde.
/Filip
af Egon Schmidt, 8/6 2011, 19:37 (4916 dage siden) @ Filip Gram
Det er rigtig men var du ikke med at skrive om struer jernbane klub du må undskyld jeg spør jeg ved bare det var meget skriveri om klubbe om deres matriel der stod under åben himle, hvad er forskelden om det er damp eller motor.
Fgon
af FIlip Gram, 8/6 2011, 19:45 (4916 dage siden) @ Egon Schmidt
Det er rigtig men var du ikke med at skrive om struer jernbane klub du må undskyld jeg spør jeg ved bare det var meget skriveri om klubbe om deres matriel der stod under åben himle, hvad er forskelden om det er damp eller motor.
Jo, jeg var med til at skrive om det men grundlæggende mener jeg ikke at det interessant om det er damp eller diesel, men om den museale/historiske værdi. Og der rangere (høh, høh) en F-maskine nu engang ikke særlig højt sammenlignet med en af de ældste bevarede diesellokomotiver...
Som jeg skrev så er jeg ligeglad med hvilke tosser der vælger at stille vores kulturarv under åben himmel, men når det er museumstog (hvor jeg selv er) giver det mere mening at ytre kritikken i museumstog end på nettet. Klubberne derimod har jeg ikke min gang og derfor kan jeg kun give min mening til kende på fora som dette.
af niklas291, 11/6 2011, 20:43 (4913 dage siden) @ FIlip Gram
der er da remiser i feks. skjern og næstved, hvor de kan stille feks. f500 ind så den ikke står udenfor. de kan også bruge dem til værksteder senere hen
af Filip Gram, 11/6 2011, 21:02 (4913 dage siden) @ niklas291
der er da remiser i feks. skjern og næstved, hvor de kan stille feks. f500 ind så den ikke står udenfor. de kan også bruge dem til værksteder senere hen
Det kræver at man lejer sporplads og at man KAN leje sporplads... Næstved er mig bekendt allerede fyldt og Skjern... - Tja, jeg gider i hvert fald ikke slæbe F 500 så langt! Der skal nok være nærmere og mere oplagte muligheder, hvis man gad at bruge ressourcerne på det. - OG netop det med "gad" er jo kernen i hele problematikken!
Værksteder??? - Til hvad? Der er da RIGELIGT med værksteder i Danmark! I hvert fald hvis man kigger på hvor mange (eller rettere: hvor få) der møder op de enkelte steder...
af Baldrick, 12/6 2011, 17:45 (4912 dage siden) @ Egon Schmidt
Det vil jeg give dig ret i men det er ikke for at jeg er efter museums tog,men efter hvad jeg har læst her på forum,hvor de har været efter andre klubber der var noget ståen under åben himlen da var det galt så hvorfor kan den komme ind under tag på CVK damå det da være plads nok.
Egon
1:Hvis der er plads nok, hvorfor stå der så meget udefor der inde?
2:Tænk hvis der var gemt lige så meget af andre litra som af F'en. Hvor skulle der
så køre tog.
af Peter Roland Hansen, 8/6 2011, 19:42 (4916 dage siden) @ Egon Schmidt
Tror ikke at en F maskine som restaureringsobjekt er særligt interessant så længe der er andre og mere spændende ting der venter på en kærlig hånd
af UTJ, 8/6 2011, 20:11 (4916 dage siden) @ Peter Roland Hansen
Tror ikke at en F maskine som restaureringsobjekt er særligt interessant så længe der er andre og mere spændende ting der venter på en kærlig hånd
Museumstog har pt F 441, 694, 500 og 668, så der er nok at vælge imellem. Desuden F 428......
af Filip Gram, 8/6 2011, 20:13 (4916 dage siden) @ UTJ
Museumstog har pt F 441, 694, 500 og 668, så der er nok at vælge imellem. Desuden F 428......
Og 662...
af L.H. Jensen, 8/6 2011, 20:37 (4916 dage siden) @ Filip Gram
Museumstog har pt F 441, 694, 500 og 668, så der er nok at vælge imellem. Desuden F 428......
Og 662...
Uden i øvrigt at ville blande mig i spørgsmålet (jeg er også en del af en veteranbane, hvor vi ikke har alting inden døre - desværre ...) vil jeg dog påpege, at F 500 er en smule mere interessant - men gerne som stillestående museumsobjekt (der har vel egentlig aldrig været en F'er udstillet i Odense) - idet maskinen jo er een af de aller første F-maskiner, bygget af "Saronno" i Italien i modsætning til de øvrige nævnte, der alle er Frichs-maskiner. Og den kunne oven i købet køre ...
Dertil er den i modsætning til 662 og "min" gamle legepladsmaskine fra Århus 668 relativt komplet.
Men lad nu folkene fra Museumstog selv finde ud af det; hvis al materielplacering ude og/eller inde skulle gøres til genstand for en "rundkredsdiskussion" her på dette forum, sandede det hurtigt til usagligt ævl. For der synes at være en overhyppighed af dem, der gerne vil blande sig, blandt de, der ikke selv bidrager aktivt til materiellet bevarelse og vedligeholdelse ...;-(
Mvh
LHJ
af Filip Gram, 8/6 2011, 20:53 (4916 dage siden) @ L.H. Jensen
Og den kunne oven i købet køre ...
Og den kan den komme til igen... _Med en ny kedel! :-/
Men lad nu folkene fra Museumstog selv finde ud af det; hvis al materielplacering ude og/eller inde skulle gøres til genstand for en "rundkredsdiskussion" her på dette forum, sandede det hurtigt til usagligt ævl. For der synes at være en overhyppighed af dem, der gerne vil blande sig, blandt de, der ikke selv bidrager aktivt til materiellet bevarelse og vedligeholdelse ...;-(
Jeg er ikke enig. - Overhovedet! Hvis naboen tæver ungerne lader du vel heller ikke stå til fordi det ikke er dine børn? Bevares, det er sat lidt (meget) på spidsen, men at debatten jævnligt er oppe at vende herinde tror jeg er en meget sund ting. Navnligt når der skal sættes gang i projekter af en sådan størrelse som hal II i marslev eller hvad museumstog måtte pønse på, er lidt pres altid godt til at få tingene igennem. Debatten kunne efter min mening sagtens tåle politisk bevågenhed, således at det mundede ud i en national bevaringsplan, med pligt til at sikre de pågældende køretøjer som med fredede bygninger. Og jeg skubber gerne i den retning...
af Jesper Frichs J., 9/6 2011, 15:35 (4915 dage siden) @ Filip Gram
Dyb enighed herfra. Det kan kun være sundt at få frisk luft til debatter om bevarelse af materiel. tænk over det, det kunne være der var andre der har en ide til hvordan man bedst kunne bevare/konservere, og hvorhenne, her på forummet. Samtidig Hvis der eksistere så mange F'ere. Mener jeg det er lige gyldigt om det er den ene eller den anden Fabrik? Restaureringen ser vel ens ud? C- maskine DET SKAL VI HA'.. Det er sørgeligt at se hvordan, de forsvandt alle sammen. Derfor forstå jeg godt grundlaget for at stille den F'er ude. Jeg er også enig at det meget godt man kan kommentere, men man for ofte et andet syn hvis man er aktiv.
Mvh Jesper.
af Niels Munch, 8/6 2011, 14:01 (4916 dage siden) @ gamle ole
Jf. min nylige reportage *her*, Ole, så der da pænt og ryddeligt ud!
Endnu et foto fra dagen:
DSB F 500, Roskilde Remise 28.05.2011 (nm).
V.h.
Niels
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet