Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hjælp til ID af Guldbæk-billeder - #2 (Generelt)

af Ole M. Nielsen ⌂, 7/6 2011, 14:53 (4920 dage siden)

Her kommer lidt flere billeder jeg ikke kan stedfæste.

[image]
Billede 1. En station på OHJ, enten Fårevejle eller Asnæs. Billedet er fra 1987.

[image]
Billede 2. Herningværkets kultog, taget i 1983, men hvor ?

[image]
Billede 3. Samme tog som på ovenstående billede, men taget fra bagenden.

[image]
Billede 4. Taget 1976 fra et tog. Et sted mellem Tåstrup og Enghave.

[image]
Billede 5. Taget 1976. En bro over banen. Et sted omkring Enghave ?

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
Disse 5 billeder stammer fra 1986. Måske det sidste billede kan være med til at stedfæste hvor billederne er taget.

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Hjælp til ID af Guldbæk-billeder - #2

af UTJ, 7/6 2011, 15:03 (4920 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Billede 5 er ved Valby retning Enghave - broen eksisterer stadig

af Poul Andersen @, 7/6 2011, 15:06 (4920 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Billederne af "Kultoget" kan være taget lidt nord for Varde st. idet hegnet muligvis er det der omkrandsede det tidl. Varde Sommerland.
De sidste 5 billeder er tidl. VGJ sporet til DOMI med perron for Varde Sommerland.
Man ser også indgangen til Sommerlandet på sidste billede.

Varde Sommerland er lukket og sporet og perron på billeder er fjernet, ligesom Kultoget også er overgået til jernbanehistorien.

Mvh. Poul.

af Niels-Erik Hansen, Roskilde, 7/6 2011, 15:22 (4920 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Billede 5 er den gamle kommandopost, hvorfra man lokalbetjente sikringsanlæggene i Hvidovre Fjern og Vigerslev. Først blev Hvidovre Fjern-delen overflødig ved overgangen til fjernstyring fra FC Roskilde, og senere blev Vigerslev-delen også fjernstyret fra Roskilde. - Begge stationer fjernstyres nu fra København H.

Bygningen i baggrunden er brandstationen ved Vigerslevvej.

af Niels-Erik Hansen, Roskilde, 7/6 2011, 15:25 (4920 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Sludder: billede 4

af Svend, 7/6 2011, 15:43 (4920 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Billede 4: Vigerslev kommandopost (togfølgestationerne Vigerslev, Hvidovre fjern, Valby Gasværk og Harrestrup)
Billede 5: "Hønsebroen" i Valby (stibro - er der stadig men i en ny udgave)

--
Svend

af Holger Sørensen, Hedehusene, 7/6 2011, 15:50 (4920 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Og den hed Vigerslev og betjente Vigerslev, Hvidovre Fjern, Harrestrup og Valby Gasværk.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

af Claus Frost, 7/6 2011, 17:36 (4920 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Der har jeg godt nok spenderet mange timer i drengeårene. Personale var overordentlig flinke til at lade os tog-tossede drenge komme på besøg og dreje på håndtagene. Det var meget store oplevelser for knægte på 12-13 år.

af Ole M. Nielsen ⌂, 8/6 2011, 09:01 (4920 dage siden) @ Svend

Mange tak til alle for indlæg. Fantastisk at det kun tager ca. en halv time at få svar på sine spørgsmål (selvom jeg fik posten i en forkert kategori)! Endnu mangler dog billede 1 fra OHJ, men jeg tror det er Asnæs.

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

af Niels Munch, 8/6 2011, 09:09 (4920 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Kære Ole,

Jet stemmer også for Asnæs, motiveret med det kurvede sporforløb og overkørslens placering.

I min søgen efter passende fotodokumentation faldt jeg over Odsherreds Lokalarkivs meget interessante hjemmeside: http://billeder.bibod.dk/main.php?g2_itemId=4172 .

Bedsete hilsener
Niels

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 9/6 2011, 12:37 (4918 dage siden) @ Ole M. Nielsen
redigeret af mhv_vsvt, 9/6 2011, 12:47

Her kommer lidt flere billeder jeg ikke kan stedfæste.

[image]
Billede 1. En station på OHJ, enten Fårevejle eller Asnæs. Billedet er fra 1987.

- Jeg vover pelsen på nr 1 der, jeg tror det er Asnæs, for i Fårevejle der går sporet ikke ind i en kurve i enden af stationen som den gør på billedet, og det ligner landevejen mod Fårevejle til Højre i billedet, men hvis du ser et nutidigt billede derfra så er det højre vigespor væk, ovk i sydenden er lukket og til venstre vil du kunne se en nyerer værkstedshal.

Men jeg vover ud fra mulighederne og sige at der er tale om Asnæs.

Havde du et billede der viste stationen mod nord så ville man slet ikke være i tvivl for der vil man straks se vigesporet ind til NKT, men jeg er ret sikker på at vi ser mod syd (af Holbæk til)

Den plads fotografen står på er idag blevet til OK tankstation.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak