Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

En rumpeged på Centralværkstedet (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 7/6 2011, 14:37 (4921 dage siden)

På Centralværkstedet i København er der dukket en "ny" rumpeged op.

[image]

[image]

På siden af vognen kan jeg næsten læse nummeret 561 og i så fald drejer det sig om VNJ SB 1.

Min sidste notering på denne vogn er: Roskilde 1999 (hensat). Hvis det er denne vogn, hvor har den så været siden 1999 og hvornår kom den til DSB Museumstog, som jeg antager er den nuværende ejer?

--
[image]

En rumpeged på Centralværkstedet

af Kristian Jakobsen ⌂ @, ølby, 7/6 2011, 15:04 (4921 dage siden) @ Tommy Nilsson

Spg:

Tommy du skulle ikke ha flere billedere af s-toget bagi hvad standen er på dette nu det står frit ude(desværre) og bliver ødlagt af grattiti...

Håber stadig det lykkes at få et 2G ud og køre på sbanen igen selvom vidst både dette og det i odense virker opgivet og er pynt..

Avatar

Et S-tog på Centralværkstedet

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 7/6 2011, 15:51 (4921 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Tommy du skulle ikke ha flere billedere af s-toget bagi hvad standen er på dette nu det står frit ude(desværre) og bliver ødlagt af grattiti...

Håber stadig det lykkes at få et 2G ud og køre på sbanen igen selvom vidst både dette og det i odense virker opgivet og er pynt..

Desværre ingen billeder af S-toget - det var ikke særlig fotogent. Jeg noterede mig heller ikke, hvilken stand det var i, men alle de lag grafitti holder vel rusten lidt på afstand...

--
[image]

En rumpeged på Centralværkstedet

af OD, Od, 7/6 2011, 23:16 (4920 dage siden) @ Tommy Nilsson

På Centralværkstedet i København er der dukket en "ny" rumpeged op.

På siden af vognen kan jeg næsten læse nummeret 561 og i så fald drejer det sig om VNJ SB 1.

Min sidste notering på denne vogn er: Roskilde 1999 (hensat). Hvis det er denne vogn, hvor har den så været siden 1999 og hvornår kom den til DSB Museumstog, som jeg antager er den nuværende ejer?

Jeg har noteret den i Randers 23.05.2009. Transporten til København skete ultimo 2010/primo 2011.

En rumpeged på Centralværkstedet

af Svend, 7/6 2011, 23:44 (4920 dage siden) @ OD, Od

På Centralværkstedet i København er der dukket en "ny" rumpeged op.

På siden af vognen kan jeg næsten læse nummeret 561 og i så fald drejer det sig om VNJ SB 1.

Min sidste notering på denne vogn er: Roskilde 1999 (hensat). Hvis det er denne vogn, hvor har den så været siden 1999 og hvornår kom den til DSB Museumstog, som jeg antager er den nuværende ejer?


Jeg har noteret den i Randers 23.05.2009. Transporten til København skete ultimo 2010/primo 2011.

Næste spørgsmål: Hvad har man tænkt sig med den? Den ligner jo noget der har været udsat for noget voldsomt (en brand?); på den anden side er den en af de sidste af sin slags.

DSB Museumstog har ikke egnet trækkraft, men den kan vel - hvis genopbygning i det hele taget er mulig - indgå i en samling et andet sted? Det vil næsten være for meget at regne med, at Jernbanemuseet en dag ønsker at bevare noget skinnebusmateriel, men håbet er der stadig. Det går jo ikke for godt for veteranbanerne på det område - bortset fra Bryrup-Vrads og Nordsjælland.

--
Svend

En rumpeged på Centralværkstedet

af bo, 8/6 2011, 13:56 (4920 dage siden) @ Svend

jbm har ville købe VGJ Sm 6 for 100.000

En rumpeged på Centralværkstedet

af Svend, 8/6 2011, 15:15 (4920 dage siden) @ bo

jbm har ville købe VGJ Sm 6 for 100.000

Bare de så stadig vil.

Endelig en chance for at der vil blive bevaret et typisk skinnebustog (anno 1948) for eftertiden - næsten ligesom det der er vist nedenfor :-) :-)

--
Svend

En rumpeged på Centralværkstedet

af Niels Faldborg, Årslev, 8/6 2011, 15:47 (4920 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
Dette billede er taget ved remissen i Randers 26-05-2001, så det tyder på at vognen allerede på det tidspunkt tilhøte DJM

En rumpeged på Centralværkstedet

af kasper karlsen, 18/6 2011, 19:25 (4909 dage siden) @ Svend

den kan faktisk køre!

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak