Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ændret køreplan idag p.gr.a. Malik (Generelt)

af P.Jensen, 29/1 2022, 12:57 (1028 dage siden)

Ritzau skriver for et par timer siden følgende:

Stormen rammer også trafik på landjorden. DSB kører efter ændret plan på en række togstrækninger.

Skal man eksempelvis frem og tilbage mellem Aalborg Lufthavn og Aarhus er det vigtigt at være opmærksom på, at lyntogene på strækningen ikke stopper mellem de to destinationer.

!!!!???? Lyntogene er aflyst så vidt jeg kan se......

P.Jensen

Ændret køreplan idag p.gr.a. Malik

af DTog, 29/1 2022, 13:13 (1028 dage siden) @ P.Jensen

Stormen rammer også trafik på landjorden. DSB kører efter ændret plan på en række togstrækninger.

Skal man eksempelvis frem og tilbage mellem Aalborg Lufthavn og Aarhus er det vigtigt at være opmærksom på, at lyntogene på strækningen ikke stopper mellem de to destinationer.

Ja, mellem Aarhus og Aalborg Lufthavn er lyntogene aflyst, det betyder at der mellem 13:26 og 23:50 ikke kører tog til Aalborg lufthavn, ellers kører lyntogene til Aarhus med ekstrastandsning i Middelfart, InterCitytogene får ekstrastandsning i Hedensted.
Se mere på https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 29/1 2022, 13:53 (1028 dage siden) @ P.Jensen

Ja jeg forstår jo ikke, at man venter med at sætte ændringer i værk, til problemet er opstået

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

af larsht, 29/1 2022, 14:00 (1028 dage siden) @ hummel_62

Ja jeg forstår jo ikke, at man venter med at sætte ændringer i værk, til problemet er opstået

Ikke forstået?

Aflysningerne er meldt ud på forhånd og med klokkeslet.

af jaer, 29/1 2022, 14:04 (1028 dage siden) @ larsht

Ikke forstået?

Din navnebroder forstår ikke, at det er bedre at være proaktiv, så også kunderne kan planlægge i stedet for at skulle stå i problemerne i situationen.

/Jan

af larsht, 29/1 2022, 14:07 (1028 dage siden) @ jaer

Ikke forstået?

Din navnebroder forstår ikke, at det er bedre at være proaktiv, så også kunderne kan planlægge i stedet for at skulle stå i problemerne i situationen.

/Jan

......men det var ikke det han skrev.......

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 29/1 2022, 16:32 (1028 dage siden) @ larsht

Ja, om der så er problemer betyder mindre.

Men fint vi ser ens på det

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

af krabsen, 29/1 2022, 16:42 (1028 dage siden) @ P.Jensen

Så stopper de nok heller ikke.. :-P

af P.Jensen, 30/1 2022, 12:09 (1027 dage siden) @ krabsen

Krabsen

Nej, det gør de nok ikke....
Men det er da en helt ny måde at journalisten skriver togene er aflyst. Nemlig ved at skrive at de ikke stopper mellem de 2 stationer....

P.Jensen

af Petteri, 29/1 2022, 20:56 (1028 dage siden) @ P.Jensen

Fra TV2 Live:

"DSB indstiller trafik over store dele af Jylland
Togtrafikken mellem Fredericia og Aalborg er blevet indstillet på grund af væltede træer på skinnerne.

Det oplyser DSB på sin hjemmeside.

Der indsættes ikke togbusser i stedet.

Flere andre strækninger er også blevet lukket.

DSB har måttet indstille togtrafik på strækninger mellem Aarhus og Herning, Vejle og Struer, Struer og Thisted og mellem Struer, Langå og Aarhus.

- Det er prognosen, at vi kan begynde at køre igen i morgen tidlig, fortæller Tony Bispeskov, der er informationschef hos DSB.

DSB er i ly af mørket begyndt at køre til både Thisted, samt Struer via Langå og Herning via Silkeborg. :-D

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

af Lyntoget, 30/1 2022, 23:27 (1027 dage siden) @ Petteri

Ritzaus skrev at alle strækninger nord for Fredericia var indstillet på grund af mangel på kørestrøm og væltet træer,

hvis der er manglede kørestrøm går det en del år endnu inden de kan kører igen

af Rørvig Station, 31/1 2022, 00:01 (1027 dage siden) @ Lyntoget

Ritzaus skrev at alle strækninger nord for Fredericia var indstillet på grund af mangel på kørestrøm og væltet træer,

hvis der er manglede kørestrøm går det en del år endnu inden de kan kører igen

De tænker vel på Århus Sporveje version 2.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak