Åbning af Stilling St. udskudt (Generelt)
Bane Danmark har meddelt at åbningen af Stilling St. udskydes. Læs her
Bane Danmark har meddelt at åbningen af Stilling St. udskydes. Læs her
Bane Danmark har meddelt at åbningen af Stilling St. udskydes. Læs her
I artiklen er områdechef i Banedanmark, Lars Blædel Riemann, er citeret for at sige:
Fra 2023 og de kommende år gennemfører Banedanmark både elektrificering, der baner vej for klimavenlige eltog, og udrulning af et nyt digitalt signalsystem på strækningen Fredericia-Aarhus, hvor Stilling ligger. Da det desværre ikke er muligt at anlægge en helt ny station samtidig med gennemførelsen af to så store projekter, er det derfor tidligst muligt at åbne en ny station i Stilling i 2025.
Kan man virkeligt ikke lægge en række fliser på hver side af banen uden at komme i vejen for elektrificering og signalsystem?
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.
En skam at vi ikke oplyses om på hvilke punkter de indkomne tilbud var ukonditionsmæssige.
I disse, for vort land så alvorlige, tider kan man næppe bebrejde en entreprenør der evt. klog af skade skriver nogle forbehold i sit tilbud. De bekymringer burde have været lagt på bordet allerede under den forudgående markedsdialog.
Alternativet er at de bydende næste gang beregner sig nogle gevaldige risikopræmier og det er vel næppe i nogens interesse?
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.
Bane Danmark har meddelt at åbningen af Stilling St. udskydes. Læs her
I artiklen er områdechef i Banedanmark, Lars Blædel Riemann, er citeret for at sige:Fra 2023 og de kommende år gennemfører Banedanmark både elektrificering, der baner vej for klimavenlige eltog, og udrulning af et nyt digitalt signalsystem på strækningen Fredericia-Aarhus, hvor Stilling ligger. Da det desværre ikke er muligt at anlægge en helt ny station samtidig med gennemførelsen af to så store projekter, er det derfor tidligst muligt at åbne en ny station i Stilling i 2025.
Kan man virkeligt ikke lægge en række fliser på hver side af banen uden at komme i vejen for elektrificering og signalsystem?
Nej der var bestilt sporspærringer for arbejdet, så det er ikke det.
Kan man virkeligt ikke lægge en række fliser på hver side af banen uden at komme i vejen for elektrificering og signalsystem?
Nej der var bestilt sporspærringer for arbejdet, så det er ikke det.
For det nye trinbræt Troldebakkene blev perronkanterne sat samtidig med en sporspærring hvor skinnerne blev rettet op og ballasten stampet til. Det er nok et par år siden det skete.
SF sten og øvrige arbejder er så udført her i efteråret.
--
Venligst
Michael Deichmann
Bane Danmark har meddelt at åbningen af Stilling St. udskydes. Læs her
I artiklen er områdechef i Banedanmark, Lars Blædel Riemann, er citeret for at sige:Fra 2023 og de kommende år gennemfører Banedanmark både elektrificering, der baner vej for klimavenlige eltog, og udrulning af et nyt digitalt signalsystem på strækningen Fredericia-Aarhus, hvor Stilling ligger. Da det desværre ikke er muligt at anlægge en helt ny station samtidig med gennemførelsen af to så store projekter, er det derfor tidligst muligt at åbne en ny station i Stilling i 2025.
Kan man virkeligt ikke lægge en række fliser på hver side af banen uden at komme i vejen for elektrificering og signalsystem?
Det er fuldstændig et gæt, men mon ikke det handler om at man ikke vil/kan have ændringer i signalsystemet mens det er under udrulning, så man ikke skal lave ændringer i softwaren mens den er under udvikling, testning og indkøring - altså at stationen skal enten være i drift før man går i gang eller det må vente til bagefter, når alt er i drift, hvor man så kan gå ind og lave de nødvendige ædringer.
Det er fuldstændig et gæt, men mon ikke det handler om at man ikke vil/kan have ændringer i signalsystemet mens det er under udrulning, så man ikke skal lave ændringer i softwaren mens den er under udvikling, testning og indkøring - altså at stationen skal enten være i drift før man går i gang eller det må vente til bagefter, når alt er i drift, hvor man så kan gå ind og lave de nødvendige ædringer.
Selvom de kalder det en station er det et ganske almindeligt trinbræt vi taler om her som ikke indgår i signalsystemet.
--
Venligst
Michael Deichmann
Det er fuldstændig et gæt, men mon ikke det handler om at man ikke vil/kan have ændringer i signalsystemet mens det er under udrulning, så man ikke skal lave ændringer i softwaren mens den er under udvikling, testning og indkøring - altså at stationen skal enten være i drift før man går i gang eller det må vente til bagefter, når alt er i drift, hvor man så kan gå ind og lave de nødvendige ædringer.
Selvom de kalder det en station er det et ganske almindeligt trinbræt vi taler om her som ikke indgår i signalsystemet.
ja i det gamle signalsystem. Jeg taler om at omprogrammere det nye midt i processen med at implementere det. Og der er ingen forskel på stationer og trinbrætter.
Selvom de kalder det en station er det et ganske almindeligt trinbræt vi taler om her som ikke indgår i signalsystemet.
Mig bekendt er en strækning "låst" 3 år før signalprogrammet forventes at indfinde sig.
Dermed bliver det meget svært at ændre på noget som helst.
Men tilstanden siger ganske meget om BDK for tiden.
BDK har reelt ikke kræfter til ret meget mere end signalprogram og elektrificering.
Så åbningen af Stilling er vel blot en erkendelse af heraf?
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
Læs mere