Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanens fremtid (Generelt)

af ThomasLarsen, 8/1 2022, 13:22 (1049 dage siden) @ Stennicke

Jeg forstår ikke idéen er med at flytte Rødvig station 500 meter tilbage? Den ligger da så fint ned til vandet.

Hvad er fordelen ved at anlægge dobbeltspor ved Faxe Syd.
Ville det ikke være mere passende ved Ladepladsen som endestation?

Dobbeltsporet ved Faxe syd, skal laves for at man kan køre " kolonne kørsel" ved Køge station.

Altså det med at lade Roskilde toget afgå lige før Nivå toget.
Og Næstved toget før Faxe toget, i den anden retning.

I en af rapporterne var der et eksempel på en køreplan.
Hvor Østbanen krydsede i Køge, Hårlev og Faxe syd. Fordi at der var 15 min imellem de 3 stop.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MZ1409
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak