DSB Værksted Næstved? (Generelt)
--
Søgaard Trinbræt
[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]
--
Søgaard Trinbræt
[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]
1) Næstved kan da ikke miste 150 arbejdspladser, byen ikke har pt.
2) Selvfølgelig er der andre placeringsmuligheder, endda i andre Socialdemokratisk ledede kommuner. Men Sundhedsministeren vil sikkert gerne genvælges i Næstved.....
3) er det i virkeligheden en ønskesituation for DSB på blot lidt længere sigt - man kan jo omtænke om man overhovedet har brug for et "mellemstationsværksted" presset ind mellem en ås og banen på et sikkert ganske vådt areal.
--
ئۇلغىك
Kan heller ikke lige se at Næstved skulle være det mest centrale sted for det værksted. Det må da alt anden lige give noget tomkørsel.
Men det er vel af politiske årsager at det ikke må placeres i Københavnsområdet.
Kan heller ikke lige se at Næstved skulle være det mest centrale sted for det værksted. Det må da alt anden lige give noget tomkørsel.
Men det er vel af politiske årsager at det ikke må placeres i Københavnsområdet.
Hmmm, tjah, i denne køreplansperiode er der 19 EB-lokomotiver i løb på daglig basis - af disse overnatter 7 i Næstved
Kan heller ikke lige se at Næstved skulle være det mest centrale sted for det værksted. Det må da alt anden lige give noget tomkørsel.
Men det er vel af politiske årsager at det ikke må placeres i Københavnsområdet.
Hmmm, tjah, i denne køreplansperiode er der 19 EB-lokomotiver i løb på daglig basis - af disse overnatter 7 i Næstved
Det gør de jo næppe i fremtiden, hvor værkstedet (måske) ligger der, men el-togene kører helt til Nykøbing F (eller den kommende station på Lolland).
Kan heller ikke lige se at Næstved skulle være det mest centrale sted for det værksted. Det må da alt anden lige give noget tomkørsel.
Men det er vel af politiske årsager at det ikke må placeres i Københavnsområdet.
Hmmm, tjah, i denne køreplansperiode er der 19 EB-lokomotiver i løb på daglig basis - af disse overnatter 7 i Næstved
Det gør de jo næppe i fremtiden, hvor værkstedet (måske) ligger der, men el-togene kører helt til Nykøbing F (eller den kommende station på Lolland).
Nu er det jo svært at spå om fremtiden - og netop derfor jeg gjorde opmærksom på hvad de nuværende forhold var.
1) Næstved kan da ikke miste 150 arbejdspladser, byen ikke har pt.
Det har heller ingen påstået. Der står misse 150 arbejdspladser - das ist was anders
Men det er vel af politiske årsager at det ikke må placeres i Københavnsområdet.
Simpel forretningskalkule, DSB er også et ejendomsinvesteringsselskab, så deres arealer i København er mere værd som byggegrunde til byggeprojekter.
Men hvor meget "pleje" har 42 nye ellokomotiver, 8 nye togstammer og 25 ældre togstammer brug for? Til 150 - 200 jobs?
JH
Men det er vel af politiske årsager at det ikke må placeres i Københavnsområdet.
Simpel forretningskalkule, DSB er også et ejendomsinvesteringsselskab, så deres arealer i København er mere værd som byggegrunde til byggeprojekter.
Miljøkonsekvensrapporten fra COWI nævner at Nykøbing F, Holbæk og Kalundborg også har været undersøgt. De væsentlige kriterier for valget af placeringen var:
Men hvor meget "pleje" har 42 nye ellokomotiver, 8 nye togstammer og 25 ældre togstammer brug for? Til 150 - 200 jobs?JH
Miljøkonsekvensrapporten fra COWI nævner følgende:
Når alle de nye lokomotiver og vogne er taget i brug, forventer DSB, at i alt ca. 110 medarbejdere vil være beskæftiget på værkstedsområdet. I alt forventes ca. 60 medarbejdere at være beskæftiget på området ad gangen.
På ugebasis forventes ca. 25-50 togstammer at blive efterset, klargjort og vedligeholdt i værkstedshallen i vest. Når togene kommer til værkstedet, vil de blive parkeret på opstillingssporene i øst, hvor de også vil blive opstillet, når de er færdige, indtil de kører væk fra værkstedet.
"25-50 togstammer" virker dog højt, men man har nok indregnet kapacitet til at kunne håndtere yderligere vognstammer. Der er jo option på flere Talgo-stammer og DSB har også tilbudt at værkstedet kan bruges til service af nattogsmateriel i et evt. ÖBB/DSB partnerskab.
--
Mvh Anders
Kan heller ikke lige se at Næstved skulle være det mest centrale sted for det værksted. Det må da alt anden lige give noget tomkørsel.
Men det er vel af politiske årsager at det ikke må placeres i Københavnsområdet.
Og grundprismæssige. Hvis det skal ligge, hvor jorden er til at betale, så er du alligevel så langt væk fra endestationen ved Kbh H at det er lige meget.
Det kommunale planarbejde skal starte forfra, hvilket betyder en forsinkelse på ca. 12-18 måneder for godkendelse af lokal- og kommuneplan.
https://www.sn.dk/naestved-kommune/fejl-i-planlaegning-kan-forsinke-dsb-vaerksted-i-op-...
--
Mvh Anders
Ifølge borgmesteren går der 8 måneder før den nye lokalplan kan være klar.
https://www.tv2east.dk/naestved/forsinkelse-paa-dsb-vaerksted-traekker-yderligere-ud
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H