Helsingør Station (Generelt)
Her er to EB’ere og en lint 41 fra Lokaltog på Helsingør Station.
Her er to EB’ere og en lint 41 fra Lokaltog på Helsingør Station.
Flot farvekombination!
Men ikke meget sne der er kommet i det nordsjællandske.
Mvh vestjyden
--
AR 2052
Flot farvekombination!
Men ikke meget sne der er kommet i det nordsjællandske.
Mvh vestjyden
Mange tak.
Måske er der kommet lidt mere nu. Billedet er taget igår (d. 23/12/21) så det var mest bare regn og skyer. Men Helsingør er en god spotting Station for EB’eren og lokaltog, Også når EB skifter side på strømaftageren.
Her er et andet billede. Det er selve Stationsbygnigen.
Her er et andet billede. Det er selve Stationsbygnigen.
Ja, det er en knald flot station. Det ligner nærmest et helt slot
Mvh vestjyden
--
AR 2052
Her er et andet billede. Det er selve Stationsbygnigen.
Ja, det er en knald flot station. Det ligner nærmest et helt slotMvh vestjyden
Ja det er den godt nok. Det er også en god udsigt om sommeren derfra!
Hvorfor er det EBerne skifter strømaftager? Er det for at slide dem lige meget?
--
Hvorfor er det EBerne skifter strømaftager? Er det for at slide dem lige meget?
Mit bedste bud er nok fordi de skifter køreretning, så de skal skifte pantograf (strømaftager).. måske der er bedrevidende der kan forklare mere.
Og mener altså de skifter side som man kan se er den ene EB’ers venstre/ nordlige pantograf oppe.
Så vidt jeg ved, så bruger man normalt den bagerste strømaftager i forhold til køreretningen. Hvis der er et andet lokomotiv lige efter lokomotivet, så bruger man den forreste, for at beskytte forruden mod gnister.
I godstog benytter man sommetider forreste strømaftager, hvis den første vogn er en tankvogn.
I godstog benytter man sommetider forreste strømaftager, hvis den første vogn er en tankvogn.
....eller hvis der transporteres biler
Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.
Læs mere