50 ton sneplove står klar
https://ing.dk/artikel/bliver-hvid-jul-50-ton-sneplove-staar-klar-253045
Nu anføres det i teksten at man helst skal bruge MY & MX lokomotiver.
Dem har vel hverken DSB eller Banedanmark nogle tilbage af?
Og kan få leje disse med kort varsel og finde en lokofører som kan håndtere denne lidt
mere specielle situation?
--
Søgaard Trinbræt
[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]
50 ton sneplove står klar
https://ing.dk/artikel/bliver-hvid-jul-50-ton-sneplove-staar-klar-253045
Nu anføres det i teksten at man helst skal bruge MY & MX lokomotiver.
Dem har vel hverken DSB eller Banedanmark nogle tilbage af?Og kan få leje disse med kort varsel og finde en lokofører som kan håndtere denne lidt
mere specielle situation?
Nu anføres det jo så også i teksten at disse lejes.
Jeg tænker at man har et godt overblik over hvem der ejer nogle sådan, og måske allerede har nogle aftaler........
50 ton sneplove står klar
Nu skiver ING.dk at alle tog har monteret en sneplov?
Sådan som litra EB har vel ikke det man kalde for en sneplov?
50 ton sneplove står klar
Ejer DSB stadig MY 1135?
--
50 ton sneplove står klar
"1135" er parkeret på DJM i Odense
Mon ikke man kan leje MX1023 + MX1029 + MY1146 hos CFL i Padborg
Og måske Contecs maskiner også er disponible, men lad os lige se noget sne først
50 ton sneplove står klar
Nu skiver ING.dk at alle tog har monteret en sneplov?
Sådan som litra EB har vel ikke det man kalde for en sneplov?
Nej, den har en banerømmer. Det samme har alle Lint og Desiro'er i Danmark. IC4 ser også ud til blot at have en banerømmer, selvom den er formet som en mini-plov. Coradia Stream til DSB får ifølge illustrationerne også kun en banerømmer.
--
Mvh Anders
50 ton sneplove står klar
Ejer DSB stadig MY 1135?
Nej, den er overtaget af DJM for efterhånden en del år siden.
Venlig hilsen
Filip
50 ton sneplove står klar
Nu skiver ING.dk at alle tog har monteret en sneplov?
Sådan som litra EB har vel ikke det man kalde for en sneplov?
Nej, den har en banerømmer. Det samme har alle Lint og Desiro'er i Danmark. IC4 ser også ud til blot at have en banerømmer, selvom den er formet som en mini-plov. Coradia Stream til DSB får ifølge illustrationerne også kun en banerømmer.
Hvad med S-tog og litra ABs? Jeg synes ikke de ser ud til at have noget, der kan holde til så meget?
50 ton sneplove står klar
https://ing.dk/artikel/bliver-hvid-jul-50-ton-sneplove-staar-klar-253045
Nu anføres det i teksten at man helst skal bruge MY & MX lokomotiver.
Dem har vel hverken DSB eller Banedanmark nogle tilbage af?Og kan få leje disse med kort varsel og finde en lokofører som kan håndtere denne lidt
mere specielle situation?
Nu anføres det jo så også i teksten at disse lejes.
Jeg tænker at man har et godt overblik over hvem der ejer nogle sådan, og måske allerede har nogle aftaler........
"
Levering af toglokomotiver til snerydningskørsel
Lokomotiver til snerydningstog og enkeltkørende lokomotiver til gennemkørsel af
strækninger bestilles af den vagthavende trafikleder (og i dennes fravær toglederen).
Kørslerne bestilles hos de jernbanevirksomheder, som Banedanmark har indgået
kontrakt med.
"
https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/Trafikcirkulaerer/...
--
Svend
50 ton sneplove står klar
Hvis ikke der kommer alt for meget sne, kan man lade en MZ kører frem og tilbage.
Det gjorde man for nogle år siden, en gang jeg havde nattevagt i Øster-Doense.
Her kørte en MZ flere gange frem og tilbage mellem Hobro og Aalborg
Børge
50 ton sneplove står klar
Nu skiver ING.dk at alle tog har monteret en sneplov?
Sådan som litra EB har vel ikke det man kalde for en sneplov?
Nej, den har en banerømmer. Det samme har alle Lint og Desiro'er i Danmark. IC4 ser også ud til blot at have en banerømmer, selvom den er formet som en mini-plov. Coradia Stream til DSB får ifølge illustrationerne også kun en banerømmer.
Hvad med S-tog og litra ABs? Jeg synes ikke de ser ud til at have noget, der kan holde til så meget?
Inden verden gik af lave og det hele var en stor virksomhed - vi er tilbage i 1980´erne - kunne man finde ud af at udsende vinterinstruktion i form af en Vinterinstruks (VI). Her er den aktuelle side fra dengang, som viser de snemængder, de enkelte materieltyper (trækkraftenheder og styrevogne) kunne forcere ved egen kraft:
--
Svend
50 ton sneplove står klar
133 og 134 er gjort klar i Roskilde.
Hvem har de øvrige klargjorte numre?
--
50 ton sneplove står klar
133 og 134 er gjort klar i Roskilde.
Hvem har de øvrige klargjorte numre?
129+130 - Odense
131+132 - Herning
137+145 - Aarhus
50 ton sneplove står klar
133 og 134 er gjort klar i Roskilde.
Hvem har de øvrige klargjorte numre?
129+130 - Odense
131+132 - Herning
137+145 - Aarhus
Tak! Jeg opdaterer databasen.
Hvor er 135 blevet af?
--