Hvorfor er der ikke krav om pladsbillet og coronapas i alle tog. Syntes det virker lidt tåbeligt at man kan stige på IC-toget og skal fremvise pladsbillet og corona pas.
Færre stop, længere mellem stop. Bedre mulighed for at bruge længere tid på, at kontrollere de enkelte rejsende. Og ikke mindst kunderne er oftest sammen i længere tid af gangen.
Men tager man Arriva, midtjyske, nordjyske, lokaltog m.m. er der ingen krav overhovedet, …
Kortere mellem stop, flere af/på-stigninger. I praksis tror jeg ikke det er muligt at kontrollere alle, hvor mange flere og hvem skulle gøre det ?
… der tillader man også passagerne står som sild i én tønde. Hvem sagde corona og hold afstand m.m.
Jeg er overbevist om at operatørerne gør hvad de kan, for at sikre der er mest muligt tog/plads.
Men i sidste ende er det den enkelte der afgør, om de vil stige på, eller blive ombord i toget.
Tænk hvis det var sådan i supermarkedene, i Kvickly og Føtex skal du bruge mundbind, men ikke i Netto og Aldi. Kan ikke rigtig se sammenhængen, reglerne burde da være ens.....
Kunderne skal bruge mundbind/visir, men de ansatte skal ikke… Sådan var det da, indtil sidste større opdatering (har egentlig ikke bemærket, om det er ændret).
Du må fylde en kirke med mennesker til en gudstjeneste, men ikke en biograf til en film.
Man kan blive ved med at plukke ting, der ikke umiddelbart giver mening; eller pege på et aspekt der virker ulogisk ved sammenligning.
Jeg har for længe siden valgt at se det som, at myndighederne har en skuffe fuld af mulige, indbyrdes uafhængige, tiltag. Hvilke og hvor mange de tager i brug, er afgjort af hvor meget, man forventer det bremser smitten. Men som udgangspunkt ingen sammenhæng mellem tiltag, udover at de hver især nedsætter smitte-hastigheden.
Så accepter at der ikke er en grund, eller der er en grund man ikke selv kan få øje på; det er min anbefaling.