Ikke en rød ET, men ET på "vildspor" (Generelt)
Hej.
Passer det at der er malet en ET rød? Jeg har set i facebookgruppen "Danske lokomotiver" at det er et emne der diskuteres lige nu.
Opslaget derinde er et dårligt forsøg på at være morsom / mobning af et ungt gruppemedlem fra Borup.
Jeg troede også at der var et rødt øresundstog for et par uger siden, men det kunne sagtens bare have været IC3/ IR4. Jeg var nemlig på Høje Taastrup Station idag og der var en rød IR4’er mod Helsingør som jeg oprindeligt troede var et øresundstog før jeg så det..
I dag kørte ER2030 som RE2354 tror jeg det var.Bagefter så jeg dette:
Ja.. det er fordi at der i weekenden køres Helsingør - Roskilde med øresundstog også videre til Slagelse / Ringsted om natten, det er jo også meningen at der skal køre øresundstog mellem Slagelse og CPH lufthavn fra i næste uge da de fleste blev aflyst i den her uge..
Jeg kørte selv med Øresundstoget sidste søndag på Nørreport - Roskilde
Mangler der EB i weekenden, eller hvad er årsagen til dette?
Nej nej slet ikke der er massere af EB’er sammen med ME’ere ved sydhavn men det er fordi der nok ikke er ligeså meget behov for dobbeltdækker i weekenden til Roskilde men EB kører stadig til Næstved i weekenderne
Altså. De EB jeg så her til aften kørte med 6 vogne til/fra Næstved, og de så rimelig fyldte ud.
Det gode ved Øresundstoget er, at stillezonen er bedre end i en DD'er, så det er da fint, at den kører rundt på Sjælland, men der er satme ikke meget "Øresund" over Slagelse, Sorø, Ringested eller Roskilde
--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.