Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ikke en rød ET, men ET på "vildspor" (Generelt)

af Petteri, 18/12 2021, 22:49 (1073 dage siden) @ DTog

Hej.

Passer det at der er malet en ET rød? Jeg har set i facebookgruppen "Danske lokomotiver" at det er et emne der diskuteres lige nu.

Opslaget derinde er et dårligt forsøg på at være morsom / mobning af et ungt gruppemedlem fra Borup.

Jeg troede også at der var et rødt øresundstog for et par uger siden, men det kunne sagtens bare have været IC3/ IR4. Jeg var nemlig på Høje Taastrup Station idag og der var en rød IR4’er mod Helsingør som jeg oprindeligt troede var et øresundstog før jeg så det..

I dag kørte ER2030 som RE2354 tror jeg det var.

Bagefter så jeg dette:
[image]

Ja.. det er fordi at der i weekenden køres Helsingør - Roskilde med øresundstog også videre til Slagelse / Ringsted om natten, det er jo også meningen at der skal køre øresundstog mellem Slagelse og CPH lufthavn fra i næste uge da de fleste blev aflyst i den her uge..
Jeg kørte selv med Øresundstoget sidste søndag på Nørreport - Roskilde

Mangler der EB i weekenden, eller hvad er årsagen til dette?

Nej nej slet ikke :-D der er massere af EB’er sammen med ME’ere ved sydhavn men det er fordi der nok ikke er ligeså meget behov for dobbeltdækker i weekenden til Roskilde men EB kører stadig til Næstved i weekenderne

Altså. De EB jeg så her til aften kørte med 6 vogne til/fra Næstved, og de så rimelig fyldte ud.
Det gode ved Øresundstoget er, at stillezonen er bedre end i en DD'er, så det er da fint, at den kører rundt på Sjælland, men der er satme ikke meget "Øresund" over Slagelse, Sorø, Ringested eller Roskilde :-D

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak