Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af Volkswagen, 17/12 2021, 18:48 (1078 dage siden) @ frederikhk

Sporskifteproblemerne i Nykøbing F fortsætter. Nu til på tirsdag d. 21/12

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

Gad vide hvor mange relæsikringsanlæg med tilhørende reservedelsfabrikker samt nye kilometer spor Banedanmark kunne have fået for alle de milliarder af kroner, der efterhånden er smidt efter det nye signalsystem (både faste og mobile anlæg)?

Mvh.
VW

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af andersj, Aalborg, 17/12 2021, 20:22 (1078 dage siden) @ Volkswagen

Sporskifteproblemerne i Nykøbing F fortsætter. Nu til på tirsdag d. 21/12

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...


Gad vide hvor mange relæsikringsanlæg med tilhørende reservedelsfabrikker samt nye kilometer spor Banedanmark kunne have fået for alle de milliarder af kroner, der efterhånden er smidt efter det nye signalsystem (både faste og mobile anlæg)?

Mvh.
VW

ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.

Her i Nordjylland er det "det gammeldaws" sikringsanlæg fra 2020 i Lindholm der giver størst problemer med massere af aflysninger og forsinkelser. Når man først er kommet ud på ETCS nord for Lindholm kører det bare.

--
Mvh Anders

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af AndreasM, 17/12 2021, 21:46 (1078 dage siden) @ andersj

ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.

Dyrere målt i hvad? Schweizerne rullede hele (normalspors)nettet (km mæssigt nogenlunde svarende til vores) ud på 6 år sammenlagt, og holdt deres egen tidsplan for det. Det kunne man gøre ved at udruste materiellet på forhånd, og vælge den lette løsning. Nu står de så i en situation, hvor de let(tere) kan opgradere til level 2, der hvor det giver bedst mening.

Udover de direkte omkostninger forbundet med signalprogrammets konstante udskydelser og fordyrelser, hvad har de afledte konsekvenser af de valg der er truffet, så kostet den danske jernbane? Vi har/havde en stor andel af vores jernbane, hvor level 1 ville have været en væsentlig sikkerhedsforbedring, og nej, ikke lige så stor som level 2, men stadig stor og uden de samme udfordringer med implementeringen. Men vi vil hellere sejre os ihjel med den store dobbeltforkromede løsning, der indtil videre har kostet 10 års forsinkelse og deraf afledte udgifter.

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af andersj, Aalborg, 17/12 2021, 22:08 (1078 dage siden) @ AndreasM

ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.


Dyrere målt i hvad? Schweizerne rullede hele (normalspors)nettet (km mæssigt nogenlunde svarende til vores) ud på 6 år sammenlagt, og holdt deres egen tidsplan for det. Det kunne man gøre ved at udruste materiellet på forhånd, og vælge den lette løsning. Nu står de så i en situation, hvor de let(tere) kan opgradere til level 2, der hvor det giver bedst mening.

1:1 udskiftning. Mange sikringsanlæg er/var jo forældede i Danmark. Med level 1 kunne man nok have genbrugt nogle anlæg.

--
Mvh Anders

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af AndreasM, 17/12 2021, 23:07 (1078 dage siden) @ andersj

ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.


Dyrere målt i hvad? Schweizerne rullede hele (normalspors)nettet (km mæssigt nogenlunde svarende til vores) ud på 6 år sammenlagt, og holdt deres egen tidsplan for det. Det kunne man gøre ved at udruste materiellet på forhånd, og vælge den lette løsning. Nu står de så i en situation, hvor de let(tere) kan opgradere til level 2, der hvor det giver bedst mening.


1:1 udskiftning. Mange sikringsanlæg er/var jo forældede i Danmark. Med level 1 kunne man nok have genbrugt nogle anlæg.

De to ting behøver ikke at hænge sammen. Man kunne have startet med det kritiske, skiftet de ældste sikringsanlæg først og monteret ETCS level 1 på alle de strækninger vi har uden ATC. Men det er klart at det lyder mere sexet med en samlet pakke politisk, milliarder til signalprogrammet, der revolutionerer den danske jernbanedrift, sælger bare bedre end hundreder af millioner til nye sikringsanlæg. Det gør det ikke nødvendigvis til den rigtige beslutning.

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af steenth, 18/12 2021, 00:39 (1078 dage siden) @ AndreasM

ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.


Dyrere målt i hvad? Schweizerne rullede hele (normalspors)nettet (km mæssigt nogenlunde svarende til vores) ud på 6 år sammenlagt, og holdt deres egen tidsplan for det. Det kunne man gøre ved at udruste materiellet på forhånd, og vælge den lette løsning. Nu står de så i en situation, hvor de let(tere) kan opgradere til level 2, der hvor det giver bedst mening.

Formålet i Danmark er er udskifte alle sikringsanlæg, mens Schweiz har sikringsanlæg med stadig lang livetid, som de godt kan beholde. Og de har brugt ETCS level 1 LS, som en neddrossel version, som sikkerhedsmæssigt er på niveau med det gammel. Det danske ATC er sikkerhedsmæssigt og pris på niveau med den fulde ETCS niveau 1. I Danmark er ETCS niveau 2 kommer med som en bieffekt, da en prisen totaludskiftning er 40% billigere end nyt sikringsanlæg med niveau 1 med signaler.

Udover de direkte omkostninger forbundet med signalprogrammets konstante udskydelser og fordyrelser, hvad har de afledte konsekvenser af de valg der er truffet, så kostet den danske jernbane? Vi har/havde en stor andel af vores jernbane, hvor level 1 ville have været en væsentlig sikkerhedsforbedring, og nej, ikke lige så stor som level 2, men stadig stor og uden de samme udfordringer med implementeringen. Men vi vil hellere sejre os ihjel med den store dobbeltforkromede løsning, der indtil videre har kostet 10 års forsinkelse og deraf afledte udgifter.

Niveau 1 ikke giver ikke nye sikringsanlæg...

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af AndreasM, 18/12 2021, 08:00 (1077 dage siden) @ steenth

Formålet i Danmark er er udskifte alle sikringsanlæg, mens Schweiz har sikringsanlæg med stadig lang livetid, som de godt kan beholde.

Schweiz har sikringsanlæg med lang restlevetid fordi man netop har haft rettidig omhu og lavet løbende udskiftninger når det gav mening, i stedet for den danske model med at køre infrastrukturen i bund og satse på totaludskiftning.

Og de har brugt ETCS level 1 LS, som en neddrossel version, som sikkerhedsmæssigt er på niveau med det gammel. Det danske ATC er sikkerhedsmæssigt og pris på niveau med den fulde ETCS niveau 1.

Og er kun udrullet i halvdelen af Danmark. Alle de steder der ingenting er, ville level 1 (selv LS) give en væsentlig sikkerhedsforbedring.

I Danmark er ETCS niveau 2 kommer med som en bieffekt, da en prisen totaludskiftning er 40% billigere end nyt sikringsanlæg med niveau 1 med signaler.

Det var i hvert fald påstanden. Om det også bliver realiteten må vi se om en ti års tid.

Niveau 1 ikke giver ikke nye sikringsanlæg...

Nej, det var lige præcis pointen, det havde givet friheden til at udskifte de sikringsanlæg, hvor det giver mening! I stedet for at have tvunget sig selv ud i en totalombygning.

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af steenth, 18/12 2021, 10:12 (1077 dage siden) @ AndreasM

Formålet i Danmark er er udskifte alle sikringsanlæg, mens Schweiz har sikringsanlæg med stadig lang livetid, som de godt kan beholde.


Schweiz har sikringsanlæg med lang restlevetid fordi man netop har haft rettidig omhu og lavet løbende udskiftninger når det gav mening, i stedet for den danske model med at køre infrastrukturen i bund og satse på totaludskiftning.

Da gik i gang med signalprojektet var situationen at man ikke have noget at udskifte til. Fx fik Holbæk og Ringsted 1972 anlæg, som for længst ikke har været noget moderne anlæg. Der skulle udvikles noget nyt, hvor der skal vis volume af udskiftning til det kan betale sig og den nye teknologi gør at man skal udskifte længere strækning af gangen. At man senere har kunnet opgraderet Ebilock anlæg til nyere generation, som kunne have været brugt i stedet for 1972 anlæg.

Og de har brugt ETCS level 1 LS, som en neddrossel version, som sikkerhedsmæssigt er på niveau med det gammel. Det danske ATC er sikkerhedsmæssigt og pris på niveau med den fulde ETCS niveau 1.


Og er kun udrullet i halvdelen af Danmark. Alle de steder der ingenting er, ville level 1 (selv LS) give en væsentlig sikkerhedsforbedring.

Halvdelen er noget overdrevet. Men formålet er ikke sikkerhed, men at få reduceret antal signalfejl. som er stadig en af de større årsager til forsinkelser.

I Danmark er ETCS niveau 2 kommer med som en bieffekt, da en prisen totaludskiftning er 40% billigere end nyt sikringsanlæg med niveau 1 med signaler.


Det var i hvert fald påstanden. Om det også bliver realiteten må vi se om en ti års tid.

Der er en meget stor buffer til ekstra omkostninger.. Man er langt under det oprindelige bud på hvad det ville koste.

Niveau 1 ikke giver ikke nye sikringsanlæg...

Nej, det var lige præcis pointen, det havde givet friheden til at udskifte de sikringsanlæg, hvor det giver mening! I stedet for at have tvunget sig selv ud i en totalombygning.

Hvad skulle man have udskifte til? Der er få steder man kan få producere relæer idag...

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af DTog, 17/12 2021, 22:00 (1078 dage siden) @ andersj

Sporskifteproblemerne i Nykøbing F fortsætter. Nu til på tirsdag d. 21/12

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...


Gad vide hvor mange relæsikringsanlæg med tilhørende reservedelsfabrikker samt nye kilometer spor Banedanmark kunne have fået for alle de milliarder af kroner, der efterhånden er smidt efter det nye signalsystem (både faste og mobile anlæg)?

Mvh.
VW


ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.

Her i Nordjylland er det "det gammeldaws" sikringsanlæg fra 2020 i Lindholm der giver størst problemer med massere af aflysninger og forsinkelser. Når man først er kommet ud på ETCS nord for Lindholm kører det bare.

Altså fatter slet ikke hvorfor at de er aflyst hele vejen fra Østerport. Er der da ikke kapacitet i Næstved til at vende togene i Næstved, det ville i det mindste gavne lidt mere end at aflyse hele ruten og evt. overfylde togene til/ fra Helsingør.
Og hvorfor kan det tage så lang tid at fikse sporfejl? Er ikke nogen ekspert på området men det giver slet ikke mening

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af DTog, 17/12 2021, 22:08 (1078 dage siden) @ DTog

Sporskifteproblemerne i Nykøbing F fortsætter. Nu til på tirsdag d. 21/12

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...


Gad vide hvor mange relæsikringsanlæg med tilhørende reservedelsfabrikker samt nye kilometer spor Banedanmark kunne have fået for alle de milliarder af kroner, der efterhånden er smidt efter det nye signalsystem (både faste og mobile anlæg)?

Mvh.
VW


ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.

Her i Nordjylland er det "det gammeldaws" sikringsanlæg fra 2020 i Lindholm der giver størst problemer med massere af aflysninger og forsinkelser. Når man først er kommet ud på ETCS nord for Lindholm kører det bare.


Altså fatter slet ikke hvorfor at de er aflyst hele vejen fra Østerport. Er der da ikke kapacitet i Næstved til at vende togene i Næstved, det ville i det mindste gavne lidt mere end at aflyse hele ruten og evt. overfylde togene til/ fra Helsingør.
Og hvorfor kan det tage så lang tid at fikse sporfejl? Er ikke nogen ekspert på området men det giver slet ikke mening

Som et svar på mit eget svar kørte der også idag Ifl. Rejseplanen og Din Station et “hurtigtog” fra Østerport via København- Køge - Ringsted banen til Næstved med IC3 i stedet for videre til Nykøbing F, dette er en rimelig god mulighed da man ikke har så mange andre..

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af ThomasLarsen, 17/12 2021, 22:43 (1078 dage siden) @ DTog

Sporskifteproblemerne i Nykøbing F fortsætter. Nu til på tirsdag d. 21/12

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...


Gad vide hvor mange relæsikringsanlæg med tilhørende reservedelsfabrikker samt nye kilometer spor Banedanmark kunne have fået for alle de milliarder af kroner, der efterhånden er smidt efter det nye signalsystem (både faste og mobile anlæg)?

Mvh.
VW


ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.

Her i Nordjylland er det "det gammeldaws" sikringsanlæg fra 2020 i Lindholm der giver størst problemer med massere af aflysninger og forsinkelser. Når man først er kommet ud på ETCS nord for Lindholm kører det bare.


Altså fatter slet ikke hvorfor at de er aflyst hele vejen fra Østerport. Er der da ikke kapacitet i Næstved til at vende togene i Næstved, det ville i det mindste gavne lidt mere end at aflyse hele ruten og evt. overfylde togene til/ fra Helsingør.
Og hvorfor kan det tage så lang tid at fikse sporfejl? Er ikke nogen ekspert på området men det giver slet ikke mening


Som et svar på mit eget svar kørte der også idag Ifl. Rejseplanen og Din Station et “hurtigtog” fra Østerport via København- Køge - Ringsted banen til Næstved med IC3 i stedet for videre til Nykøbing F, dette er en rimelig god mulighed da man ikke har så mange andre..

Mon ikke bare det var de daglige myldretids afgange du har set.

De går nemlig kun til og fra Næstved.

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af Theis Andersen, Kastrup, 17/12 2021, 22:48 (1078 dage siden) @ frederikhk

Er det også Nykøbing der skaber problemer for de andre regionaltog på Sjælland

--
[image]

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af DTog, 17/12 2021, 23:49 (1078 dage siden) @ Theis Andersen

Er det også Nykøbing der skaber problemer for de andre regionaltog på Sjælland

Tror det er pga. driftsforstyrrelser så ikke Nykøbing F der er skyld i F.eks. Slagelse/ Sorø/ Ringsted - CPH lufthavn og
Østerport - CPH lufthavn

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af Theis Andersen, Kastrup, 18/12 2021, 12:48 (1077 dage siden) @ DTog

Hvad dækker "driftsforstyrrelser" så over?

--
[image]

Problemerne på Sydbanen fortsætter

af Jens Hansen, 22/12 2021, 08:21 (1073 dage siden) @ mikedk2100

Et opklarende spørgsmål, er der 2 virksomme spor fra Storstrømsbroen (Orehoved) og ned til Nykøbing F?

JH

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Henning Makholm ⌂, 22/12 2021, 16:28 (1073 dage siden) @ frederikhk

https://bane.dk/Nyt-fra-Banedanmark/Fejl-paa-sporskifter-paa-Nykoebing-Falster-St_-paav...

Og de centrale afsnit fra pressemeddelelsen:

Rent teknisk består et sporskifte dels af jerndelene, og dels af sporskiftedrevet, der er den motor, der sætter sporet i den rigtige retning. Både installationen af jerndelene og drevene i sporskifterne er godkendte, men når de to godkendte delelementer skal arbejde sammen, så mangler der nogle millimeter for, at sporskiftet kommer inden for den såkaldte tolerance, der angiver, hvor tæt sporskiftet skal lukke.

[...] det er derfor nødvendigt at gennemføre en grundig teknisk undersøgelse af sporskifterne for at kunne fastslå årsagen til, at de ikke virker korrekt. Banedanmarks teknikere arbejder sammen med eksterne eksperter intensivt på at løse problemet, men det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at give et tidsestimat på, hvornår problemet er løst.

--
Henning Makholm

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Peter Christensen, 22/12 2021, 17:46 (1073 dage siden) @ Henning Makholm

Sé, det er jo sjovt.
Godkendte dele, som ikke kan arbejde sammen.
Det er det vi andre kalder integration og det kan være en svær øvelse.....
Bare underligt at det ikke er blevet fanget i de utallige valideringer, kvalitetssikringer og hvad jernbanen ellers vælter sig i nu om stunder.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Niels Bak, 23/12 2021, 10:51 (1072 dage siden) @ Peter Christensen

Sé, det er jo sjovt.
Godkendte dele, som ikke kan arbejde sammen.
Det er det vi andre kalder integration og det kan være en svær øvelse.....
Bare underligt at det ikke er blevet fanget i de utallige valideringer, kvalitetssikringer og hvad jernbanen ellers vælter sig i nu om stunder.

Ja den er tæt på at være ufrivilligt komisk.
Jeg har ingen teknisk indsigt, og det er sikkert ikke så enkelt, men altså... hvor mange sporskifter er det lige man har lagt ned gennem tiden?

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Regelrytteren, 22/12 2021, 17:48 (1073 dage siden) @ Henning Makholm

Hvis der kun er tale om to sporskifter kunne de så ikke aflåses med låsebolte?

Kørsel i de to sporskifter kun i den ene gren, når togene kører?

Skal der rangeres til/fra depot kan sporskifterne så ikke låses op?

Det lyder voldsomt, at trafikken hele vejen Østerport-Nykøbing F skal påvirkes og så i så lang tid bare på grund af to sporskifter i Nykøbing F?

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Jens Hansen, 22/12 2021, 19:50 (1073 dage siden) @ Regelrytteren

Hvis der kun er tale om to sporskifter kunne de så ikke aflåses med låsebolte?

Det vil formentlig blive betegnet som en signifikant ændring hvorfor hele godkendelsesmøllen kører. Og det hele stopper pga. manglende validator

Duk og væk........

JH

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Henning Makholm ⌂, 22/12 2021, 21:53 (1073 dage siden) @ Regelrytteren

Hvis der kun er tale om to sporskifter kunne de så ikke aflåses med låsebolte?
Skal der rangeres til/fra depot kan sporskifterne så ikke låses op?

Det er vist en temmelig omstændelig omgang at oplåse et aflåst sporskifte og så låse det igen i modsat stilling. Jeg kan sagtens forestille mig at vi snakker om timer snarere end minutter. Hvis problemet er at tungerne ikke kan komme i korrekt position med sporskiftedrevet, vil en aflåsning vel forudsætte at man fjerner forbindelsen mellem tunger og trækstænger, og så skal man sørge for at få hver tunge i korrekt position ved håndkraft ...

Derimod lyder det rigtig nok besynderligt at at problem med at køre til depotet skulle kunne gøre driften umulig. Det meste af dagen skal togene fra København vel bare vende på Nykøbing F og tilbage mod København igen.

Pressemeddelelsen siger at der kun er to sporskifter der er problemer med. Uanset hvilke to sporskifter på stationen man bliver nødt til at afmontere drevene på og aflåse dem til de lige grene, vil der stadig være mindst to perronspor der er tilgængelige fra begge hovedspor til/fra Eskilstrup. Det er meget svært at se hvordan det ikke skulle være nok til at gennemføre både hurtig- og stoptogene (evt med et par minutters senere ankomst af hurtigtoget, som ifølge køreplanen skal både ankomme og afgå i minuttal 01).

... medmindre Banedanmark altså bare mener at det er nemmere at lade de pågældende skifter ligge helt afspærret for trafik mens man i ro og mag tænker over hvordan man får dem til at fungere?

--
Henning Makholm

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 22/12 2021, 22:22 (1073 dage siden) @ Henning Makholm

... medmindre Banedanmark altså bare mener at det er nemmere at lade de pågældende skifter ligge helt afspærret for trafik mens man i ro og mag tænker over hvordan man får dem til at fungere?

Det ser det grangiveligt ud til at Bane Danmark mener...

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Jens Hansen, 23/12 2021, 07:32 (1072 dage siden) @ pjl

Hvordan ser det ud spormæssigt, en tegning vil give nogle fakta?

JH

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af larsht, 23/12 2021, 11:03 (1072 dage siden) @ Jens Hansen

Hvordan ser det ud spormæssigt, en tegning vil give nogle fakta?

JH

Strækningsoversigt ORF

Vi befinder os på strækning 2

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 22/12 2021, 22:35 (1073 dage siden) @ frederikhk

https://bane.dk/Nyt-fra-Banedanmark/Fejl-paa-sporskifter-paa-Nykoebing-Falster-St_-paav...

Hér er en Bane Danmark classic,

Ingen brugbar information.... masser at udenomssnak og foragt for kunderne, hvis man ser klippet med Bispeskov fra DSB efterlyser han netop information om hvornår deres lort virker... Den eneste information der IKKE er i presemeddelelsen...

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Frank Poulsen, 23/12 2021, 10:29 (1072 dage siden) @ pjl

https://bane.dk/Nyt-fra-Banedanmark/Fejl-paa-sporskifter-paa-Nykoebing-Falster-St_-paav...


Hér er en Bane Danmark classic,

Ingen brugbar information.... masser at udenomssnak og foragt for kunderne, hvis man ser klippet med Bispeskov fra DSB efterlyser han netop information om hvornår deres lort virker... Den eneste information der IKKE er i presemeddelelsen...

Men hvordan skal de give information de ikke selv har? Er det bedre de går ud og siger det virker fra d. 28... (eksempelvis) Og så får de også skæld ud fra d. 28. hvis ik det passer osv osv. Hvis de vitterlig reelt ikke ved det, er det vel svært at melde noget bedre ud?

Jeg siger ikke det er godt, det er det langt fra. Det er da noget virkelig lort at de sporskifter ikke virker og det burde absolut ikke fejle så meget. Men vi har vel alle prøvet enten privat eller på arbejdet at have noget der bare driller i stor stil og man aner ikke hvorfor og det driver en til vanvid.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af mikedk2100, 23/12 2021, 10:59 (1072 dage siden) @ Frank Poulsen

https://bane.dk/Nyt-fra-Banedanmark/Fejl-paa-sporskifter-paa-Nykoebing-Falster-St_-paav...


Hér er en Bane Danmark classic,

Ingen brugbar information.... masser at udenomssnak og foragt for kunderne, hvis man ser klippet med Bispeskov fra DSB efterlyser han netop information om hvornår deres lort virker... Den eneste information der IKKE er i presemeddelelsen...


Men hvordan skal de give information de ikke selv har? Er det bedre de går ud og siger det virker fra d. 28... (eksempelvis) Og så får de også skæld ud fra d. 28. hvis ik det passer osv osv. Hvis de vitterlig reelt ikke ved det, er det vel svært at melde noget bedre ud?

Jeg siger ikke det er godt, det er det langt fra. Det er da noget virkelig lort at de sporskifter ikke virker og det burde absolut ikke fejle så meget. Men vi har vel alle prøvet enten privat eller på arbejdet at have noget der bare driller i stor stil og man aner ikke hvorfor og det driver en til vanvid.

I min optik, så burde sådan en pressemeddelelse være udsendt allerede den 12. december, da Banedanmark første gang konstaterer, at lortet ikke virker til den nye køreplans start og ikke, når projektet for 3. gang udsættes. Og så er spørgsmålet lige, hvad de egentlig ved. For DSB kom til at sige, at Banedanmark mener, at skidtet er ordnet den 17. januar 2022. Det var muligvis en intern meddelelse, der ikke skulle have været ud til passagererne. Men det kom den.

Jeg tror også, at Banedanmarks amatøragtige ageren er nået til et punkt, hvor vi pendlere simpelthen ikke gider mere. Det er pissefrustrerende, at lige meget hvad Banedanmark rører ved, så går det galt og bliver markant forsinket.

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Frank Poulsen, 23/12 2021, 11:18 (1072 dage siden) @ mikedk2100

https://bane.dk/Nyt-fra-Banedanmark/Fejl-paa-sporskifter-paa-Nykoebing-Falster-St_-paav...


Hér er en Bane Danmark classic,

Ingen brugbar information.... masser at udenomssnak og foragt for kunderne, hvis man ser klippet med Bispeskov fra DSB efterlyser han netop information om hvornår deres lort virker... Den eneste information der IKKE er i presemeddelelsen...


Men hvordan skal de give information de ikke selv har? Er det bedre de går ud og siger det virker fra d. 28... (eksempelvis) Og så får de også skæld ud fra d. 28. hvis ik det passer osv osv. Hvis de vitterlig reelt ikke ved det, er det vel svært at melde noget bedre ud?

Jeg siger ikke det er godt, det er det langt fra. Det er da noget virkelig lort at de sporskifter ikke virker og det burde absolut ikke fejle så meget. Men vi har vel alle prøvet enten privat eller på arbejdet at have noget der bare driller i stor stil og man aner ikke hvorfor og det driver en til vanvid.


I min optik, så burde sådan en pressemeddelelse være udsendt allerede den 12. december, da Banedanmark første gang konstaterer, at lortet ikke virker til den nye køreplans start og ikke, når projektet for 3. gang udsættes. Og så er spørgsmålet lige, hvad de egentlig ved. For DSB kom til at sige, at Banedanmark mener, at skidtet er ordnet den 17. januar 2022. Det var muligvis en intern meddelelse, der ikke skulle have været ud til passagererne. Men det kom den.

Jeg tror også, at Banedanmarks amatøragtige ageren er nået til et punkt, hvor vi pendlere simpelthen ikke gider mere. Det er pissefrustrerende, at lige meget hvad Banedanmark rører ved, så går det galt og bliver markant forsinket.

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.

Helt enig i at der burde være kommunikeret bedre ud tidligere.

Nu ved jeg ikke hvad problemet er konkret, men man har jo ikke over 150 års erfaring med sporskifter i det nye signalsystem og overførsel af de er sikrede eller hvordan det nu fungerer. Jeg er ikke klar over om det er der problemet er, eller om det er fysisk ude i sporskiftet. Hvis det sidste giver det absolut ingen mening for mig at de ikke kan få det fixet. Derfor jeg hælder til det har noget med signalsystemet og data fra sporskiftet til det. Men nej det står der ikke, så måske jeg tager fejl.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Henning Makholm ⌂, 23/12 2021, 17:56 (1072 dage siden) @ Frank Poulsen

Nu ved jeg ikke hvad problemet er konkret, men man har jo ikke over 150 års erfaring med sporskifter i det nye signalsystem og overførsel af de er sikrede eller hvordan det nu fungerer. Jeg er ikke klar over om det er der problemet er, eller om det er fysisk ude i sporskiftet. Hvis det sidste giver det absolut ingen mening for mig at de ikke kan få det fixet. Derfor jeg hælder til det har noget med signalsystemet og data fra sporskiftet til det. Men nej det står der ikke, så måske jeg tager fejl.

Der står ret tydeligt i pressemeddelelsen at der er sporskiftedrevene som ikke fysisk kan arbejde sammen med sporkonstruktionen. Om man nu tror på hvad Banedanmark skriver er så sin egen diskussion, men hvis de har ret i deres beskrivelse, er der for en gangs skyld ikke signalprogrammet der skal skydes på. Det er Femern-projektets sporombygning der har installeret de nye sporskifter, så det må være den som har kludret i integrationstesten.

--
Henning Makholm

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Henning Makholm ⌂, 23/12 2021, 18:06 (1072 dage siden) @ Henning Makholm

Der står ret tydeligt i pressemeddelelsen at der er sporskiftedrevene som ikke fysisk kan arbejde sammen med sporkonstruktionen. Om man nu tror på hvad Banedanmark skriver er så sin egen diskussion, men hvis de har ret i deres beskrivelse, er der for en gangs skyld ikke signalprogrammet der skal skydes på.

Hmm, men på den anden side vil jeg ikke blive superoverrasket hvis det i sidste ende viser sig at problemet er at det nye sikringanlæg ikke giver sporskifterne tid nok til at stille om før det konkluderer at der er fejl, og det hele bliver løst med en softwareopdatering der giver et sekunds længere strøm til motoren. Jeg siger ikke det er sandsynligt at det er det -- det ville være en forholdsvis inkompetent forklaring -- men alt andet i sagen virker også tilsvarende langt ude ...

--
Henning Makholm

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Carsten, 23/12 2021, 18:30 (1072 dage siden) @ Henning Makholm

Fejlen er at de monterede sporskiftedrev har for kort vandring,
når den ene tunge ligger til, er afstanden mellem sideskinnen og den fraliggende tunge for lille.

Mvh

Carsten

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Henning Makholm ⌂, 23/12 2021, 18:35 (1072 dage siden) @ Carsten

Fejlen er at de monterede sporskiftedrev har for kort vandring,
når den ene tunge ligger til, er afstanden mellem sideskinnen og den fraliggende tunge for lille.

Jeg er enig i at det er hvad pressemeddelelsen synes at sige.

Blot for at være sikker på hvor vi står, er din oplysning så en fortolkning af pressemeddelelsen, eller har du deraf uafhængigt kendskab til sagen?

--
Henning Makholm

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Carsten, 23/12 2021, 18:47 (1072 dage siden) @ Henning Makholm

Det sidste.

Mvh

Carsten

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Henning Makholm ⌂, 23/12 2021, 23:16 (1072 dage siden) @ Carsten

Ved du tilfældigvis også hvilke sporskifter det er den er gal med?

--
Henning Makholm

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Gæst19, 23/12 2021, 19:01 (1072 dage siden) @ Carsten

Hvorfor finder BDK først ud af det efter sporskifterne skulle være i drift og togene køre?

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Carsten, 23/12 2021, 21:46 (1072 dage siden) @ Gæst19

Hvorfor finder BDK først ud af det efter sporskifterne skulle være i drift og togene køre?

De fandt ud af det i forbindelse med idriftsættelsen.

Mvh

Carsten

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af steenth, 23/12 2021, 20:17 (1072 dage siden) @ Henning Makholm

Der står ret tydeligt i pressemeddelelsen at der er sporskiftedrevene som ikke fysisk kan arbejde sammen med sporkonstruktionen. Om man nu tror på hvad Banedanmark skriver er så sin egen diskussion, men hvis de har ret i deres beskrivelse, er der for en gangs skyld ikke signalprogrammet der skal skydes på.


Hmm, men på den anden side vil jeg ikke blive superoverrasket hvis det i sidste ende viser sig at problemet er at det nye sikringanlæg ikke giver sporskifterne tid nok til at stille om før det konkluderer at der er fejl, og det hele bliver løst med en softwareopdatering der giver et sekunds længere strøm til motoren. Jeg siger ikke det er sandsynligt at det er det -- det ville være en forholdsvis inkompetent forklaring -- men alt andet i sagen virker også tilsvarende langt ude ...

Jeg drevet været i drift på Lille Syd i nogle år på de gamle 1977-anlæg syd for Køge. Og det nye sikringsanlæg på Lille Syd skulle være det samme som den i Nykøbing F.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 23/12 2021, 20:52 (1072 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.


Nu ved jeg ikke hvad problemet er konkret, men man har jo ikke over 150 års erfaring med sporskifter i det nye signalsystem og overførsel af de er sikrede eller hvordan det nu fungerer. Jeg er ikke klar over om det er der problemet er, eller om det er fysisk ude i sporskiftet. Hvis det sidste giver det absolut ingen mening for mig at de ikke kan få det fixet. Derfor jeg hælder til det har noget med signalsystemet og data fra sporskiftet til det. Men nej det står der ikke, så måske jeg tager fejl.

Helt ærligt, hvor fejler det så? For det går galt et eller andet sted, enten er pinden eller lorten defekt, og mange gange (senest i Slagelse) har man ødelagt begge dele. Og SKULLE man melde noget ud kan man sige "problemet er løst om 150 år" - det gør folk i stand til at tage sine forholdsregler.... der er vi snart med Bane Danmark...

Noget med signalsystemet? Det er betryggende (not) hvis det forholder sig sådan.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Svend, 23/12 2021, 21:01 (1072 dage siden) @ pjl

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.


Nu ved jeg ikke hvad problemet er konkret, men man har jo ikke over 150 års erfaring med sporskifter i det nye signalsystem og overførsel af de er sikrede eller hvordan det nu fungerer. Jeg er ikke klar over om det er der problemet er, eller om det er fysisk ude i sporskiftet. Hvis det sidste giver det absolut ingen mening for mig at de ikke kan få det fixet. Derfor jeg hælder til det har noget med signalsystemet og data fra sporskiftet til det. Men nej det står der ikke, så måske jeg tager fejl.


Helt ærligt, hvor fejler det så? For det går galt et eller andet sted, enten er pinden eller lorten defekt, og mange gange (senest i Slagelse) har man ødelagt begge dele. Og SKULLE man melde noget ud kan man sige "problemet er løst om 150 år" - det gør folk i stand til at tage sine forholdsregler.... der er vi snart med Bane Danmark...

Noget med signalsystemet? Det er betryggende (not) hvis det forholder sig sådan.

Var det en ide at oprette en facebookgruppe "Os der hader DSB og Banedanmark" ?

--
Svend

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 23/12 2021, 21:04 (1072 dage siden) @ Svend

Var det en ide at oprette en facebookgruppe "Os der hader DSB og Banedanmark" ?

Desværre, Jeg afskyr Facebook noget mere end BaneDanmark, ellers et godt forslag.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Svend, 23/12 2021, 21:45 (1072 dage siden) @ pjl

Var det en ide at oprette en facebookgruppe "Os der hader DSB og Banedanmark" ?


Desværre, Jeg afskyr Facebook noget mere end BaneDanmark, ellers et godt forslag.

Mange af de indlæg der bringes her på forummet, ville faktisk passe bedre i en sludre-vrøvle facebookgruppe.

--
Svend

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 24/12 2021, 08:56 (1071 dage siden) @ Svend

Mange af de indlæg der bringes her på forummet, ville faktisk passe bedre i en sludre-vrøvle facebookgruppe.

Du har min fulde tilladelse til at undlade at læse, tør jeg sige ignorere, alle mine indklæg hvis du kan. Bare det ikke er som en øm tand du ikke kan holde tungen fra...

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af larsht, 23/12 2021, 23:46 (1072 dage siden) @ pjl

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.


Nu ved jeg ikke hvad problemet er konkret, men man har jo ikke over 150 års erfaring med sporskifter i det nye signalsystem og overførsel af de er sikrede eller hvordan det nu fungerer. Jeg er ikke klar over om det er der problemet er, eller om det er fysisk ude i sporskiftet. Hvis det sidste giver det absolut ingen mening for mig at de ikke kan få det fixet. Derfor jeg hælder til det har noget med signalsystemet og data fra sporskiftet til det. Men nej det står der ikke, så måske jeg tager fejl.


Helt ærligt, hvor fejler det så? For det går galt et eller andet sted, enten er pinden eller lorten defekt, og mange gange (senest i Slagelse) har man ødelagt begge dele. Og SKULLE man melde noget ud kan man sige "problemet er løst om 150 år" - det gør folk i stand til at tage sine forholdsregler.... der er vi snart med Bane Danmark...

Noget med signalsystemet? Det er betryggende (not) hvis det forholder sig sådan.

Det er da faktisk forholdsvist betryggende at man netop vælger ikke at benytte de sporskifter hvis der er noget galt med dem.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af TWB, 24/12 2021, 08:38 (1071 dage siden) @ larsht

Noget med signalsystemet? Det er betryggende (not) hvis det forholder sig sådan.


Det er da faktisk forholdsvist betryggende at man netop vælger ikke at benytte de sporskifter hvis der er noget galt med dem.

Interessant formulering:
"forholdsvist"
Det må vel indebære at der er andre ting som så heller ikke fungerer rigtigt eller er det blot et overflødigt ord som sneg sig ind i forbifarten?

--
Søgaard Trinbræt

[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af larsht, 24/12 2021, 13:29 (1071 dage siden) @ TWB

Noget med signalsystemet? Det er betryggende (not) hvis det forholder sig sådan.


Det er da faktisk forholdsvist betryggende at man netop vælger ikke at benytte de sporskifter hvis der er noget galt med dem.


Interessant formulering:
"forholdsvist"
Det må vel indebære at der er andre ting som så heller ikke fungerer rigtigt eller er det blot et overflødigt ord som sneg sig ind i forbifarten?

jeg ELSKER når folk tillægger mine ord betydning der ikke er tilsigtet.

Uddyb endeligt :)

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 24/12 2021, 08:57 (1071 dage siden) @ larsht

Noget med signalsystemet? Det er betryggende (not) hvis det forholder sig sådan.


Det er da faktisk forholdsvist betryggende at man netop vælger ikke at benytte de sporskifter hvis der er noget galt med dem.

Jed ved ikke, at man har noget liggende man forstår så lidt omkring, ligner en risiko,

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af larsht, 24/12 2021, 13:28 (1071 dage siden) @ pjl

Noget med signalsystemet? Det er betryggende (not) hvis det forholder sig sådan.


Det er da faktisk forholdsvist betryggende at man netop vælger ikke at benytte de sporskifter hvis der er noget galt med dem.


Jed ved ikke, at man har noget liggende man forstår så lidt omkring, ligner en risiko,

....som man så vælger ikke at køre i.......virker som om man er obs på problemet...... ;-)

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Peter Christensen, 23/12 2021, 11:34 (1072 dage siden) @ mikedk2100

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.

Erfaringen i et givet firma udgøres ikke af hvor mange år firmaet har eksisteret, men af de ansatte medarbejdere.
Et firmas alder er ofte en art markedsføringsgimmick.

For mange år siden bemærkede en kollega at firmaer har det med at gentage fejl med et interval, som svarer til gennemsnitsancienniten på de ansatte.
Det lyder jo ganske logisk, at hvis et firma virker som en svingdør (= medarbejderne er kun ansat i relativt kort tid inden de forsvinder igen), så kniber det med at holde på erfaringen.
Dog kender jeg intet til anciennitetsopgørelser fra BDK, men det var måske værd at kikke på?
Måske også de underleverandører, som BDK bruger?
Jeg har bemærket, at kunderne i den butik, som jeg render rundt i, helt fast har spørgsmål til anciennitet når de kommer og endevender os. Deres tilgang er at hvis der er for stor udskiftning af personer, så er det skidt. Det kan i sidste ende betyde færre eller ingen penge derfra.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af steenth, 23/12 2021, 13:39 (1072 dage siden) @ mikedk2100

I min optik, så burde sådan en pressemeddelelse være udsendt allerede den 12. december, da Banedanmark første gang konstaterer, at lortet ikke virker til den nye køreplans start og ikke, når projektet for 3. gang udsættes. Og så er spørgsmålet lige, hvad de egentlig ved. For DSB kom til at sige, at Banedanmark mener, at skidtet er ordnet den 17. januar 2022. Det var muligvis en intern meddelelse, der ikke skulle have været ud til passagererne. Men det kom den.

Den 17. december var den første melding. Problemet må have været lige siden at driften blev genoptaget. Inklusiv testkørsler inden da, hvor det burde have været håndteret.

Jeg tror også, at Banedanmarks amatøragtige ageren er nået til et punkt, hvor vi pendlere simpelthen ikke gider mere. Det er pissefrustrerende, at lige meget hvad Banedanmark rører ved, så går det galt og bliver markant forsinket.

Der er allerede nogle, som er stoppet, da de har fundet nyt arbejde eller tager bilen. For mange det kommet lang over tålegrænsen. Ellers kan jeg ikke se, at Banedanmark har udsendt en pressemeddelelse ved genåbning. Det kunne være de har været klar over problemerne. Desværre har DSB brugt det at arbejdet skulle være færdig, som en del af PR for køreplansskiftet.

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.

Banedanmark har ikke mere folk at lægge skinner i det omfang - det får man ude fra. Sporskifterne blev lagt i sommers, men der må gået eller galt når det først viser sig, når der kommer et drev på.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Pip Hans, 23/12 2021, 16:06 (1072 dage siden) @ steenth

Sporskifterne blev lagt i sommers, men der må gået eller galt når det først viser sig, når der kommer et drev på.

Hvis sporskifterne blev lagt i sommers kunne drev så ikke være lagt på med det samme og så have teste det hele dengang?

Måske det så havde været muligt at finde og udbedre fejle i god tid inden første tog skulle køre?

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af TWB, 23/12 2021, 16:15 (1072 dage siden) @ Pip Hans

Sporskifterne blev lagt i sommers, men der må gået eller galt når det først viser sig, når der kommer et drev på.

Hvis sporskifterne blev lagt i sommers kunne drev så ikke være lagt på med det samme og så have teste det hele dengang?

Måske det så havde været muligt at finde og udbedre fejle i god tid inden første tog skulle køre?

Der er vel kun et svar.
Mangel på respekt for dem det hele drejer sig om - de togrejsende!

Fortsæt på samme måde 10 år endnu - så er alle passagerer som på nogen måde kan finde anden rejsemåde væk.

--
Søgaard Trinbræt

[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Rail, 23/12 2021, 20:53 (1072 dage siden) @ mikedk2100

For DSB kom til at sige, at Banedanmark mener, at skidtet er ordnet den 17. januar 2022. Det var muligvis en intern meddelelse, der ikke skulle have været ud til passagererne. Men det kom den.

Det er også ændret i rejseplanen frem til og med 16. januar - så hemmeligt er det ikke mere.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 23/12 2021, 20:46 (1072 dage siden) @ Frank Poulsen

Men hvordan skal de give information de ikke selv har? Er det bedre de går ud og siger det virker fra d. 28... (eksempelvis) Og så får de også skæld ud fra d. 28. hvis ik det passer osv osv. Hvis de vitterlig reelt ikke ved det, er det vel svært at melde noget bedre ud?

Nej, det er en situation mange står over for flere gange om dagen...

Om ikke andet heder det kontinuerlige udmeldinger, såsom ny status om 3 timer, men end ikke det formår Cirkus Danmark.

Jeg siger ikke det er godt, det er det langt fra. Det er da noget virkelig lort at de sporskifter ikke virker og det burde absolut ikke fejle så meget. Men vi har vel alle prøvet enten privat eller på arbejdet at have noget der bare driller i stor stil og man aner ikke hvorfor og det driver en til vanvid.

Jeg har set masser af den slags eksempler i IT branchen, og nogle gange kan det gør godt med en presbold, der er en tendens til at ville forstå det hele 360 grader rundt og jo mere den slags mennesker får lov til at sidde og spekulere jo værre bliver problemet... meld en dato og et tidspunkt ud, til medarbejderne og få dem i problemløsningsmode omgående, som Japanerne siger: Fix Problem, Not Blame - problemet er at Bane Danmark åbenbart ikke regner de passagerer som står på peronen for en skid og bare lægger uger og måneder på, så kan de sidde og tænke over vendenssituationen for evigt...

Lortebutik...

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Keld H. Mikkelsen, 24/12 2021, 09:48 (1071 dage siden) @ pjl

Lortebutik...

Hvad laver du egentligt i en jernbanegruppe, når du tilsyneladende hader banen så meget ?

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Svend, 24/12 2021, 10:04 (1071 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen

Lortebutik...


Hvad laver du egentligt i en jernbanegruppe, når du tilsyneladende hader banen så meget ?

Det har han svaret på tidligere, da jeg velment foreslog at rykke udgydelserne over på facebook, Det er åbenbart sjovere at genere os her.

--
Svend

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af Jensen123, 24/12 2021, 10:42 (1071 dage siden) @ Svend

Lortebutik...


Hvad laver du egentligt i en jernbanegruppe, når du tilsyneladende hader banen så meget ?

Det har han svaret på tidligere, da jeg velment foreslog at rykke udgydelserne over på facebook, Det er åbenbart sjovere at genere os her.

Hvor på dette forum er det angivet, at man ikke må være kritisk overfor Banedanmark og DSB??

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af pjl, 24/12 2021, 14:08 (1071 dage siden) @ Svend

Det har han svaret på tidligere, da jeg velment foreslog at rykke udgydelserne over på facebook, Det er åbenbart sjovere at genere os her.

Er din taktik når argumentene ikke rækker så går du efter manden og ikke bolden?

Det er meget synd for dig at du ikke kan trække på skuldrene og sige "nå" som almindelige mennesker, men jeg mener du vil have det bedre hvis du ikke læser mine indlæg, i det omfange du kan finde ud af det...

Så har du fred til at sende fan-mail til Bane Danmark.

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK

af mikedk2100, 24/12 2021, 12:09 (1071 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen

Lortebutik...


Hvad laver du egentligt i en jernbanegruppe, når du tilsyneladende hader banen så meget ?

Man kan sagtens holde meget af tog og jernbaner, men samtidig synes, at Banedanmark og visse operatører modarbejder både jernbane og passagerer.

Jeg holder meget af at køre med toget i udlandet, men det er bestemt ikke nogen nydelse på mange strækninger i Danmark. Jeg så gerne, at det også var fedt at køre med tog i Danmark, og derfor er man nødt til at være kritisk overfor DSB, men især Banedanmark.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak