Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane (Generelt)

af frederikhk, 14/12 2021, 12:40 (1074 dage siden)

Det ligner desværre inkompetence fra både Odense Letbane og dennes rådgiver, COMSA. Det er jo helt håbløst. De ligger fuldstændig som de har redt.

At man endda har sat sikkerheden over styr i et tilfælde hjælper dem ikke ligefrem.

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/94/index.htm

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af Henning Makholm ⌂, 14/12 2021, 16:36 (1074 dage siden) @ frederikhk

Det ligner desværre inkompetence fra både Odense Letbane og dennes rådgiver, COMSA. Det er jo helt håbløst.

Så vidt jeg kan læse er COMSA entreprenøren, hvorimod rådgiveren omhyggeligt ikke er navngivet i dokumentet. Det nævnes dog at samme rådgiver er en stor international virksomhed som også arbejder direkte for Banedanmark med sikringsopgaver, hvilket vel indskrænker feltet en del. (Cowi? Atkins? Rambøll?)

--
Henning Makholm

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af frederikhk, 14/12 2021, 16:50 (1074 dage siden) @ Henning Makholm

Min fejl, der skulle have stået leverandør som der står i dokumentet. Det er dog stadig COMSA der får en stor del af skylden.

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 14/12 2021, 18:30 (1074 dage siden) @ Henning Makholm

Det ligner desværre inkompetence fra både Odense Letbane og dennes rådgiver, COMSA. Det er jo helt håbløst.


Så vidt jeg kan læse er COMSA entreprenøren, hvorimod rådgiveren omhyggeligt ikke er navngivet i dokumentet. Det nævnes dog at samme rådgiver er en stor international virksomhed som også arbejder direkte for Banedanmark med sikringsopgaver, hvilket vel indskrænker feltet en del. (Cowi? Atkins? Rambøll?)

En hurtig Google-søgning og du har svaret.

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af jaer, 14/12 2021, 17:14 (1074 dage siden) @ frederikhk

Det kan man da kalde et partsindlæg.

Har BDK selv styr på deres egne fejl- og lækstrømme?

I øvrigt fik BDK aldrig færdiggjort deres arbejder i Aarhus, hvorfor der stadigt mangler en fast skinneforbindelse mellem Letbanen og BDKs anlæg.

/ Jan

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af pjl, 14/12 2021, 20:53 (1074 dage siden) @ jaer

Det kan man da kalde et partsindlæg.

Ja, men rart nok med noget medvind nu hvor man smadrer togdriften i Slagelse.

Har BDK selv styr på deres egne fejl- og lækstrømme?

Næ men var signalsystemet ikke skredet i svinget var der ikke et problem.

I øvrigt fik BDK aldrig færdiggjort deres arbejder i Aarhus, hvorfor der stadigt mangler en fast skinneforbindelse mellem Letbanen og BDKs anlæg.

Færdiggør Bane Danmark noget? Jeg spørger seriøst...

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af mikedk2100, 14/12 2021, 21:40 (1074 dage siden) @ pjl

Det kan man da kalde et partsindlæg.


Ja, men rart nok med noget medvind nu hvor man smadrer togdriften i Slagelse.

Og på Sydbanen, hvor de har en (mindst) ugelang “sporskiftefejl”.

Odense Letbane er trods alt helt ny og ikke åbnet, så ingen er endnu afhængige af den. Modsat alt det Banedanmark f***er op.

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af Peter Christensen, 15/12 2021, 17:13 (1073 dage siden) @ jaer

Det kan man da kalde et partsindlæg.

Det kunne være godt med en beskrivelse set fra den anden side.
Men det tror jeg ikke vi får....det kunne henne at der kom færre opgaver fra BDK/ministeriet om det skete....

Banedanmarks side af historien om Odense Letbane

af larsht, 15/12 2021, 23:00 (1073 dage siden) @ Peter Christensen

Det kan man da kalde et partsindlæg.

Det kunne være godt med en beskrivelse set fra den anden side.
Men det tror jeg ikke vi får....det kunne henne at der kom færre opgaver fra BDK/ministeriet om det skete....

tjah...........Trafikstyrelsen har ikke godkendt anlægget endnu...........tror vist det siger hvad vi behøver at vide lige pt

Odense Letbanes side af historien

af Niels GP, 16/12 2021, 14:54 (1072 dage siden) @ frederikhk

Fyns Stiftstidende bringer et interview med Steen Lykke, kommende direktør for Odense letbane om problemerne med Banedanmark

https://fyens.dk/artikel/nedtoner-banedanmark-kritik-ny-letbanedirekt%C3%B8r-har-fokus-...

Citater fra artiklen:

"Det er Banedanmark, der har gjort rede for situationen, som de ser den. Det er, som det er, og det har jeg sådan set ingen problemer med, siger han og tilføjer:
Det gode er, at det, der står i brevet, langt hen ad vejen er historie nu. For vi har her den 8. december fået tilladelse til at køre testkørsler. Og vi regner med i morgen (torsdag, red.) formentligt, hvis alt går vel, at kunne køre de første tog på hele banen fra Hjallese til Tarup.

Steen Lykke fastholder dog direkte adspurgt, at det var velbegrundet, at Odense Letbane ikke tilvalgte løsningen med immunisering, fordi projektet i Odense ikke ligner det i Aarhus.
Aarhus Letbane er bygget sammen med Banedanmarks anlæg, det er ikke tilfældet i Odense, siger han. Men der var reelt ingen fare på færde, lyder det fra Steen Lykke. Han forklarer, at de overskridelser, der blev målt, kunne måles hele tiden, uanset om strømmen på letbanestrækningen var tændt eller slukket.
Så de har med andre ord ikke nogen forbindelse til vores anlæg, siger Steen Lykke."

Billige jernbane T-shirts


Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak