Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endnu et eksempel på en undren. (Generelt)

af Frank Poulsen, 11/12 2021, 16:37 (1078 dage siden)

Aflysninger fortsætter i næste uge.

Nogle af dem skyldes dog nu sporskifteproblemer i Nykøbing Falster. Så 12xx togene er aflyst Østerport - Nykøbing...

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

MEN så min undren. Hvad er det at sporskiftefejl i Nykøbing Falster, der gør at togene ikke kan vende i Vordingborg... Som jeg ser det ankommer de kl. xx:43 fra København og afgår xx:17 mod København i Vordingborg. Og det ville jo være en fin vending.

Med mindre selvfølgelig at sporskifteproblemerne gælder for hele strækningen der nu hører under det nye signalsystem og det bare ikke formuleres præcist nok.

Men jeg tænker DSB siger, Banedk får skylden her, vi aflyser hele lortet og så har vi overskud af førere til andet og så får vi ikke skylden for det. Men det er bare min teori.

Men et godt eksempel på at et problem et sted, så aflyser man helt i stedet for at finde alternativer. Og her synes jeg endda den er rimelig lige til.

Endnu et eksempel på en undren.

af frederikhk, 11/12 2021, 17:28 (1078 dage siden) @ Frank Poulsen

Det viser sig ihvertfald at være en god idé ikke at udrulle de nye signaler på hovedstrækningerne til at starte med, som originalt var planen. Men det er lidt interesant hvordan Køge-Næstved blev udrullet med relativt få problemer, men denne gang med mange forsinkelser og fejl.

Hvis man kigger på de forskellige stationer på Sydbanen på siden https://dinstation.dk har mange tog “sporskifte” hvilket jo føjer til teorien om at det nok ikke kun er Nykøbing F der er problemer med.

Endnu et eksempel på en undren.

af Jens Hansen, 11/12 2021, 18:17 (1078 dage siden) @ frederikhk

Min baneven har engang nævnt, at hvis et sporskifte ikke virker, kan det neutraliseres med "en låseanordning" - og så kan man køre.

Er det ikke en mulighed med et fejlende sporskifte i dag?

JH

Endnu et eksempel på en undren.

af larsht, 11/12 2021, 18:23 (1078 dage siden) @ Jens Hansen

Min baneven har engang nævnt, at hvis et sporskifte ikke virker, kan det neutraliseres med "en låseanordning" - og så kan man køre.

Er det ikke en mulighed med et fejlende sporskifte i dag?

JH

Ikke hvis det står i en midterstilling

Avatar

Endnu et eksempel på en undren.

af gaest, 13/12 2021, 13:45 (1076 dage siden) @ Jens Hansen

Min baneven har engang nævnt, at hvis et sporskifte ikke virker, kan det neutraliseres med "en låseanordning" - og så kan man køre.

Er det ikke en mulighed med et fejlende sporskifte i dag?

JH

De officielle udmeldinger kan godt være langt fra virkeligheden. Det er vel nu klart for de fleste i området at de er udrullet ERTMS på strækningen, og så vil pressen, og kke mindst Ingeniøren fare over dem hvis de skrev signalproblemer. Sporskifteproblemer kan være et defekt sporskifte, hvilket mange vel vil antage. Men det kan jo også være mange eller alle sporskifter der er problemer med?

Endnu et eksempel på en undren.

af Rail, 16/12 2021, 23:13 (1072 dage siden) @ Frank Poulsen

Aflysninger fortsætter i næste uge.

Nogle af dem skyldes dog nu sporskifteproblemer i Nykøbing Falster. Så 12xx togene er aflyst Østerport - Nykøbing...

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

MEN så min undren. Hvad er det at sporskiftefejl i Nykøbing Falster, der gør at togene ikke kan vende i Vordingborg... Som jeg ser det ankommer de kl. xx:43 fra København og afgår xx:17 mod København i Vordingborg. Og det ville jo være en fin vending.

Transversalen nord for Vordingborg station kan ikke bruges indtil videre da den ikke er optaget i signalsystemet (også selvom den fremgår af strækningsoversigten som værende funktionsdygtig). Det samme gælder de to transversaler omkring Eskilstrup

Endnu et eksempel på en undren.

af Frank Poulsen, 17/12 2021, 20:23 (1071 dage siden) @ Rail

Aflysninger fortsætter i næste uge.

Nogle af dem skyldes dog nu sporskifteproblemer i Nykøbing Falster. Så 12xx togene er aflyst Østerport - Nykøbing...

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

MEN så min undren. Hvad er det at sporskiftefejl i Nykøbing Falster, der gør at togene ikke kan vende i Vordingborg... Som jeg ser det ankommer de kl. xx:43 fra København og afgår xx:17 mod København i Vordingborg. Og det ville jo være en fin vending.


Transversalen nord for Vordingborg station kan ikke bruges indtil videre da den ikke er optaget i signalsystemet (også selvom den fremgår af strækningsoversigten som værende funktionsdygtig). Det samme gælder de to transversaler omkring Eskilstrup

Okay. Jamen det lyder da... ja hvad man skal sige.

Endnu et eksempel på en undren.

af DTog, 17/12 2021, 22:35 (1071 dage siden) @ Frank Poulsen

Aflysninger fortsætter i næste uge.

Nogle af dem skyldes dog nu sporskifteproblemer i Nykøbing Falster. Så 12xx togene er aflyst Østerport - Nykøbing...

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

MEN så min undren. Hvad er det at sporskiftefejl i Nykøbing Falster, der gør at togene ikke kan vende i Vordingborg... Som jeg ser det ankommer de kl. xx:43 fra København og afgår xx:17 mod København i Vordingborg. Og det ville jo være en fin vending.


Transversalen nord for Vordingborg station kan ikke bruges indtil videre da den ikke er optaget i signalsystemet (også selvom den fremgår af strækningsoversigten som værende funktionsdygtig). Det samme gælder de to transversaler omkring Eskilstrup


Okay. Jamen det lyder da... ja hvad man skal sige.


Hvorfor kan togene så egentlig ikke vende i Næstved? De gjorde det da under perioden med sporarbejde så det burde da være muligt at gøre det nu eller? Der er da nok kapacitet i Næstved ikke?

Billige jernbane T-shirts

ContecRail
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak