Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

2 timer og 20 minutter fra Valby til København H!

af Carsten, 9/12 2021, 08:06 (1080 dage siden) @ Jens Hansen

Jo det kan det sagtens, hvis der flere tog end der er perroner.
Mvh
Carsten

2 timer og 20 minutter fra Valby til København H!

af steenth, 9/12 2021, 09:24 (1080 dage siden) @ Jens Hansen

https://www.bt.dk/samfund/tirsdag-morgen-var-en-historie-for-sig-to-timer-og-20-minutte...

Nogen som ved noget om dette?

Signalfejl bør vel ikke betyde at togene ikke kan trille frem til en perron?

Der er for tiden ret mange signalfejl på hovedbanegården og Østerport... Og den i tirsdag var meget voldsomt, hvor det også endte med at indsætte togbusser imellem Valby og København H. Man kunne mistænke at man ikke gør specielt meget for at forebygge problemer, når hele det centrale område går over til nyt signalsystem i januar...

Mvh
Steen

2 timer og 20 minutter fra Valby til København H!

af Volkswagen, 9/12 2021, 10:16 (1080 dage siden) @ Jens Hansen

https://www.bt.dk/samfund/tirsdag-morgen-var-en-historie-for-sig-to-timer-og-20-minutte...

Nogen som ved noget om dette?

Signalfejl bør vel ikke betyde at togene ikke kan trille frem til en perron?

JH

I den slags situationer kan man som lokomotivfører kun håbe på, at der sker en spontan-evakuering…
Det virker i øvrigt ofte som om, ved store uregelmæssigheder, at alle kræfter alene lægges i at få den øvrige trafik til at glide, mens ingen interesserer sig for dem i de tog der er fanget midt ude i ingenting…

Mvh.
VW

Avatar

2 timer og 20 minutter fra Valby til København H!

af gaest, 9/12 2021, 18:54 (1079 dage siden) @ Volkswagen

https://www.bt.dk/samfund/tirsdag-morgen-var-en-historie-for-sig-to-timer-og-20-minutte...

Nogen som ved noget om dette?

Signalfejl bør vel ikke betyde at togene ikke kan trille frem til en perron?

JH


I den slags situationer kan man som lokomotivfører kun håbe på, at der sker en spontan-evakuering…
Det virker i øvrigt ofte som om, ved store uregelmæssigheder, at alle kræfter alene lægges i at få den øvrige trafik til at glide, mens ingen interesserer sig for dem i de tog der er fanget midt ude i ingenting…

Mvh.
VW

I den situation (og mange andre) virker det som at BaneDanmark primært tænker på DSB's behov. Man holder en eller anden form for drift i gang så dagens materielkabale forstyrres mindst muligt. FOr Banedanmark er et strandet tog blot en sporbesættelse på en sportavle.

Jeg har en gang oplevet at alt gik i stå i røret, både på fjernbanen og nærbanen. Også ventilationn med indtil flere ME'ere ståend og tøffe i tomgang rundt omkring i røret. På et tidspunkt evakuerede folk sig selv.

2 timer og 20 minutter fra Valby til København H!

af thomastog, 10/12 2021, 15:20 (1078 dage siden) @ gaest

I den situation (og mange andre) virker det som at BaneDanmark primært tænker på DSB's behov. Man holder en eller anden form for drift i gang så dagens materielkabale forstyrres mindst muligt. FOr Banedanmark er et strandet tog blot en sporbesættelse på en sportavle.

Jeg har en gang oplevet at alt gik i stå i røret, både på fjernbanen og nærbanen. Også ventilationn med indtil flere ME'ere ståend og tøffe i tomgang rundt omkring i røret. På et tidspunkt evakuerede folk sig selv.

Det kan godt tænkes, at jeg ikke forstår hvad du mener. Men det virker som om du modsiger dig selv ?

2 timer og 20 minutter fra Valby til København H!

af Petteri, 9/12 2021, 10:45 (1080 dage siden) @ Jens Hansen

https://www.bt.dk/samfund/tirsdag-morgen-var-en-historie-for-sig-to-timer-og-20-minutte...

Nogen som ved noget om dette?

Signalfejl bør vel ikke betyde at togene ikke kan trille frem til en perron?

JH

Jeg stod på Vesterport om formiddagen. Der kørte kun A & E. Hver gang et tog kom til perron i sydgående retning, kunne man se næste tog vente lige under Kampmannsgade(?) før stationen. Det ene tog holdt ved perron i 17 minutter, og det må formodes at de efterfølgende tog har holdt tilsvarende bagved.

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak