Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)

af Frank Poulsen, 28/11 2021, 21:33 (1094 dage siden) @ Henning Makholm

Ja det var jo også en ganske interessant betragtning, i forhold til lokaltog jo er korte. Og perron ved spor 1 vil jo alligevel kræve ændring i sikringsanlæg da det som jeg ser det ikke er mulighed for at køre direkte fra spor 1 mod nord i dag. (hvilket kan undre når det er nyt signalsystem).


Der er en del sidespor der munder ud i spor 1 nord for perronerne -- det ville nok have været rævedyrt (i forhold til det begrænsede eller ikke-eksisterende trafikale behov) at sikre en togvej gennem sporet mod sideindløb fra hvert af dem.

Ja formentlig. Men det vil jo stadig kræves hvis man skal lave de sporskifter som foreslået. For at komme udenom, afhængig af hvem der kommer først.

I øvrigt har jeg også længe ment at man på Køge station burde lave en nordlig gangbro, ligesom på Østerport, der så går fra p-huset vest for banen på tværs af alle perronner og over til den store p-plads øst for banen. Der bliver jo bygninger på de p-pladser tættest på i form af kontorer osv. På et eller andet tidspunkt, og de p-pladser der er der nu bliver overhovedet ikke brugt fordi de koster penge. Så ved en gangbro på tværs over det hele og så ind i p-huset, så ville det være optimalt for togskifte også at man kan gå i begge retninger og sprede folkemængden lidt op af trapperne på perronerne. Forsøgt hurtig skitse her.

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak