Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering Næ-Nf, ibrugtagning (Generelt)

af larsht, 23/11 2021, 22:56 (1099 dage siden) @ Per Holm

Man kan jo så spekulere på om Falster er det bedste sted at anvende ressourcerne lige nu -- skal vi mon så lægge ud med at lukke banen hele sommeren 2026 for køreledningsrenovering fordi skidtet er stået og gået ud af justering uden at blive løbende vedligeholdt?

På den anden side er det svært at få øje på steder som er mere klar til at tage elektrificering i brug selv hvis skulle fremrykke dem på bekostning af Falster ...


Ikke rigtigt - der er jo monteret og testet frem til Holbæk

Så nu arbejdes der mellem Fredericia og Aarhus, samt de rent indledende øvelser mellem Holbæk og Kalundborg


På strkn. 5 ((Roskilde) - Holbæk - Kalundborg) tåler sikringsanlægene ikke at være i nærheden af køreledningsanlæg hvorfra der trækkes strøm.

Derfor må køreledningsanlæget ikke benyttes af elektriske køretøjer før sikringsanlægene er fornyet.

.....men stadigvæk monteret og testet........


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak