31 BEMUs til Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) (Jernbanen i dag)
Så når Lokaltogs LINT'er (og Arrivas og NJs) er tjenelige til udskiftning, så er batteritog en velprøvet teknologi i regulær drift rundt om i Europa.
Ja, man kunne jo drømme om at (i hvert fald en del af) næste generation af S-tog blev købt med batterier, så lokalbanerne kunne integreres i S-togsnettet uden de store investeringer i køreledninger m.m.Men det er ingen af operatørerne interesserede i. DSB skal ikke nyde noget, og Lokaltog vil selvfølgelig ikke nedlægges.
Trist at passagererne ikke prioriteres højere.
Førerløse S-tog til Hornbæk, Gilleleje, Nærum og Hårlev ..... spændende tanker!
Førerløse S-tog på lokalbanerne er vel som sådan ikke mere fugle på taget, end førerløse S-tog på alle andre strækninger? Ikke at jeg finder noget af det specielt realistisk, udover måske på ringbanen.Uanset hvad, så vil der vel blive en overgangsperiode med førere på nogle strækninger, mens der køres førerløst andre steder? Her vil man så kunne køre med fører på de nuværende lokalbanestrækninger.
Til gengæld vil batterier i næste generation af S-togene være indenfor realistisk rækkevidde.
Kunne man ikke i takt med at førerløse S-tog (5. generation) implementeres så ombygge lokalbanerne så de nuværende S-tog (4. generation) kunne tages i brug der med CBTC osv. som de kører i dag?
Når man så har udbygget hele det nuværende S-togsnet til førerløst med 5. generations S-tog, så kunne man arbejde videre på lokaltogsstrækningerne og udskifte 4. generations S-tog.
Dette kunne også gælde for førerløse S-tog (5. generation) til Roskilde og Helsingør.