Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

31 BEMUs til Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) (Jernbanen i dag)

af KKLD, 20/11 2021, 14:36 (1099 dage siden) @ Svend

Så når Lokaltogs LINT'er (og Arrivas og NJs) er tjenelige til udskiftning, så er batteritog en velprøvet teknologi i regulær drift rundt om i Europa.


Ja, man kunne jo drømme om at (i hvert fald en del af) næste generation af S-tog blev købt med batterier, så lokalbanerne kunne integreres i S-togsnettet uden de store investeringer i køreledninger m.m.

Men det er ingen af operatørerne interesserede i. DSB skal ikke nyde noget, og Lokaltog vil selvfølgelig ikke nedlægges.

Trist at passagererne ikke prioriteres højere.


Førerløse S-tog til Hornbæk, Gilleleje, Nærum og Hårlev ..... spændende tanker!

Jeg ville starte med Nærum da det er den korteste og simpleste strækning, S-tog linje H kunne forlænges fra Østerport til Jægersborg og videre til Nærum.
Ved ikke lige om det ville give mening at springe nogle stationer over. Hvis det var skulle det nok være Bernstorffsvej og Gentofte der blev sprunget over. Det giver nok ikke så meget mening at springe Jægersborg over hvis man nu skal videre til Lyngby og nordpå kunne man skifte der, og det samme hvis man skal til Gentofte og Bernstorffsvej.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak