Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

EG i Abisko? (Generelt)

af Isak Nielsen, Et sted langs banen, 9/11 2021, 16:10 (1117 dage siden)

Jeg sad og kikkede lidt rundt her på hjemmesiden og fandt dette billede af EG 3113 i Abisko i 2001, er der nogen der ved hvad lokomotivet lavede der.
https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=968

--
Vh. Isak Nielsen

Nattog er fantastiske og vi burde have flere af dem
[image]

EG i Abisko?

af QN903Qnr0779, 9/11 2021, 16:28 (1117 dage siden) @ Isak Nielsen

Jeg sad og kikkede lidt rundt her på hjemmesiden og fandt dette billede af EG 3113 i Abisko i 2001, er der nogen der ved hvad lokomotivet lavede der.

Afprøvning under vinterforhold.

Test og idriftsættelse af el-lokomotiver, bla. i Abisko

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 9/11 2021, 16:41 (1117 dage siden) @ QN903Qnr0779
redigeret af Per Holm, 9/11 2021, 17:13

Jeg sad og kikkede lidt rundt her på hjemmesiden og fandt dette billede af EG 3113 i Abisko i 2001, er der nogen der ved hvad lokomotivet lavede der.


Afprøvning under vinterforhold.


2021-02-10 afholdt IDA Rail et glimrende webinar om "Test og idriftsættelse af el-lokomotiver" hvor selvstændig rådgiver med speciale i elektromagnetisk og funktionel kompatibilitet for el-traktion Lars Buhrkall bla. bragte os rundt i Sverige, herunder Abisko, som jo har et andet banestrømsystem end DACH og til dels har andre klimamæssige udfordringer.

Hvis du ser videoen fra webinaret vil du nok føle dig godt oplyst. Særlig hvis du kan huske din kredsløbsteori og forskellen mellem kapacitiv og induktiv reaktans. :-)

Elge og rener er ikke bare en udfordring for jernbanedriften omkring strkn. 1 ved Kværkeby men er også en udfordring i andre skandinaviske lande. :-P

IDA Rail: Test og idriftsættelse af el-lokomotiver (01:05:11)

Test og idriftsættelse af el-lokomotiver, bla. i Abisko

af re20000, 10/11 2021, 00:05 (1116 dage siden) @ Per Holm

Jeg sad og kikkede lidt rundt her på hjemmesiden og fandt dette billede af EG 3113 i Abisko i 2001, er der nogen der ved hvad lokomotivet lavede der.


Afprøvning under vinterforhold.

2021-02-10 afholdt IDA Rail et glimrende webinar om "Test og idriftsættelse af el-lokomotiver" hvor selvstændig rådgiver med speciale i elektromagnetisk og funktionel kompatibilitet for el-traktion Lars Buhrkall bla. bragte os rundt i Sverige, herunder Abisko, som jo har et andet banestrømsystem end DACH og til dels har andre klimamæssige udfordringer.

Hvis du ser videoen fra webinaret vil du nok føle dig godt oplyst. Særlig hvis du kan huske din kredsløbsteori og forskellen mellem kapacitiv og induktiv reaktans. :-)

Elge og rener er ikke bare en udfordring for jernbanedriften omkring strkn. 1 ved Kværkeby men er også en udfordring i andre skandinaviske lande. :-P

IDA Rail: Test og idriftsættelse af el-lokomotiver (01:05:11)

Æv: This recording does not exist. (3,301) ..?

Nold

Test og idriftsættelse af el-lokomotiver, bla. i Abisko

af re20000, 11/11 2021, 22:31 (1114 dage siden) @ Nikolai_B

Æv: This recording does not exist. (3,301) ..?


Jeg henvendte mig om problemet, og nu har IDA lagt videoen på https://videos.ida.dk/media/Test+og+idrifts%C3%A6ttelse+af+el-lokomotiver/1_wuuzss8c

Den er spændende. :-)

Ja så var den der! det var spændende, lyder som om han har masser af gode historier i posen! Utroligt at hundrede-etellerandet-harmoniske kan påvirke en sporisolation....

Nold

OT: 100-etellerandet harmoniske af netfrekvens

af esni, Frederikssund, 14/11 2021, 12:35 (1112 dage siden) @ re20000

Æv: This recording does not exist. (3,301) ..?


Jeg henvendte mig om problemet, og nu har IDA lagt videoen på https://videos.ida.dk/media/Test+og+idrifts%C3%A6ttelse+af+el-lokomotiver/1_wuuzss8c

Den er spændende. :-)


Ja så var den der! det var spændende, lyder som om han har masser af gode historier i posen! Utroligt at hundrede-etellerandet-harmoniske kan påvirke en sporisolation....

Nold

Men desværre fik vi ikke at vide hvad man valgte at gøre ved problemet
Undgik man de to kanaler i systemet, som var harmoniske af 16 2/3 Hz?

--
Eskild

OT: elge og rener på strkn. 1 omkring kværkeby

af esni, Frederikssund, 11/11 2021, 13:04 (1115 dage siden) @ Per Holm

Hvis du ser videoen fra webinaret vil du nok føle dig godt oplyst. Særlig hvis du kan huske din kredsløbsteori og forskellen mellem kapacitiv og induktiv reaktans. :-)

Elge og rener er ikke bare en udfordring for jernbanedriften omkring strkn. 1 værkeby men er også en udfordring i andre skandinaviske lande. :-P

Jeg må have overset nyheder med rigtig KØD på....

--
Eskild

OT: elge og rener på strkn. 1 omkring Kværkeby

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 11/11 2021, 13:25 (1115 dage siden) @ esni
redigeret af Per Holm, 11/11 2021, 14:22

Jeg må have overset nyheder med rigtig KØD på....

Langs strkn. 10 Kystbanen bliver de så syrlige når deres tog forsinkes af elg-påkørsler og så endda med svenske elge, som om de ikke i forvejen havde nok at gøre med svenskere. :-(

Mon ikke det er for at undgå gentagelser den ny strkn. 6 er lagt i en stor fin bue udenom de sjællandske skove? :-)


Svensk elg koster DSB 50.000 kr


PS. Husker ikke lige om det kun er til Pippi-Långstrump-Land Siemens leverer Vectron i en elg-forstærket særudgave eller det også gælder for Vectron til Norge. Som du ser i Lars Buhrkalls præsentation vil rener ikke være så dyre i reparationsudgifter hvis de skulle forekomme i sporet.

EG i Abisko?

af Stig Bang-Mortensen, 11/11 2021, 10:23 (1115 dage siden) @ QN903Qnr0779

Der eksisterer et billede af 3113 hængende i to mobilkraner fra den tur i Nordsverige i forbindelse med bogieskift. Hvis nogen har det vil jeg gerne se det.

EG i Abisko?

af OD, Od ⌂, 11/11 2021, 20:56 (1114 dage siden) @ Stig Bang-Mortensen

Der eksisterer et billede af 3113 hængende i to mobilkraner fra den tur i Nordsverige i forbindelse med bogieskift. Hvis nogen har det vil jeg gerne se det.

Send mig en mail, så kvitterer jeg med et billede.

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak