Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor kører S-toget.... (Generelt)

af Chivas, 1/11 2021, 21:53 (1209 dage siden)

Hvorfor kører S-togene på de "venstre" spor mellem Hareskov og Farum? Det er foregået flere dage nu.
Årsagen er måske afprøvning af det nye sikringssystem.
PS: Jeg ved godt, det ikke længere hedder venstresporskørsel, men lad nu det være i mangel af bedre.

Før i tiden blev der kørt rust i ny og næ; herunder ved "venstresporskørsel."
Er det nye sikringssystem overhovedet afhængig af skinneisolationer?

Hvorfor kører S-toget på linje B ....

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 1/11 2021, 22:23 (1209 dage siden) @ Chivas

Der står "sporarbejde" på hjemmesiden. ;-)
Det kan jo være mangt og meget. Bla. fjernelse af HKT, oprensning af grøfter og div. vinterforanstaltninger.

Perioder med færre S-tog på linje B om aftenen

Hvorfor kører S-toget....

af larsht, 1/11 2021, 22:40 (1209 dage siden) @ Chivas

Hvorfor kører S-togene på de "venstre" spor mellem Hareskov og Farum? Det er foregået flere dage nu.
Årsagen er måske afprøvning af det nye sikringssystem.
PS: Jeg ved godt, det ikke længere hedder venstresporskørsel, men lad nu det være i mangel af bedre.

Der er nogle hastighedsnedsættelser i den ende af banen, hvor konsekvensen ved passage er større i den ene retning end den anden (følgeforsinkelser på vej mod København)

af Petteri, 1/11 2021, 22:41 (1209 dage siden) @ Chivas

Jeg tror også linje A gjorde det mellem Friheden og Åmarken her til aften. Måske endda allerede fra Vallensbæk(?), da jeg syntes vi holdt stille indtil et modkørende tog kom til perron.

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

af Danielsen, 2/11 2021, 07:28 (1208 dage siden) @ Petteri

Jeg tror også linje A gjorde det mellem Friheden og Åmarken her til aften. Måske endda allerede fra Vallensbæk(?), da jeg syntes vi holdt stille indtil et modkørende tog kom til perron.

Det har i så fald været mellem Vallensbæk og Åmarken, da der ingen krydsningsmuligheder er mellem de to stationer.

af Henning Makholm ⌂, 2/11 2021, 00:27 (1209 dage siden) @ Chivas

En af de gevinster der blev lovet da programmet startede, var mindre støj som følge af at alle de isolerede stød forsvinder. Og alt hvad jeg har læst, ser ud som om det nye system er fuldstændig baseret på akseltællere (eller togets egne positionsrapporter).

--
Henning Makholm

af larsht, 2/11 2021, 00:38 (1209 dage siden) @ Chivas

På ingen måde - det betyder dog ikke at de gamle isolerede skinnestød fjernes med det samme - det vil ske ved ombygninger og andet vedligehold

af Chivas, 2/11 2021, 02:21 (1209 dage siden) @ Chivas

Det pudsige er, at begge køreretninger fremføres på "venstre" spor - ihvertfald i dagtimerne.
De fleste tog har krydsning på Hareskov.

af larsht, 2/11 2021, 14:52 (1208 dage siden) @ Chivas

Det pudsige er, at begge køreretninger fremføres på "venstre" spor - ihvertfald i dagtimerne.
De fleste tog har krydsning på Hareskov.

Se mit svar af 2240 01/11

af Chivas, 2/11 2021, 02:29 (1209 dage siden) @ Chivas

Skal hastigheden sættes ned ved "venstresporskørsel" på det nye sikkerhedssystem?
Sådan var det jo i det gamle system, men man skulle ikke tro, at det i sig selv er nødvendigt i det nye.

af Henning Makholm ⌂, 2/11 2021, 02:39 (1208 dage siden) @ Chivas

Skal hastigheden sættes ned ved "venstresporskørsel" på det nye sikkerhedssystem?
Sådan var det jo i det gamle system, men man skulle ikke tro, at det i sig selv er nødvendigt i det nye.

Nej, hastighedsbåndet i strækningsoversigten viser samme hastighed i begge spor.

--
Henning Makholm

af Emil_Jorgensen, 2/11 2021, 11:27 (1208 dage siden) @ Chivas

Jeg arbejder på det nye signalprogram på S-Banen, og det er i hvert fald ikke os der laver venstrekørsel på Farum banen. Det er dog os på Køgebugt banen. Her tester vi stop-punkter langs platforme (særligt ift. skærme), og generelt har vi de første testkørsler under CBTC.

af thomastog, 2/11 2021, 13:52 (1208 dage siden) @ Emil_Jorgensen

Jeg arbejder på det nye signalprogram på S-Banen, og det er i hvert fald ikke os der laver venstrekørsel på Farum banen. Det er dog os på Køgebugt banen. ..

Du er meget tæt på, at få det til at lyde som et officielt svar fra din arbejdsplads. Det tror jeg ikke er din hensigt.

.. Her tester vi stop-punkter langs platforme (særligt ift. skærme), og generelt har vi de første testkørsler under CBTC.

Ikke platform, “perrronstandsningssted” ;-)

af larsht, 2/11 2021, 14:52 (1208 dage siden) @ Emil_Jorgensen

Jeg arbejder på det nye signalprogram på S-Banen, og det er i hvert fald ikke os der laver venstrekørsel på Farum banen. Det er dog os på Køgebugt banen. Her tester vi stop-punkter langs platforme (særligt ift. skærme), og generelt har vi de første testkørsler under CBTC.

Se mit svar af 2240 01/11

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak