Desuden kunne Carlsberg jo også fint få nogle vogne koblet bag på Fiskemelsekspressen og derefter få fx. Limfjordsbanen til at rangere dem ud på havnen :)
Fiskemelet kører med 7 eller 14 dages mellemrum, så det kan Carlsberg næppe bruge til noget
Allan
Kunne vognene til Skagen så ikke bare blive koblet bagpå Carlsberg toget til Aalborg? :P
Jeg forstår ikke at der ikke er mere trafik til kombiterminaler i Danmark.
Kan det virkeligt passe, at vi er hjemsted for et af verdens mest effektive containerskibs rederier, men kan ikke finde ud af, at lave et computer system, der kan booke en sættevogn fra vestdanmark via fx Aalborg, Aarhus, Taulov eller lign og Høje Tåstrup, Brøndby, Glostrup og så til et firma i København?
Klagerne går blandt andet på at man ikke vil 'vente' på toget, samt at man ikke vil 'omlæsse' godset.
Omladningen består i at en forvokset gaffeltruck skal smide hele sættevognen på en jernbanevogn, hvorefter trækker og chauffør er frigivet til anden transport. Samtidig må det med at 'vente' på toget kunne løses med en række faste afgange hvert døgn. Fx hver 3 eller 6. time? Spørgsmålet er så om det kan svare sig at køre med tomme vogne, hvis der ikke er gods nok, eller at man måske skal investere i automatkoblinger til vognene, så de kan op og nedformeres relativt hurtigt. Det virker jo for IC3 :)
Automatkoblingerne kan så samtidig monteres på lokomotiverne, hvorefter omløb bliver overflødigt med et lokomotiv i hver ende, samt skift fra El til Diesel bliver relativt hurtigt i Taulov. :)
Det kan lade sig gøre i dag, at køre gods via Mols Linien, hvor der står en håndfuld trailere ved hver overfart. Mon ikke også det kunne lade sig gøre med kombi terminaler?