Hvor er ambitionerne? Der skal køres med tre togsæt eller et supplerende tog ind mod Holbæk om morgenen. Man får ingen nye kunder når man kun kan tilbyde ståpladser i morgentoget og man kan være sikker på at elever på ungdomsuddannelser anskaffer sig bil på dagen de fylder 18 år. Med sådan en "service" så ender man jo med kun at køre med tvangskunder, dvs. uddannelsessøgende under 18 år der flygter så snart de får muligheden.
Mon ikke Lokaltog gjorde det, hvis de havde materiellet? Men der er jo ligesom hos DSB materielmangel. Folk kan bare tage et tidligere tog - så er de også mere sikre på, at komme frem til tiden 
Og ja, både de unge og andre skifter da til bil. Det er også sket hos DSB i mange år. Hos statsbanerne mener man jo naivt, at passagererne nok skal vende tilbage, når de får nye og flere tog. Det kunne da også være ambitionerne hos Lokaltog.
Problemet - eller løsningen - er netop at folk ikke vender tilbage til den kollektive trafik, når de først at fået indkøbt automobilet og fundet ud af, at de selv kan bestemme afgangs- og ankomsttid, der er ingen pludselig aflysninger og 'sure kontrollører'. Læren må være, at tilstrømningen til den kollektive trafik, ganske effektivt kan styres med f.eks. krav om mundbind: Er der for mange personer på nogle afgang, så indfør krav om mundbind indtil antallet at passagerer passer til materielsituationen... 
Situationen for den kollektive trafik er faktisk så kritisk, at mange hellere vil tilbringe halve og hele timer i kø på Køge Bugt motorvejen, end at benytte de kollektive tilbud - det må give stof til eftertanke ikke mindst hos Transportministeren, som dog ikke ser ud til, at have vilje til at gøre noget ved problemet...
https://www.tv2lorry.dk/koebenhavn/trafik-traengsel-saa-meget-er-myldretiden-forlaenget...