Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togjournalen lukket, føj for en årsag! (Generelt)

af Steff, 30/5 2011, 19:57 (4927 dage siden)

En jernbanehistorisk hjemmeside er lukket, føj for en årsag!!

Godaften!

Ind til fort kort tid siden kunne jeg og alle andre jernbanehistorisk interesserede – og selvfølgelig også andre – gå ind på hjemmesiden ”Togjournalen” og læse. Det var ikke en side med animationer, tegninger eller andet for at ”lokke folk til” (overhovedet ingen hentydning til denne og ”søstersiden”), men en ”kold” historisk hjemmeside, hvor der enten var direkte afskrifter fra jernbanernes kopibøger, bl.a. De Jysk-Fynske statsbaners maskinafdeling, eller ”genoptryk” af artikler af ældre dato. Der var altså ikke tale om en hjemmeside med en dialog, bearbejdning af kildematerialet, konklusioner mv., men udelukkende originalmaterialet. Det var så brugerne, der eventuelt kunne konkludere, hvis kildematerialet blev anvendt jernbanehistorisk eller blot læse og blive lidt klogere. Dog ”tillod” ejeren af hjemmesiden sig at anmelde diverse nye jernbanebøger. Og dette blev gjort med respekt over for bogens skrevne informationer og ikke en anmeldelse af, hvad anmelderen nu syntes bogen skulle have bragt og formuleret samt henvisninger til kildematerialer ikke anvendt i bogen.
Nu er siden lukket og hvorfor nu det?
Da jeg ikke kunne komme på hjemmesiden gennem længere tid, tillod jeg mig at kontakte ejeren. Og her fik jeg at vide hvorfor og at ejeren ikke selv ville gøre noget videre. Han er nemlig et rigtigt pænt menneske. Det er jeg ikke, da jeg mener, at årsagen til lukningen skal frem og at ”årsagerne til lukningen” fratager mig en mulighed.
Strengt taget kan lukningen opdeles i tre områder, nemlig: Tid, anonyme henvendelser og lov om oprethed.
Den manglende tid var ikke et kardinalspørgsmål. Det meste af tidsforbruget lå i at besøge diverse arkiver, biblioteker, museer mv. landet rundt, for at få fat i kildematerialet. Derefter blev tingene scannet/renskrevet og udlagt på en server, der så automatisk lagde en side ud pr. dag. Meget af kildematerialet var faktisk en ”biting” i.f.m. med anden arkivsøgning.
De anonyme – findes også her på siden, hvor nogle bl.a. under dække af interesse beder om information hos brugerne, for så at anvende disse for egen vindings skyld eller forsøge at stoppe ”konkurrenter” – påstod, at mange af de udlagte informationer var bearbejdede og dermed ikke gengav det historiske korrekt. Ligeledes blev det påstået, at mange af informationerne var opdigtede, altså sagt på en pæn måde, var løgne eller sandheden omgået.
Det sidste var de ”retfærdiges harme”(Besserweisser) over anvendelsen af fotografier, bl.a. Frichs fabriksbilleder, som man mente – igen anonymt – hjemmesideudgiveren ikke havde tilladelse til at bruge.
Tja, resultatet var altså, at hjemmesideudgiveren følte, at der var mere ballade, falske beskyldninger og ærgrelser end glæde, hvorfor han besluttede at lukke ned.
M.h.t. de anonyme beskyldninger, kan vi ikke gøre noget ved dette. Men ord som dumhed, kujonagtigt, fejt falder en let for.
Ophavsret, bl.a. anvendelsen af Frichs foto. Skal bare gøre opmærksomt på ”Lov om ophavsret” § 91 stk. 5 om anvendelsen af fotografiske billeder optaget før 1. januar 1970. Emnet har endda været genstand for en del skriverier her på siden!
Min konklusion må derfor være, at en god jernbanehistorisk hjemmeside er blevet lukket på grund af anonyme personer optræden, ligesom nogle åbenbart heller ikke er istand til at forstå en simpel lovtekst.
Hvorfor jeg har skrevet dette. Ganske simpelt fordi jeg er ked af at ”Togjournalen” er lukket og har frataget mig en mulighed samt ikke mindst årsagerne. Og til sidstnævnte tror jeg heldigvis at 99, 9 % af læserne på disse sider forstår.
Mere er der vel ikke at tilføje til denne sag herfra,

Mvh.
Steff

--
Steffen Dresler

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af UTJ, 30/5 2011, 20:11 (4927 dage siden) @ Steff

Man skal have hår på brystet, hvis man vil begå sig offentligt på nettet. Også med noget så uskyldigt som jernbanehistorie.

Men beskyldninger uden hold i virkeligheden er faktisk også på kant med diverse regler. Men vi må jo leve med at internettet er og bliver noget flygtigt noget - den ene dag er der noget interessant, den næste da er det borte, hvis ikke man lige fik høstet til eget brug.

Avatar

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 30/5 2011, 21:15 (4927 dage siden) @ UTJ

En trist historie - det er altid de få, der ødelægger det for de mange. :-(

--
[image]

Avatar

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Erik, My 1 2 87 ⌂, Odense, 30/5 2011, 23:24 (4927 dage siden) @ Tommy Nilsson

Øv hvor trist. Jeg har selv undret mig over, at den ikke var kommet op at køre igen. Jeg troede blot, at det var midlertidigt.

Jeg kommer til at savne den daglige side. Den sluttede ofte midt i noget spændende, men heldigvis var jo ikke længe til følgetonen fortsatte.

Så må jeg blot glæde mig over at skulle til at læse Lars' seneste kreation, men surt er det nu med Togjournalen. Jeg håber, at der er en spinkel chance for at den vender tilbage..

--
Hilsen Erik
www.my1287.dk

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af henho, Ringkøbing, 31/5 2011, 00:10 (4927 dage siden) @ Erik, My 1 2 87

Hej

Ja, det er græsseligt, at en knaldgod, underholdende og særdeles faktuel side sådan nærmest tvinges til lukning :-(

Med håb om genopstandelse

Henrik

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 31/5 2011, 00:18 (4927 dage siden) @ UTJ

Man skal have hår på brystet, hvis man vil begå sig offentligt på nettet. Også med noget så uskyldigt som jernbanehistorie.

Men beskyldninger uden hold i virkeligheden er faktisk også på kant med diverse regler. Men vi må jo leve med at internettet er og bliver noget flygtigt noget - den ene dag er der noget interessant, den næste da er det borte, hvis ikke man lige fik høstet til eget brug.

Velkommen til bagsiden af Internettet... :(

Hvis disse beskyldninger er anonyme, ville jeg nok vælge at ignorere dem.
Det er ikke alle, der er helt ligeglade med den slags, men så længe man tillader anonyme personer adgang til Internettet, vil det ske at de opfører sig tåbeligt.
Hvis de retteligt mente at ophavsretten var brudt, jamen så findes der både advokater og retsale til den slags.

Jeg håber ikke at det bliver en trend for jernbanesider. Jeg er ikke så aktiv i arkiverne, og har af gode grunde ikke den store personlige erfaring eller viden at trække på, men jeg hygger mig da ved at følge med her og på andre gode sider.

Ingen nævnt, ingen glemt :)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 31/5 2011, 01:00 (4927 dage siden) @ Steff

Ja, --en trist historie og sørgeligt, at anonyme indlæg / skriverier skal være en væsentlig årsag.

Som det er skrevet før -vist et helt par gange- fratag anonyme henvendelser muligheden for at deltage. I det mindste må navnet være redaktionen -"vidnefast"- bekendt.

Måske går vi glip af noget, men bliver sikkert også fri for meget ! ! !

Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Jens Møller, København S, 31/5 2011, 01:28 (4927 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Du har helt og aldeles ret; man bør kæmpe med åben pande! For en del år siden blev der jo vedtaget en glimrende lov om forbud mod ansigtsmasker i det såkaldt offentlige rum og da dette forum jo også er offentligt tilgængeligt, hvorfor så ikke brede dette udmærkede princip ud til også at omfatte denne side og stille som mindstekrav, at man - udover evt. materielnavne mm - også får anført sit rigtige navn ved indlæg og svar på samme!

--
Jens MO-Møller
[image]

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Leif Jørgensen, København Ø., 31/5 2011, 12:44 (4926 dage siden) @ Jens Møller

Desværre kan der nogle gange være særdeles gode grunde til ikke at fremstå med sit rigtige navn, til trods for at man i øvrigt er fuldstændig ærlig.

Der er nemlig visse personer, der ikke kan acceptere, at andre faktisk har lov at mene noget andet, og at man ikke altid kan få sin vilje. Og nogle af disse personer kan blive særdeles ubehagelige. Jeg har selv prøvet en gang at blive ringet op og blive skældt huden fuld efter et par gange at have tilladt mig at have en anden mening. Og på dansk Wikipedia har jeg oplevet at blive hængt ud af en, som udmærket vidste at der var tale om løgn og fordrejelser. Mens andre sågar har oplevet politianmeldelser på aldeles usagligt grundlag. Overflod af henvendelser i for længst afgjort sag og varebestillinger i falsk navn er også set.

Den slags bliver man altså træt af, foruden at det er særdeles ubehageligt. Og det bliver ikke mindre af, at de ansvarlige oftest er alt for længe om at erkende problemet og endnu længere om at gøre noget reelt ved det (dette har ikke noget med webmaster her at gøre men er blot dårlige erfaringer fra flere andre steder).

En anden årsag til at være anonym trods i øvrigt ærlig kan være, at alle kan læse med. Herunder også kollegaer, familiemedlemmer og andre som man måske ikke vil delagtiggøre i alt hvad man mener og laver, men som man til gengæld gerne vil kunne omgås bagefter.

Endelig: alle disse problemer er måske ikke så udtalte, hvis man render med et almindeligt navn som Møller eller Pedersen. Men har man et lidt mere specielt navn, kan det pludselig blive meget nemt at identificere en. Det er f.eks. ikke særligt svært at regne ud, hvilken tidligere privatbanedirektør navnet Niels Munch dækker over. En herre der heldigvis i dag kan tale frisk fra leveren, men som i sin tid har skullet stå til ansvar for både bestyrelse, medarbejdere passagerer og presse. Folk der desværre langt fra alle ville være i stand til at skelne mellem direktøren og privatpersonen.

Med venlige navngivne hilsner
Leif Jørgensen

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 31/5 2011, 14:25 (4926 dage siden) @ Leif Jørgensen

Hej.

Du har fuldstændig ret i dine betragtninger --og dette er også tidligere anført af andre. Netop derfor skrev jeg, at navnet (et rigtigt, fysisk dækkende, "vidnefast" navn (ikke bare et navn opfundet til lejligheden)) i det mindste burde være redaktionen bekendt.

Således er det utrolig mange andre steder, hvor alle kan tale og udtrykke sig offentligt, f. eks. DR, som jeg er orienteret. Formentlig også mange dagblade m.v.

Måske går vi glip af noget, men vi bliver også fri for meget andet.

Alternativt kan man lade være med at "lukke op", som de vist også siger i DR.

Det bliver nok resultatet.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af SFJ.., 31/5 2011, 14:50 (4926 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej Allesammen!

Trist at siden er lukket!

Hvad angår nanvn, kan jeg ikke se hvorfor det har så stor betydning. Det er som om der er opstået en tendens til at man syntes et indlæg uden rigtig navn er utroværdigt og at personen ikke tør stå ved det der bliver skrevet. Hvorfor dog det??? En værd ville kunne tage et falsk navn og i det hele taget er det bare et navn. jeg skriver da undder med mit rigtige navn, men har et "dæk navn" som jeg bruger hvis det har noget med tog at gøre c(SFJ) og et andet til fx. spil.

//Miles

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af UTJ, 31/5 2011, 14:52 (4926 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej.

Du har fuldstændig ret i dine betragtninger --og dette er også tidligere anført af andre. Netop derfor skrev jeg, at navnet (et rigtigt, fysisk dækkende, "vidnefast" navn (ikke bare et navn opfundet til lejligheden)) i det mindste burde være redaktionen bekendt.

Således er det utrolig mange andre steder, hvor alle kan tale og udtrykke sig offentligt, f. eks. DR, som jeg er orienteret. Formentlig også mange dagblade m.v.

Måske går vi glip af noget, men vi bliver også fri for meget andet.

Alternativt kan man lade være med at "lukke op", som de vist også siger i DR.

Det bliver nok resultatet.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

1) man er aldrig rigtig anonym på nettet - du efterlader dig et elektronisk spor. Og hvis du sidder derhjemme og spyr galde og trusler ud under pseudonym kan IP-adressen selvfølgelig afsløre dig alligevel. Selvfølgelig kan der sløres, men det er ikke så ligetil, hvis man vil være sikker på ikke at kunne blive afsløret.

2) vi er nogle som har behov for at skille interesse (her) og professionelt liv ad, deraf brugernavne. Ellers bliver diskussionen her og på mange andre fora en meget tynd kop te. Søgefunktioner gør det faktisk meget relevant at skrive med alias, da ytringer (fx her, fredelige og interessebaserede forstås) ellers vil skygge for ens professionelle virke. Det bør brugere af dette forum, som har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet have fuld forståelse for.

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 31/5 2011, 16:59 (4926 dage siden) @ UTJ

1) man er aldrig rigtig anonym på nettet - du efterlader dig et elektronisk spor. Og hvis du sidder derhjemme og spyr galde og trusler ud under pseudonym kan IP-adressen selvfølgelig afsløre dig alligevel. Selvfølgelig kan der sløres, men det er ikke så ligetil, hvis man vil være sikker på ikke at kunne blive afsløret.

2) vi er nogle som har behov for at skille interesse (her) og professionelt liv ad, deraf brugernavne. Ellers bliver diskussionen her og på mange andre fora en meget tynd kop te. Søgefunktioner gør det faktisk meget relevant at skrive med alias, da ytringer (fx her, fredelige og interessebaserede forstås) ellers vil skygge for ens professionelle virke. Det bør brugere af dette forum, som har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet have fuld forståelse for.

---

Hej UTJ.

Har Du heller ikke læst, at "pensionisten" skriver, at "i det mindste bør det rigtige navn være redaktionen bekendt". -- Netop Du er jo en af dem, der allerede tidligere har skrevet som Du gør i dag, men navnet burde STADIG i det mindste være redaktionen bekendt.

At vi efterlader os spor på nettet er jeg fuldt vidende om, men det burde ikke være nødvendigt at skulle så "dybt" ned.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Filip Gram, 31/5 2011, 18:04 (4926 dage siden) @ UTJ

2) vi er nogle som har behov for at skille interesse (her) og professionelt liv ad, deraf brugernavne. Ellers bliver diskussionen her og på mange andre fora en meget tynd kop te. Søgefunktioner gør det faktisk meget relevant at skrive med alias, da ytringer (fx her, fredelige og interessebaserede forstås) ellers vil skygge for ens professionelle virke. Det bør brugere af dette forum, som har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet have fuld forståelse for.

Jeg er meget enig, men den risiko løber man (næsten) ligegyldig hvor godt man slører sine spor. Det er kun et spørgsmål om virksomhedens eller personernes stædighed til at finde de pågældende oplysninger.
Man kunne jo også bare vælge at kun udtrykke det man kan forsvare i alle henseender. En form for selvcensur, ja, men det sikre også vist niveau. Jeg har selv oplevede opringninger efter indlæg på denne side, ligesom mit virke i en navngiven virksomhed også er rykket op i debatten herinde. Indledningvis tog jeg det meget ilde op, men jeg er nået til den erkendelse (håb?) at det må styrke min troværdighed når folk ved hvem der sidder på den anden side af skærmen.

/Filip

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af UTJ, 31/5 2011, 18:22 (4926 dage siden) @ Filip Gram

2) vi er nogle som har behov for at skille interesse (her) og professionelt liv ad, deraf brugernavne. Ellers bliver diskussionen her og på mange andre fora en meget tynd kop te. Søgefunktioner gør det faktisk meget relevant at skrive med alias, da ytringer (fx her, fredelige og interessebaserede forstås) ellers vil skygge for ens professionelle virke. Det bør brugere af dette forum, som har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet have fuld forståelse for.


Jeg er meget enig, men den risiko løber man (næsten) ligegyldig hvor godt man slører sine spor. Det er kun et spørgsmål om virksomhedens eller personernes stædighed til at finde de pågældende oplysninger.
Man kunne jo også bare vælge at kun udtrykke det man kan forsvare i alle henseender. En form for selvcensur, ja, men det sikre også vist niveau. Jeg har selv oplevede opringninger efter indlæg på denne side, ligesom mit virke i en navngiven virksomhed også er rykket op i debatten herinde. Indledningvis tog jeg det meget ilde op, men jeg er nået til den erkendelse (håb?) at det må styrke min troværdighed når folk ved hvem der sidder på den anden side af skærmen.


Det er sådan set ikke noget om ikke at kunne stå ved hvad man mener, men snarere at en professionel søgning ikke begynder med "al mulig fritidsinteresse". Man skal altid kun skrive det som man kan tåle at gense ud i al fremtid på nettet, for i modsætning til papir og tale, så bliver indlæg på nettet gemt et eller andet sted med adgang for mange, hvis ikke alle.......

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Filip Gram, 31/5 2011, 18:27 (4926 dage siden) @ UTJ

Det er sådan set ikke noget om ikke at kunne stå ved hvad man mener, men snarere at en professionel søgning ikke begynder med "al mulig fritidsinteresse".

"Man kunne jo også bare vælge at kun udtrykke det man kan forsvare i alle henseender." (fra mit tidligere indlæg) altså at man kun skriver det som man accepterer også bliver fundet ved en professionel søgning.

Man skal altid kun skrive det som man kan tåle at gense ud i al fremtid på nettet, for i modsætning til papir og tale, så bliver indlæg på nettet gemt et eller andet sted med adgang for mange, hvis ikke alle.......

Kunne ikke være mere enig, og der anfægter jeg heller ikke!

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af UTJ, 31/5 2011, 18:35 (4926 dage siden) @ Filip Gram

Det er sådan set ikke noget om ikke at kunne stå ved hvad man mener, men snarere at en professionel søgning ikke begynder med "al mulig fritidsinteresse".

"Man kunne jo også bare vælge at kun udtrykke det man kan forsvare i alle henseender." (fra mit tidligere indlæg) altså at man kun skriver det som man accepterer også bliver fundet ved en professionel søgning.

Det afhænger af ens profession. Det kan jo være at det professionelle liv intet har med jernbanehistorie og trafikpolitik at gøre og at man derfor ikke vil have søgningen til at blive domineret af indlæg fra et forum, der angår en fritidsinteresse.

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Filip Gram, 31/5 2011, 18:52 (4926 dage siden) @ UTJ

Det er sådan set ikke noget om ikke at kunne stå ved hvad man mener, men snarere at en professionel søgning ikke begynder med "al mulig fritidsinteresse".

"Man kunne jo også bare vælge at kun udtrykke det man kan forsvare i alle henseender." (fra mit tidligere indlæg) altså at man kun skriver det som man accepterer også bliver fundet ved en professionel søgning.


Det afhænger af ens profession. Det kan jo være at det professionelle liv intet har med jernbanehistorie og trafikpolitik at gøre og at man derfor ikke vil have søgningen til at blive domineret af indlæg fra et forum, der angår en fritidsinteresse.

I så fald ja, så ville det jf. mit princip jo være "intet" og jeg er da fuldstændig enig i at det ville være ærgeligt, men det er der også når fornuftige sider spammes af ligegyldige og skadelige indlæg. Det må dog alligevel også være et fåtal der i den grad har behov for at adskille deres professionelle virke og hobby så markant.
Ligegyldig hvad er det en trist udvikling!

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 1/6 2011, 15:51 (4925 dage siden) @ UTJ

Hej.

Du har fuldstændig ret i dine betragtninger --og dette er også tidligere anført af andre. Netop derfor skrev jeg, at navnet (et rigtigt, fysisk dækkende, "vidnefast" navn (ikke bare et navn opfundet til lejligheden)) i det mindste burde være redaktionen bekendt.

Således er det utrolig mange andre steder, hvor alle kan tale og udtrykke sig offentligt, f. eks. DR, som jeg er orienteret. Formentlig også mange dagblade m.v.

Måske går vi glip af noget, men vi bliver også fri for meget andet.

Alternativt kan man lade være med at "lukke op", som de vist også siger i DR.

Det bliver nok resultatet.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk


1) man er aldrig rigtig anonym på nettet - du efterlader dig et elektronisk spor. Og hvis du sidder derhjemme og spyr galde og trusler ud under pseudonym kan IP-adressen selvfølgelig afsløre dig alligevel. Selvfølgelig kan der sløres, men det er ikke så ligetil, hvis man vil være sikker på ikke at kunne blive afsløret.

2) vi er nogle som har behov for at skille interesse (her) og professionelt liv ad, deraf brugernavne. Ellers bliver diskussionen her og på mange andre fora en meget tynd kop te. Søgefunktioner gør det faktisk meget relevant at skrive med alias, da ytringer (fx her, fredelige og interessebaserede forstås) ellers vil skygge for ens professionelle virke. Det bør brugere af dette forum, som har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet have fuld forståelse for.

Det er nu ellers ganske muligt at skrive på nettet, uden at der efterlades en brugbar IP adresse. Det kræver blot at man benytter sig af et netværk, der skuler IP adressen. The Onion Router og FreeNet falder mig lige umiddelbart ind. Ulempen er at man så også stiller sin egen IP adresse til rådighed for resten af verdenen, med de konsekvenser det nu har. Dermed er man med til at sprede alskens uhumskheder, ganske uden at være vidende derom. Jeg tror bare jeg springer over.

Jeg forstår godt problemet med at skille det professionelle liv, med det private. Det er noget hø, at man ikke kan få lov til at mene hvad man vil og gøre hvad man vil, når man har fri. Men derfor kan det jo godt være muligt at _redaktionen_ kender dit rigtige navn. Så kan du skrive under alias, så google ikke smider toglinks over det hele, når vi søger på dit rigtige navn.

Min email adresse er også 'skjult' på mange fora. Det betyder ikke at brugerne ikke kan sende mig beskeder via mail, de kan bare ikke se mailen. Men webmaster kan stadig se alt, det kan man ikke ændre på.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Dampfmeisteren ⌂, 2/6 2011, 09:56 (4924 dage siden) @ UTJ

Netop. Jeg optræder også under synonym for at mit navn ikke skal dukke op på diverse jernbane-fora ved en simpel google søgning.
Mit rigtig navn fremgår af min hjemmeside, som kun er et klik væk.

mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

Togjournalen lukket, føj for en årsag!

af Svend Jensen, 2/6 2011, 19:29 (4924 dage siden) @ Jens Møller

Jeg forstår godt du gerne vil kunne se hvem andre er ved navn, men jeg må her tilstå at det går jeg ikke ind for. Man skal være meget forsigtig med at dømme andres motiver og der kan jo være en grund til at folk ikke vil have deres rigtige navn svævende rundt på nettet. F.eks. kan du være stensikker på at en kommende arbejdsgiver surfer rundt på dit navn inden en evt. ansættelse. Jeg forstår godt folk, der vil ansættes på deres kvalifikationer og ikke på alt mulig mærkeligt, de måtte have ytret sig om på nettet, som oftest vil blive taget ud af konteksten og iøvrigt ikke rager en evt. kommende arbejdsgiver. Det kan også være der er andre mennesker, hvem det ikke vedkommer hvad man har skrevet af forskelligt på nettet i tidens løb, f.eks. ens svigerforældre eller noget i den dur.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak