Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forståeligt at pendlere fravælger DSB (Generelt)

af RasmusD, 16/9 2021, 09:52 (1164 dage siden) @ Michael Deichmann

Der skal vel en del “rustkørsel” til, inden de rigtig kan bruges.


Nu opererer ERMTS med akseltællere og ikke isolerede skinnestykker, men du har selvfølgelig også skrevet det i anførselstegn. Når man tænder det på hele strækningen ville jeg også vælge et par gennemkørsler af de forskellige mulige togveje.

Jeg skal blankt erkende at min viden om sporskiftevedligehold er meget overfladisk, så jeg har aldrig lavet koblingen at rustkørsel og krav om passerende aksler pr døgn havde med sporisolationer at gøre.

Under alle omstændigheder kan jeg ikke forestille mig at man bare fjerner låseboltene efter to år og siger “den er fin”.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak