Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad laver Kronprins Frederik her (altså færgen) (Generelt)

af Niels Buch, 26/8 2021, 17:30 (1277 dage siden)

Hej

På vej hjem fra en kort ferie i Lübeck tog jeg dette billede fra færgen mellem Puttgarten og Rødby den 18. august (2021).

[image]

Der er tale om Storebæltsfærgen Kronprins Frederik, men hvad laver den her? Den havde muligvis kurs mod Kiel, for den var ikke på vej til Puttgarten (dertil var retningen forkert).

Skibet til venstre for Kronprinsen er forresten M/S Mærsk Mc-Kinney Møller.

Hilsen
Niels

Hvad laver Kronprins Frederik her (altså færgen)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 26/8 2021, 17:57 (1277 dage siden) @ Niels Buch

Ifølge Marine Traffic går den pt. Rodbyhavn - Puttgarden.

Mon ikke det har været noget i den retning du har oplevet.

af Niels Buch, 26/8 2021, 18:32 (1277 dage siden) @ Per Holm

Ifølge Marine Traffic går den pt. Rodbyhavn - Puttgarden.

Mon ikke det har været noget i den retning du har oplevet.

Hej

Så har den godt nok taget en ordentlig bue på turen, men jeg medgiver, at det vil være den mest oplagte løsning. Måske netop det, at den skulle bagom store M/S Mærsk Mc-Kinney Møller kan være noget af forklaringen.

Hilsen
Niels

af Mads, 26/8 2021, 19:00 (1277 dage siden) @ Niels Buch

Hej

På vej hjem fra en kort ferie i Lübeck tog jeg dette billede fra færgen mellem Puttgarten og Rødby den 18. august (2021).

[image]

Der er tale om Storebæltsfærgen Kronprins Frederik, men hvad laver den her? Den havde muligvis kurs mod Kiel, for den var ikke på vej til Puttgarten (dertil var retningen forkert).

Skibet til venstre for Kronprinsen er forresten M/S Mærsk Mc-Kinney Møller.

Hilsen
Niels

Den sejler fragt/farligt gods mellem Rødby og Puttgarden.

af Lasse Toylsbjerg Petersen, 26/8 2021, 21:16 (1277 dage siden) @ Niels Buch

Så har den godt nok taget en ordentlig bue på turen, men jeg medgiver, at det vil være den mest oplagte løsning. Måske netop det, at den skulle bagom store M/S Mærsk Mc-Kinney Møller kan være noget af forklaringen.

Mener også at godsturene har længere overfartstid, og derfor overhales den af en af de ordinære færger undervejs, og skal således ikke "sejle i vejen"..
/Lasse

af anders_vejby, 26/8 2021, 22:03 (1277 dage siden) @ Niels Buch

Jeg ved godt at den i øjeblikket udelukkende fungerer som fragtfærge på ruten Rødby-Puttgarden (og dermed heller ikke dukker op på Scandlines almindelig sejlplan), men ved nogen her: 1) hvornår den normalt sejler og 2) om det på en eller anden måde alligevel er muligt at komme med som fodpassager (som en undtagelse). Jeg synes nemlig det ville være utrolig fedt at opleve ex-storebælt-færgen en allersidste gang, inden den så bliver ophugget...

af sj51, 27/8 2021, 18:33 (1276 dage siden) @ Mads

For ordens skyld må vi hellere lige nævne, at KRONPRINS FREDERIK (altså færgen) siden 2017 er tysker, hjemmehavn er Rostock.

af glade-koege ⌂, køge, 27/8 2021, 19:24 (1276 dage siden) @ anders_vejby

Andre har mødt op i havnen og fået en guidet tur.. hvis du ellers kan tysk..

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak