Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slagelse i dag (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 21/8 2021, 19:51 (1282 dage siden)

Hermed et par friske billeder fra Slagelse.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Slagelse i dag

af Jens Hansen, 21/8 2021, 20:48 (1282 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hvorfor er der ingen der arbejder?

JH

Slagelse i dag

af Peter Christensen, 21/8 2021, 22:14 (1282 dage siden) @ Jens Hansen

Hvorfor er der ingen der arbejder?

Godt spørgsmål.
Jeg konstatere bare at da jeg skulle mod Slagelse i dag lød beskeden på station at på mandag var der ændringer i toggangen pga. "uforudsete arbejder".

Slagelse i dag

af Rail, 22/8 2021, 11:46 (1281 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]

Bemærk i øvrigt at man endnu engang har valgt den fremsynede løsning og fravalgt en trappe til spor 4/5...

Slagelse i dag

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 22/8 2021, 11:51 (1281 dage siden) @ Rail

[image]

Bemærk i øvrigt at man endnu engang har valgt den fremsynede løsning og fravalgt en trappe til spor 4/5...

Skal sporene 4 og 5 ikke benyttes til ekspedition af personførende tog eller regner "man" med at de rejsende af sig selv finder vej hen over sporene?

Slagelse i dag

af Rail, 22/8 2021, 12:09 (1281 dage siden) @ Per Holm

[image]

Skal sporene 4 og 5 ikke benyttes til ekspedition af personførende tog eller regner "man" med at de rejsende af sig selv finder vej hen over sporene?

Alle Lokaltogs tog vender i spor 4/5, derudover vender DSBs regionaltog til/fra Slagelse ofte i spor 4. Sidstnævnte er dog ikke et problem i nærmeste fremtid pga. Slagelse ombygningen.

Men "man" har sikkert lavet en fin simulering der viser at perrontunnelen er fin nok til dem. At alle tog de næste par måneder skal benytter spor 4 viser så meget godt at det er et dumt sted at sparer.

Slagelse i dag

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/8 2021, 12:19 (1281 dage siden) @ Rail

Til gennemkørende tog?

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Slagelse i dag

af dkat, 22/8 2021, 17:53 (1281 dage siden) @ Rail

[image]

Så vidt jeg ved er pågældende bro ikke lavet eller bestilt af Banedanmark, men af kommunen, der ville have bedre muligheder for at krydse sporene til dem, der skulle til og fra undervisningsinstitutionen ved siden af stationen.

Slagelse i dag

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/8 2021, 19:03 (1281 dage siden) @ dkat

Skulle ikke komme bag på mig. Ikke samarbejde
Og dog, fordi der er da trapper til spor 2+3?? Eller hvad..

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Slagelse i dag

af dkat, 22/8 2021, 22:16 (1281 dage siden) @ hummel_62

Skulle ikke komme bag på mig. Ikke samarbejde
Og dog, fordi der er da trapper til spor 2+3?? Eller hvad..

Jah, man kunne nok godt se meningen i at forbinde med stationens to mest benyttede spor, men der var åbenbart ikke penge til spor 4/5.
Jeg synes også det er besynderligt at der ikke kan koordineres lidt bedre. Broen er i øvrigt flere måneder gammel og ikke etableret under totalspærringsugen i slut-juli.

Slagelse i dag

af Jens Hansen, 22/8 2021, 20:48 (1281 dage siden) @ dkat

Så vidt jeg ved er pågældende bro ikke lavet eller bestilt af Banedanmark, men af kommunen, der ville have bedre muligheder for at krydse sporene til dem, der skulle til og fra undervisningsinstitutionen ved siden af stationen.

DSB har betalt en del, men åbenbart ikke nok.

JH

Slagelse i dag

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/8 2021, 20:54 (1281 dage siden) @ Jens Hansen

Burde være Bane.dk der betalte en del.

Ja ja jeg ved godt Stationen er DSBs, lærer jeg bare aldrig at forstå

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Slagelse i dag

af Rail, 22/8 2021, 23:11 (1281 dage siden) @ dkat

[image]

Jeg har da heller ikke påstået at den er betalt af Banedanmark?

Den er bare et rigtigt godt eksempel på hvordan investeringer i offentlig transport i Danmark udmøntes.

Slagelse i dag

af pjl, 23/8 2021, 01:22 (1281 dage siden) @ Rail

Jeg har da heller ikke påstået at den er betalt af Banedanmark?

BaneDanmark har ingen penge, Trafikministeriet og kommunen har...

Den er bare et rigtigt godt eksempel på hvordan investeringer i offentlig transport i Danmark udmøntes.

Det ser ud til, på billedet, at en ekstra trappe kan eftermonteres, når behovet opstår...

Men lige nu hvor BaneDanmark holder strækningen lukket er der vel ikke et reelt behov.

Slagelse i dag

af RasmusD, 23/8 2021, 12:55 (1280 dage siden) @ pjl

Men lige nu hvor BaneDanmark holder strækningen lukket er der vel ikke et reelt behov.

Strækningen er ikke lukket. Der kører Intercity-tog med stop i Slagelse to gange i timen i hver retning, samt Lokaltog til Tølløse en gang i timen.

Alle standsende tog benytter i øjeblikket spor 4 og 5 - dem med perronen uden gangbro.

Slagelse i dag

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 23/8 2021, 13:13 (1280 dage siden) @ Rail

[image]

Måske samme problemstilling på regionaltogperronen på Nørreport.
Perronen er så smal at man ikke ser det muligt at lave en trappe i de mål en trappe skal have, uden at det bliver farligt at passere trappen?

Ikke at jeg kender svaret, men perronen ser noget smal ud, og som dagligt bruger af trappen på Nørreport, kan jeg kun sige, det er ikke optimalt.
Måske man skulle søge et svar hos bygherren.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Slagelse i dag

af larsht, 23/8 2021, 19:56 (1280 dage siden) @ metrohenrik

[image]

Perronen er så smal at man ikke ser det muligt at lave en trappe i de mål en trappe skal have, uden at det bliver farligt at passere trappen?

Ikke at jeg kender svaret, men perronen ser noget smal ud, og som dagligt bruger af trappen på Nørreport, kan jeg kun sige, det er ikke optimalt.

Nej Henrik - det er da meget lettere og mere opbyggeligt at brokke sig i forum ;-)

Slagelse i dag

af Rail, 25/8 2021, 22:37 (1278 dage siden) @ larsht

[image]

Nej Henrik - det er da meget lettere og mere opbyggeligt at brokke sig i forum ;-)

Ja men ikke så nemt som at være rygklapper ;)

Slagelse i dag

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 23/8 2021, 20:12 (1280 dage siden) @ metrohenrik

[image]

Nørreport (i København) er oprindeligt anlagt uden fjerntogsperroner. Og da planerne blev ændret blev de nuværende perroner improviseret under princippet hellere nødtørftige perroner end ingen perroner.

Hidtil har ingen villet smide beløbet til en udvidelse på bordet selv om der gennem tidens løb har været nogle projekter i spil.

Slagelse i dag

af Nikolai_B, 16/9 2021, 23:49 (1256 dage siden) @ Tommy Nilsson

Set fra gangbroen 2021-09-16.
De Nordlige spor:
[image]
Perron mellem spor 4 & 5:
[image]
Stedet for den kommende perron mellem spor 2 & 3:
[image]
Samme, mod øst:
[image]
[image]