Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lint levering til NJ i morgen - køreplan? (Generelt)

af andersj, Aalborg, 19/8 2021, 22:23 (1284 dage siden)

Der er fire Lint til Nordjyske Jernbaner på vej gennem Nordtyskland her til aften. Er der nogle der har tider for kørslen gennem Jylland i morgen?

Bonusinfo: I dag kom der en iLint (brint) gennem Danmark til Sverige: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9820422

--
Mvh Anders

Lint levering til NJ i morgen - køreplan?

af Niels Munch, 19/8 2021, 22:46 (1284 dage siden) @ andersj

Bonusinfo: I dag kom der en iLint (brint) gennem Danmark til Sverige: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9820422

iLint togsættet 654 102/602 bliver den 24. august 2021 kl. 10-13 præsenteret i Östersund, incl. prøvetur for indbudte gæster. I hvilket omfang togsættet i øvrigt prøvekøres i Sverige, ved jeg p.t. ikke.

PS: Præsentationen kan følges digitalt via link.

M.v.h.
Niels

af Ullrich Lück, D-Wasbek, 20/8 2021, 13:03 (1283 dage siden) @ andersj

Hej Anders,

er kørt ved 12 tiden fra Neumünster godsbanegård. Det er Nordliner (181 204) som trækker det 4 NJJ LINT 41 til Padborg.

Ullrich

af Lars B. Christensen ⌂, 20/8 2021, 13:55 (1283 dage siden) @ Ullrich Lück

Og toget ankom til Padborg for ca 30 min siden.

Køreplanen videre kender jeg desværre ikke. Men her er et hurtigt mobilfoto.

Motorerne kørte i øvrigt på alle togsæt ved ankomsten til Danmark

[image]

Mange hilsner
Lars

af andersj, Aalborg, 20/8 2021, 16:22 (1283 dage siden) @ Lars B. Christensen

Tak for billedet. Motorene kørte også i tomgang da de første togsæt blev leveret med MY i Hjørring i 2017.

--
Mvh Anders

af ivar, 20/8 2021, 19:09 (1283 dage siden) @ andersj

Hvorfor? Noget med bremsesystemet?

mvh
-ivar

af TeamBaumann, Hjordkær, 20/8 2021, 19:55 (1283 dage siden) @ andersj

Ved du hvornår de trækkes / transporteres her på søndag?

af andersj, Aalborg, 20/8 2021, 20:02 (1283 dage siden) @ TeamBaumann

Nej, men ankomsten til Aalborg skulle være søndag aften så de kan køre i sporspærring til Hjørring natten til mandag.

--
Mvh Anders

Lint levering til NJ søndag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/8 2021, 20:09 (1283 dage siden) @ andersj

Nej, men ankomsten til Aalborg skulle være søndag aften så de kan køre i sporspærring til Hjørring natten til mandag

Er der ikke noget med, at det giver en meget bøvlet "ekspedition", når toget skal passere overkørslerne på strækningen Lindholm-Hjørring.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af andersj, Aalborg, 20/8 2021, 22:27 (1283 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Nej, men ankomsten til Aalborg skulle være søndag aften så de kan køre i sporspærring til Hjørring natten til mandag

Er der ikke noget med, at det giver en meget bøvlet "ekspedition", når toget skal passere overkørslerne på strækningen Lindholm-Hjørring.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Jeg kan ikke lige umiddelbart finde nogen instruks omkring det, men jeg mener at det er noget med at der skal ringes op til trafiklederen som så sætter overkørslen igang. Derefter skal lokomotivføreren også visuelt se om overkørslen er sikret.

--
Mvh Anders

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/8 2021, 22:30 (1283 dage siden) @ andersj

Jeg kan ikke lige umiddelbart finde nogen instruks omkring det, men jeg mener at det er noget med at der skal ringes op til trafiklederen som så sætter overkørslen igang. Derefter skal lokomotivføreren også visuelt se om overkørslen er sikret.

Tak Anders. Der er lagt op til en spændende nat i Vendsyssel. Billeder bliver der dog nok få af.

Bedste hilsner

Thomas

af larsht, 21/8 2021, 00:12 (1283 dage siden) @ andersj

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Ved togkørsel følges ORF

Ved øvrigt arbejde, fx i sporspærringer: Manuel betjening af overkørsler

Lint levering til NJ søndag - køreplan?

af mikkelhansen, Lunderskov, 20/8 2021, 23:01 (1283 dage siden) @ TeamBaumann
redigeret af mikkelhansen, 20/8 2021, 23:15

Der køres efter sigende fra Padborg søndag ved 18-tiden, og forventes ankomst i Lindholm mellem midnat og klokken 01 natten til mandag. MY 1146 er allerede spændt forpå vognstammen i Padborg.

--
Hilsen
Mikkel

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/8 2021, 20:05 (1283 dage siden) @ andersj

de trækkes videre til Hjørring søndag af CFL

Hvordan er det nu, det er: Kan/må CFL køre på strækningen Lindholm-Hjørring?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Lint levering til NJ

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 23/8 2021, 17:28 (1280 dage siden) @ andersj

Der er underligt nok i dag ikke dukket billeder op (hverken her eller på Facebook) af de fire Lint nord for Aalborg. De har selvfølgelig været svære at fotografere Aalborg-Hjørring afvigte nat. Jeg har netop passeret Hjørring i tog og kunne ane en rundsnude ud af øjenkrogen. Så mon ikke de er nået til Hjørring?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Lint levering til NJ

af TeamBaumann, Hjordkær, 23/8 2021, 19:55 (1280 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg nåede ikke at fange kørslen fra Rødekro, hvor den allerede har passeret en time før!

[image]
[image]
[image]
NJ Lm 685 / 655, Padborg d. 22. august 2021
hvorfor er NJJ-DK krydset med rødt - nogen der komme med et god bud?
[image]
NJ Lm 657 / 687, Padborg d. 20. august 2021

Lint levering til NJ

af Morten Larsen, Nørresundby, 25/8 2021, 09:40 (1279 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er underligt nok i dag ikke dukket billeder op (hverken her eller på Facebook) af de fire Lint nord for Aalborg. De har selvfølgelig været svære at fotografere Aalborg-Hjørring afvigte nat. Jeg har netop passeret Hjørring i tog og kunne ane en rundsnude ud af øjenkrogen. Så mon ikke de er nået til Hjørring?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Jo, togsættene ankom til Hjørring natten til mandag kl. 02:40.

Her et billede fra Hjørring i dag.
Fra højre set mod venstre: LM617, LM616, LM615+LM614
[image]

--
Mvh Morten L.

Lint levering til NJ

af Hjortlund, Aalborg, Danmark, 25/8 2021, 12:12 (1278 dage siden) @ Morten Larsen

Er de 100% ens med dem som NJ allerede kører med eller er der små ændringer?

Lint levering til NJ

af andersj, Aalborg, 25/8 2021, 12:20 (1278 dage siden) @ Hjortlund

Den mest markante ændring udvendig må være antallet af huller til lygter under forruden, hvor de gamle har fire mens de nye har to - https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=178&lokid=3006

--
Mvh Anders

Lint levering til NJ

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 25/8 2021, 12:29 (1278 dage siden) @ andersj

Den mest markante ændring udvendig må være antallet af huller til lygter under forruden, hvor de gamle har fire mens de nye har to - https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=178&lokid=3006

Hvordan er den evt. udrustning med STM-DK?

Lint levering til NJ

af andersj, Aalborg, 25/8 2021, 12:36 (1278 dage siden) @ Per Holm

Hvordan er den evt. udrustning med STM-DK?

De har kun ren ETCS, ikke DK-STM da der ikke er ATC nord for Hobro.

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak