Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lidt blandet fotos fra Odense (Generelt)

af Vestjyden, 9/8 2021, 15:00 (1294 dage siden)
redigeret af Vestjyden, 9/8 2021, 15:20

Fotos fra en sviptur til Odense:

MO 1846 sammen med hjemrejsetrafik, Odense banegård:

[image]

[image]

[image]

MO 1846 ved Fruens bøge st. :
[image]

Og til sidst nogle eventyrlige fotos af Odense Letbane forbi det ny museum ved HC Andersens hus:
[image]

[image]

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Lidt blandet fotos fra Odense

af Nordexpress, 11/8 2021, 12:37 (1292 dage siden) @ Vestjyden

Hele Odenses indre by er jo i færd med at blive omlagt.
Fra min sviptur kan jeg berette, at der arbejdes på fuld tryk med at gøre (gå-)gadebelægningerne færdige omkring Letbanen.
Som I kan se på billedet, er haven omkring det ny H.C. Andersen Museum ikke færdig. Det er museet for så vidt heller ikke, for hele deres lydanlæg er forsinket. Garderobeskabene er vist også forsinkede. Der er store ambitioner om 3-dimensionale oplevelser. Der er så alligevel 'soft opening' til halv entrépris for tiden, den er så meget soft. Snarere skuffende.
Måske vil så både Letbanen være i drift og H.C. Andersen Museet være færdigt en gang i det ny år. Vent bare med en tur til da, hvor I kan køre med Letbanen.

PS. Hvor er indretningen af de ny grå letbanetog i Aarhus dog idéforladt og møgkedelig. Hvordan kan der træffes sådanne beslutninger?

af Vestjyden, 11/8 2021, 13:20 (1292 dage siden) @ Nordexpress
redigeret af Vestjyden, 11/8 2021, 13:32

Ja, det skrider frem med Odense Letbane. Så stoppet ved banegården og spottede stoppet tæt ved museet. Flot med det store røde "O" ved stoppene, som gør dem lettere at finde ligesom "S" ved S-toget.

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

af Peter Linaa, 11/8 2021, 16:17 (1292 dage siden) @ Nordexpress

PS. Hvor er indretningen af de ny grå letbanetog i Aarhus dog idéforladt og møgkedelig. Hvordan kan der træffes sådanne beslutninger?

Er der nogen som har glemt at spørge dig til råds? ;-)

M v h
Peter L

Lidt blandet fotos fra Odense - letbanens test

af Niels Munch, 15/8 2021, 12:32 (1288 dage siden) @ Nordexpress

Odense Letbanes nyhedsbrev 15. august 2021:

"Letbanespor klargøres til nye testkørsler
Før letbanen kan køre test, er det vigtigt at sikre de nødvendige pladsforhold, så toget ikke ramler ind i skilte, lygtepæle andet, der er monteret langs sporet."

Læs hele nyhedsbrevet her: https://www.odenseletbane.dk/nyheder/letbanespor-klargoeres-til-nye-testkoersler/ .

M.v.h.
Niels

Lidt blandet fotos fra Odense - letbanens åbning

af Niels Munch, 29/10 2021, 12:32 (1213 dage siden) @ Niels Munch

Kollektiv Trafik Forums nyhedsbrev 22. OKT 2021:

"Snart parat til drift: Odense Letbane er tæt på afslutning af anlægsarbejdet
.....
Det må anses for et virkeligt klogt træk, at anlægsselskabet Odense Letbane endnu ikke har offentliggjort en åbningsdato for Odense Letbane. Der mangler ikke opfordringer om at oplyse en dato, men både politikere, presse og fagfolk må forblive i venteposition.
....."

Læs hele nyhedsbrevet her: https://www.kollektivtrafik.dk/?Id=2060 .

M.v.h.
Niels

af Niels Munch, 4/11 2021, 22:06 (1207 dage siden) @ Niels Munch

Kollektiv Trafik Forum 2. november 2021:

"Odense Letbane tester samspillet med baneinfrastrukturen

Odense Letbane og anlægsentreprenøren Comsa indsamler i øjeblikket data fra testkørsler omkring letbanens endestation på Hjallese station, som også er en station på Svendborgbanen."

Læs hele nyhedsbrevet her: https://www.kollektivtrafik.dk/?Id=2072 .

M.v.h.
Niels

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 4/11 2021, 22:18 (1207 dage siden) @ Niels Munch

Strkn. 21 er sikret med linjeblok DSB 1994S/FELB (Fuldelektronisk Blok) med akseltællere. Lyslederkablet er ret upåvirkeligt af hvor mange Ampere letbanen trækker.

Nyborgvej i Odense - testkørsel

af LHJ, 4/11 2021, 22:34 (1207 dage siden) @ Niels Munch

Min datter Rikke har stor forståelse for sin fars tog- og sporvejs-interesse, og hun tog selv sine første ferroviale billeder - af et godstog på Bækmarksbro station - som treårig med sit lille plastickamera (reklamegave fra "Bakker") og med en lyserød sut i munden. Personalet på lokomotivet bemærkede det, vinkede begejstret og "hang i fløjten" hele vejen gennem stationen :-)

Hun bor nu i Odense og har sendt disse billeder, taget en tidlig morgen i forrige uge på Nyborgvej, da hun var på vej til arbejde.

[image]

[image]

Mh
LH

PS: Nogen må meget gerne "rejse billederne op" - nu har jeg gjort flere forsøg, men forgæves. Jeg synes ellers ikke, det plejer at være et problem, men mobilbilleder har sikkert deres helt eget liv ...;-)

af ivar, 4/11 2021, 23:30 (1207 dage siden) @ LHJ

På den anden side - det er altid godt at se tingene fra en anden vinkel :-P

mvh
-ivar

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 5/11 2021, 00:08 (1207 dage siden) @ LHJ

Man kan "gemme" dem på PC-en og vende retning og så genudlægge

[image]

[image]

Hvorvidt der findes en anden måde fra mobil kan andre måske tilføje ?

af LHJ, 5/11 2021, 09:24 (1207 dage siden) @ Steen Nielsen

Man kan "gemme" dem på PC-en og vende retning og så genudlægge

[image]

[image]

Hvorvidt der findes en anden måde fra mobil kan andre måske tilføje ?

Ja, joe ..., det troede jeg også. På pc'en stod billederne rigtigt, men lagde sig ned, når jeg uploadede. Så forsøgte jeg at rotere billeder mod højre, så de "lå ned" på pc'en i et lidt naivt håb om, at de så ville "rejse sig" ved upload - det lykkedes selvfølgelig heller ikke ...:-|

Så tak for hjælpen, og god fredag!

Mh
LH

(Jeg holder altså kaffepause lige nu, Niels M ;-) )

Vectron

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak