tog ulykke tjekkiet: (Generelt)
https://www.plzen.cz/na-domazlicku-se-srazily-dva-vlaky?fbclid=IwAR2i-AUi-SV3Kqs-bVQShX...
Har været god fart på med de skader.
https://www.plzen.cz/na-domazlicku-se-srazily-dva-vlaky?fbclid=IwAR2i-AUi-SV3Kqs-bVQShX...
Har været god fart på med de skader.
Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.
M.v.h.
Niels
Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.
M.v.h.
Niels
Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.
Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.
--
Mvh Anders
https://www.plzen.cz/na-domazlicku-se-srazily-dva-vlaky?fbclid=IwAR2i-AUi-SV3Kqs-bVQShX...
Har været god fart på med de skader.
Et par danske links:
https://www.berlingske.dk/internationalt/flere-doede-i-voldsom-togkollision-i-tjekkiet
https://ekstrabladet.dk/krimi/to-passagertog-kollideret-i-tjekkiet-mindst-to-doede/8749933
TV2 med video fra området
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-08-04-flere-dode-i-voldsom-togkollision-i-tjekkiet
BT:
https://www.bt.dk/udland/flere-doede-i-voldsom-togkollision-i-tjekkiet
https://www.bt.dk/udland/to-tog-er-kollideret-i-tjekkiet-mindst-50-saarede-og-to-doede
Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.
M.v.h.
Niels
Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.
Klik på linket i første indlæg og scroll ned til fotogalleriet. På billede 12 og 13 kan du se at “skinnebussen” forfra. Bemærk det manglende/ikke eksisterende førerrum på “skinnebussen”.
Mvh Jørgen
Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.
M.v.h.
Niels
Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.
Klik på linket i første indlæg og scroll ned til fotogalleriet. På billede 12 og 13 kan du se at “skinnebussen” forfra. Bemærk det manglende/ikke eksisterende førerrum på “skinnebussen”.Mvh Jørgen
Jeg så godt billederne efterfølgende. Men dog ser det ud til at selve kupéen bag førerrummet er mere eller mindre intakt.
--
Mvh Anders
Klik på linket i første indlæg og scroll ned til fotogalleriet. På billede 12 og 13 kan du se at “skinnebussen” forfra. Bemærk det manglende/ikke eksisterende førerrum på “skinnebussen”.
Uanset graden af "pulverisering" synes ophold i ethvert af førerrummene ikke at have været "sundt".
Togtrafikken mellem Domažlice og Plzeň er naturligvis p.t. indstillet, ALEX-tog fra München vender i Furth im Wald, hvorfra ČD har indsat togbusser til Plzeň.
M.v.h.
Niels
Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.
M.v.h.
Niels
Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.
Skindet bedrager! Det billede, der er brugt som illustration til artiklen, viser PESA LINK fra venstre side, hvor den ser nogenlunde pæn ud på afstand. Godt skjult i artiklen er der links til yderligere billeder, hvor skaderne er tydelige:
[*]forfra
[*]forfra tæt på
[*]fra højre side
Der er også et billede forfra af ALEX EuroRunners førerrum. Hvilket køretøj stammer den løse boggie fra?
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.
Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.
M.v.h.
Niels
Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.
Skindet bedrager! Det billede, der er brugt som illustration til artiklen, viser PESA LINK fra venstre side, hvor den ser nogenlunde pæn ud på afstand. Godt skjult i artiklen er der links til yderligere billeder, hvor skaderne er tydelige:
[*]forfra
[*]forfra tæt på
[*]fra højre sideDer er også et billede forfra af ALEX EuroRunners førerrum. Hvilket køretøj stammer den løse boggie fra?
Den løse bogie tilhører PESA`en.
Mvh Jørgen
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Kalundborg
To aftener med Togbus for to tog mellem Padborg og Flensborg
Nætter og tidlige morgener med ændringer mellem København H, Køge og Næstved
Aftener med ændringer mellem København H, Næstved og Nykøbing F - Togbusser Vordingborg - Nykøbing F
Sene aftener og nætter med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus