Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nørrebro Godsbanegård (Generelt)

af Lustrup @, København, 28/5 2011, 17:02 (4929 dage siden)

Jeg har længe ledt efter fotos af Nørrebro Godsbanegård (Rampesiden i Borgmestervangen.
Skulle der mon være nogen, der kan hjælpe med det ???

Nørrebro Godsbanegård

af gamle ole, 28/5 2011, 18:14 (4929 dage siden) @ Lustrup

En glimrende kilde, godt nok en bog, ku jo nok engang være Byens baner.:-)

Nørrebro Godsbanegård

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 29/5 2011, 00:07 (4929 dage siden) @ Lustrup

Jeg har længe ledt efter fotos af Nørrebro Godsbanegård (Rampesiden i Borgmestervangen.
Skulle der mon være nogen, der kan hjælpe med det ???

[image]
(Det er sikkert ikke det, du søger)

--
[image]

Nørrebro Godsbanegård

af Holger Sørensen, Hedehusene, 29/5 2011, 09:25 (4928 dage siden) @ Lustrup

I "Byens Baner" kan jeg ikke finde det ønskede.
Men i "banebøger" om Nørrebroes stationer gennem 100 år er der et par fotos på side 28 - 30 af pakhuset, godt nok fra sporsiden, og noget tekst. Men gadesiden var så vidt jeg erindrer identisk, dog uden kam-perroner.
I øvrigt var det en tragisk begivenhed at selve pakhuset blev nedrevet, da det så vidt jeg (igen) erindrer blev erklæret bevaringsværdigt pga tømmerkonstruktionen i Pommersk Fyr. Ja - det var endnu noget industrikultur der forsvandt.
Det er flere år siden jeg har været i området og da var det da væk.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

Nørrebro Godsbanegård

af gamle ole, 29/5 2011, 10:33 (4928 dage siden) @ Holger Sørensen

Det her er langt ude, men jeg mener en af de nyere danske film hvor der foregår en narkohandel og slagsmål mm rent faktisk har en lang scene netop der, men jeg kan desværre ikke huske titlen.

Ole

Nørrebro Godsbanegård

af Lustrup @, København, 2/6 2011, 17:51 (4924 dage siden) @ gamle ole

Tak for kommentarer til min søgen. Det handler om den 2. godsbanegård på Lersøen. Jeg fandt nogle billeder på Erik V.Petersens hjemmeside. Han henviser desuden til Banebøgers "Nørrebros Stationer gennem 100 år", men jeg har endnu ikke set bogen, så om den giver noget er uvist.

Nørrebro Godsbanegård

af Georg Schmidt, 22/6 2011, 22:47 (4904 dage siden) @ Lustrup

Fandt lige et par billeder fra Nørrebro gods fra september 1976, desværre ikke fra rampesiden.
[image]
[image]
Franz Jäger holdt som nummer to i spor 36.:-)
Mvh
Georg

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak