Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Service på tog i Tyskland (Generelt)

af Petteri, 18/7 2021, 18:22 (1316 dage siden) @ andersj

Hvis jeg køber en billet fil førsteklasse på en rejse fra København til Prag, hvordan er servicen udenfor de danske grænser?

Jeg er med på at DSB ikke rigtigt tilbyder så meget på deres 1' men hvordan er det med DB?

Det er ICE fra Hamburg til Berlin og EC fra Berlin til Prag.

Billetten er ikke købt endnu, der er en forskel d.d. på 12 euros, og det vil så være uden adgang til DB lounge.

DSB er vel nærmest den eneste statsbane i Europa der tilbyder gratis forplejning på 1. klasse. Hos DB kan du bestille og få serveret din forplejning fra spisevognen på din plads - men du skal stadig betale for maden/drikkevarerne. Ellers er der gratis aviser og hvis man er heldig kommer togpersonalet rundt med en mini Ritter Sport eller en mini pose vingummibamser.

I de internationale tog er der forplejning til Padborg hvor toget "overtages" af DB. Det samme med toget til Prag, så gælder DB's 1. klasse koncept også kun til grænsen til Tjekkiet. Jeg ved ikke om CD tilbyder noget på 1. klasse.

Tak for svar, Anders.

Så er der vidst ingen grund til at bruge de ekstra penge. Jeg kan altid fylde rygsækken på stationen, mens jeg venter på næste tog :-)

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak