Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Åh nej. Ikke nu igen (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/7 2021, 22:14 (1317 dage siden)
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 17/7 2021, 22:59

Ja, ja, jeg ved godt, vi har haft diskussionen tusinde gange før. Men det gør det blot endnu mere sørgeligt. Det er snart 25 år siden, at DSB og Banedanmark blev skilt ad. Alligevel kører Jyllands-Posten p.t. følgende overskrift på deres hjemmeside:

"Signalfejl hos DSB skaber store problemer: Togtrafikken på flere strækninger er indstillet"

Det ville svare til at skrive:

"Vejarbejde hos Slagelse Taxa skaber store problemer. Motorvejstrafikken på flere strækninger er indstillet."

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Åh nej. Ikke nu igen

af Leif Jørgensen, København Ø., 17/7 2021, 23:01 (1317 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Leif Jørgensen, 17/7 2021, 23:12

Ja, ja, jeg ved godt, vi har haft diskussionen 1.000 gang før. Men det gør det blot endnu mere sørgeligt. Det er snart 25 år siden, at DSB og Banedanmark blev skilt ad. Alligevel kører Jyllands-Posten p.t. følgende overskrift på deres hjemmeside:

"Signalfejl hos DSB skaber store problemer: Togtrafikken på flere strækninger er indstillet"

Det ville svare til at skrive:

"Vejarbejde hos Slagelse Taxa skaber store problemer. Motorvejstrafikken på flere strækninger er indstillet."

Jvf. den nylige diskussion om havnesporet i Nyborg, hvor en og anden i kommunen vist stadig tror, at DSB både ejer spor og kører godstog...

Men andre steder har man dog også kunnet byde på trafikale udfordringer i denne uge: Ødelagt kobling skaber trafikkaos på Sejerø: Nu er tyske komponenter på vej En ødelagt kobling på en hovedmotor satte M/F Sejerøfærgen ud af spillet midt i højsæsonen. Og da reservedele til en færge fra 1998 ikke er noget det vrimler med, tog det nogle dage at få dem skaffet fra Tyskland. Imens måtte den væsentlig mindre Nekseløfærgen vikariere, men det gav kaos, fordi mange så ikke kunne komme med. Lån af en færge fra en anden rute var desuden i forvejen et problem, for næsten hver havn har sine egne standarder.

(Edit: rettet egen misforståelse af Thomas' pointe)

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Åh nej. Ikke nu igen

af ivar, 17/7 2021, 23:01 (1317 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tja, måske var det bare lettere at nedlægge DSB og udlicitere trafikken. Der er vel ingen, der nogen sinde har hørt om signalfejl hos Ariva.

mvh
-ivar

Åh nej. Ikke nu igen

af mikkelwf, 17/7 2021, 23:31 (1317 dage siden) @ ivar

Tja, måske var det bare lettere at nedlægge DSB og udlicitere trafikken. Der er vel ingen, der nogen sinde har hørt om signalfejl hos Ariva.

mvh
-ivar

Hvordan løser det at det STADIG er BaneDanmark der har ansvaret for signalerne?
Så er det sguda ligemeget hvem der kører, ikke...!?

Åh nej. Ikke nu igen

af RasmusD, 17/7 2021, 23:51 (1317 dage siden) @ mikkelwf

Jeg tror, han er ironisk. Men er kun 60 % sikker.

Åh nej. Ikke nu igen

af mikkelwf, 18/7 2021, 09:22 (1317 dage siden) @ RasmusD

Jeg tror, han er ironisk. Men er kun 60 % sikker.

Jeg tror han ikke har forstået hvad Thomas skriver i første indlæg..
Jeg er 100% sikker.. :)

Åh nej. Ikke nu igen

af Frank Poulsen, 18/7 2021, 06:15 (1317 dage siden) @ mikkelwf

Jeg tror han mener, at hvis DSB nedlægges, så vil medierne ikke skrive forkert at DSB har fejl på signalerne... For der findes ikke noget DSB, og så vil flere blive klar over forskellen...

Ikke at det løser grundproblemet. Men de forkerte overskrifter.

Åh nej. Ikke nu igen

af larsL, 18/7 2021, 11:26 (1317 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Sådan er det jo med de elendige bladsmører...

Når en stakkels telefonsælger prøver at prakke mig en avis på, plejer jeg at svare noget i retning af:

Når der står noget i avisen som jeg Ved noget om, så er det som regel forkert. Hvad skal jeg så tro om resten?

Og så er salgstalen slut :-P

Sådan håber jeg at flere og flere har det og derfor holder op med at betale til uduelige journalister

Åh nej. Ikke nu igen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 18/7 2021, 11:30 (1317 dage siden) @ larsL

Samt overskrifter som ikke har noget som helst med artiklens indhold.
Især online udgaver.

Nå men det er nok til et andet forum at debattere dette

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Åh nej. Ikke nu igen

af Niels Munch, 18/7 2021, 11:36 (1317 dage siden) @ larsL

Sådan er det jo med de elendige bladsmører...

Det står tilsyneladende skidt til hos "demokratiets vogtere" .....

Men ofte er det yngste "snothas" på redaktionen, som blives sat til at dække "vores" emner, der dér nyder samme prioritering, som når der udpeges transportministre .....

[image]Niels

Åh nej. Ikke nu igen

af thomastog, 18/7 2021, 12:16 (1317 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja, ja, jeg ved godt, vi har haft diskussionen tusinde gange før. Men det gør det blot endnu mere sørgeligt. Det er snart 25 år siden, at DSB og Banedanmark blev skilt ad. Alligevel kører Jyllands-Posten p.t. følgende overskrift på deres hjemmeside:

"Signalfejl hos DSB skaber store problemer: Togtrafikken på flere strækninger er indstillet"

Det ville svare til at skrive:

"Vejarbejde hos Slagelse Taxa skaber store problemer. Motorvejstrafikken på flere strækninger er indstillet."

Det ville være lidt nemmere, hvis du gav et link til artiklen.

Uanset det, så er der på alle JP’s artikler angivet hvem der har skrevet artiklen, samt oplyst email/kontakt informationer.

Hvis det er et emne du ønsker der ændres, er det nok langt mere effektivt, at kontakte den der skrev artiklen.

(med forbehold for at du allerede kan have gjort dette, men ikke oplyst det)

Avatar

Åh nej. Ikke nu igen

af gaest, 18/7 2021, 21:25 (1316 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja, ja, jeg ved godt, vi har haft diskussionen tusinde gange før. Men det gør det blot endnu mere sørgeligt. Det er snart 25 år siden, at DSB og Banedanmark blev skilt ad. Alligevel kører Jyllands-Posten p.t. følgende overskrift på deres hjemmeside:

"Signalfejl hos DSB skaber store problemer: Togtrafikken på flere strækninger er indstillet"

Det ville svare til at skrive:

"Vejarbejde hos Slagelse Taxa skaber store problemer. Motorvejstrafikken på flere strækninger er indstillet."

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Helt forkert er det nu ikke. Jeg har mere end en gang oplevet at holde stille i et tog på grund af "signalfejl". Uden for det vindue hvor jeg sad stod der et 1200 m afstandsmærke på en strækning uden niveauoverkørsler. Så hvilket signal kan have stoppet det tog på de sted? En anden gang hvor der var "signalfejl" stod der en PU er og blinkeedde grønt ved det spor hvor vi stod stille og togpersonalet løb rund og åbnede alle mulige luger under toget. Det er da ikke der signalanlæggene sidder. Jeg får det indtryk at signalfejl er DSB's foretrukne undskyldning for uregelmæssigheder, uanset hvad uregelmæssigheden egenlig skyldes. Så kan man jo godt sige at der er signalfejl hos DSB

Åh nej. Ikke nu igen

af 1993matias ⌂, KH, 19/7 2021, 08:23 (1316 dage siden) @ gaest

Det er det letteste at sige "vi mangler tilladelse til at køre videre", når man skal ned og fejlrette noget, eller man venter på politi, eller noget helt tredje. Så kan man altid give den rigtige forklaring senere :-)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak