Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Infrastruktur plan S-tog (Generelt)

af KKLD, 16/7 2021, 14:27 (1319 dage siden) @ Per Holm

Nogle af projekterne består af noget så simpelt som at udlægge beskyttelsesskinner (eller søge dispensation) så risikoen for ved afsporing at ramle ind i bropiller reduceres og den deraf afledte hastighedsnedsættelse kan fjernes.

Andre steder er der spørgsmål om at barbere lidt perrontag eller udjævne lidt kurver og derved fjerne hastighedsnedsættelser.

Små rejsetidsbesparelser til små penge men ganget op med det store antal rejsende sikres det økonomiske rationale på bundlinjen i de fleste projekter.

Man kan måske også spare et enkelt tog hvis man sparer 5 minutter i hver retning. Så er der 10 minutter frigivet.

Hvis det ikke er så meget, så kan man vel opnå mere robusthed og undgår at tog skal springe stationer over ved store forsinkelser da vendetiden så er længere givet togenes hastighedsforøgelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Helsingør - Hornbæk Banen
Vectron

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak