Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endnu et lille gæt (Billedegætterier)

af Petteri, 14/7 2021, 13:46 (1227 dage siden)

Nogen bud på denne lokation?
[image]

Vi er vest for Storebælt.

Endnu et lille gæt

af Ole Lund Jensen, 14/7 2021, 13:53 (1227 dage siden) @ Petteri

Jeg skyder fra hoften: Et eller andet sted på Assensbanen set i retning mod Assens.

Med venlig hilsen

Ole Lund Jensen

Endnu et lille gæt

af Peter Christensen, 14/7 2021, 14:07 (1227 dage siden) @ Ole Lund Jensen

Jeg skyder fra hoften: Et eller andet sted på Assensbanen set i retning mod Assens.

Meget enig - det kunne være kurven ved udkørslen fra Tommerup mod Assens.

Endnu et lille gæt

af Poul Andersen, 14/7 2021, 17:47 (1227 dage siden) @ Peter Christensen

Også her enig i, at det er et sted på Assensbanen.

Mvh.
Poul.

Endnu et lille gæt

af Rask Ingemann Lambertsen, 14/7 2021, 18:09 (1227 dage siden) @ Peter Christensen

Meget enig - det kunne være kurven ved udkørslen fra Tommerup mod Assens.

Er vi så henne ved Dyrehavegårdsvej, med den store ejendom på nr. 10 skjult bag træerne til højre for sporet?

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

Endnu et lille gæt

af Rask Ingemann Lambertsen, 14/7 2021, 17:37 (1227 dage siden) @ Petteri

Det ser for mig ud, som om, der er en smal, asfalteret vej til højre for sporet, næsten skjult af bevoksningen. Jeg gætter på Højgårdsvej nordøst for Agerbæk, set i retning mod Bramming.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

Endnu et lille gæt

af Ole Lund Jensen, 14/7 2021, 17:52 (1227 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Grindstedbanen er skærveballasteret, så den kan det ikke være.

Vi skal jo finde en stump grusballasteret "restbane" vest for Storebælt - ikke helt tilgroet, men alligevel så tilgroet, at der ikke kører normalt jernbanemateriel. Måske skinnecykler i ny og næ. Det kuperede landskab passer ikke med hverken Videbækbanen eller Nr. Nebel - Nymindegab, og Handest-Fårup er det heller ikke. Mit bud er fortsat Assensbanen.

Med venlig hilsen

Ole Lund Jensen

Endnu et lille gæt

af Petteri, 14/7 2021, 18:42 (1227 dage siden) @ Petteri

Skarpe folk (eller dårlig quiz?) når det gættes rigtigt i første forsøg.

Det er ved udkørslen fra Tommerup, hvor skinnecyklerne nogle gange kører. Der går en gangsti fra Gyvelvænget i Tommerup langs jernbanen mod Render/ Brylle. En smuk tur i godt vejr, især hvis man er glad for jernbanen.

Jeg havde håbet, at der skulle en ledetråd mere til, som ville have været dette billede:

[image]

Da jeg kom længere ud af vejen, og jernbanen desværre går væk fra vejen, kom der et Arriva Desiro tog kørende mod Odense. Jeg kunne desværre ikke nå at få et billede af det - selvom den kørte så flot forbi de spirende marker.

Endnu et lille gæt

af Rask Ingemann Lambertsen, 14/7 2021, 20:11 (1227 dage siden) @ Petteri

Skarpe folk (eller dårlig quiz?) når det gættes rigtigt i første forsøg.

Det er ved udkørslen fra Tommerup, hvor skinnecyklerne nogle gange kører. Der går en gangsti fra Gyvelvænget i Tommerup langs jernbanen mod Render/ Brylle. En smuk tur i godt vejr, især hvis man er glad for jernbanen.

Skarpe folk snarere end en dårlig quiz. Hvis man kigger tilstrækkeligt grundigt på dit fotografi - det gjorde jeg ikke før nu - kan man få øje på et sporskifte lige før, sporet bliver skjult af træerne rundt i kurven. Man kan endda skimte et stykke af den vestre skinnestreng i det spor, der ligger op til stien til højre i billedet. Det er sådanne ledetråde, en god quiz skal indeholde, og som skarpe folk opdager.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

Endnu et lille gæt

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 14/7 2021, 23:31 (1227 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Tak for en lille sjov Quiz - jeg var også "på sporet" - måske kan jeg også næsten udpege stedet på en studs

Sammen med et par gutter fra SFvJ (Kim i midten) og (Kristian til højre) var vi ude og fejre en "fødselsdag" der
tilbage i 2009. Nogle gange har man jo kun det sjov man selv finder på, mens andre vil ryste på hovedet.

[image]

[image]

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak