Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Desiro efter DSB (Generelt)

af Stennicke, Aarhus, 13/7 2021, 12:34 (1322 dage siden)

Hej

Jeg sidder netop i Mjba’s MQ(4114) og synes den lammer gevaldigt. Jeg har også hørt flere mene at Arrivas støjer meget. Det synes jeg ikke de gjorde indtil sidste år hvor DSB havde dem. Jeg har kørt en del med dem på Lille Syd.
Er Arriva og Mjba ikke skarpe nok til at vedligeholde dem?
De to operatør har vel også fået mere at vedligehold efter K21 og ikke mere værkstedsplads.

Med venlig hilsen
Stennicke

Desiro efter DSB

af Vollensir, 14/7 2021, 00:12 (1322 dage siden) @ Stennicke

Arriva har nok at gøre med vedligeholdelsen af deres Desiro. De er meget slidte og slet ikke i den stand som de var lovet fra DSBs side, især kompressorene er slidte og det kniber åbenbart med at skaffe reservedele til dem.

Desiro efter DSB

af Bent Olsen, 19/7 2021, 16:59 (1316 dage siden) @ Vollensir

Kan Arriva ikke bare indsætte Lint tog på Svendborgbanen i stedet for? De virker da mere driftsikre. Eller er Arriva kontraktlig forpligtet til at skulle bruge Desiro togene i de 8 år de har kontrakt på at køre på Svendborgbanen?
Mvh Bent ;-)

Desiro efter DSB

af Brian Væver, København, 19/7 2021, 17:01 (1316 dage siden) @ Bent Olsen

Arriva kan bruge Desiroerne hvor de vil. Men de skal stadig fungere stabilt, uanset hvor de kører.

Desiro efter DSB

af andersj, Aalborg, 19/7 2021, 17:41 (1316 dage siden) @ Bent Olsen

Kan Arriva ikke bare indsætte Lint tog på Svendborgbanen i stedet for? De virker da mere driftsikre. Eller er Arriva kontraktlig forpligtet til at skulle bruge Desiro togene i de 8 år de har kontrakt på at køre på Svendborgbanen?
Mvh Bent ;-)

Det har været nemmest at fortsætte med Desiro på Svendborgbanen da alle lokomotivførere i Odense, undtagen en, kommer fra DSB og har attest til Desiro.

--
Mvh Anders

Desiro efter DSB

af Jens Hansen, 19/7 2021, 18:18 (1316 dage siden) @ andersj

Arriva har tydeligvis problemer med de Desiro de har købt.

Håber de har fået dem billigt, måske som "håndværkertilbud".

JH

Desiro efter DSB

af Stennicke, Aarhus, 19/7 2021, 19:16 (1316 dage siden) @ Jens Hansen

Arriva har ikke købt togene. De fulgte med i kontrakten, der er indgået med transportministeriet

Desiro efter DSB

af andersj, Aalborg, 19/7 2021, 20:42 (1316 dage siden) @ Stennicke

Arriva har ikke købt togene. De fulgte med i kontrakten, der er indgået med transportministeriet

Formelt set har de købt togene til en fastlagt pris, som de jo selvfølgelig bare har indregnet i tilbuddet. Midtjyske Jernbaner har så købt fire af Desiro togene af Arriva.

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak