Afsporing København H (Generelt)
DRs trafikradio melder netop om togaflysninger pga. en afsporing og "stort sporarbejde". Nogen viden om hvad det drejer sig om i formummet?
JH
af Jens Hansen, 9/7 2021, 07:30 (1326 dage siden)
DRs trafikradio melder netop om togaflysninger pga. en afsporing og "stort sporarbejde". Nogen viden om hvad det drejer sig om i formummet?
JH
af Peter Christensen, 9/7 2021, 07:37 (1326 dage siden) @ Jens Hansen
Nu igen?
Den var også gal i går med massive aflysninger (og ikke opformerede tog).
Trods det at jeg var på Kh i går,så blev forholdet ikke udforsket.
Dog syntes det som om "noget" skete i banegraven mellem Kh og Vesterport.
af mikedk2100, 9/7 2021, 08:12 (1326 dage siden) @ Jens Hansen
JH
Mon ikke det stadig er togafsporingen onsdag aften, der driller. Det var det, der gav strømsvigt mv hele dagen i går.
https://www.bt.dk/trafik/tog-koert-af-sporet-onsdag-aften-torsdag-eftermiddag-er-der-st...
og ting tager jo tid at fixe, især på jernbanen...
af Petteri, 9/7 2021, 09:51 (1326 dage siden) @ mikedk2100
Der holdt et tog i spor 7 i går torsdag ved 11-tiden, som så ret død ud. Sporet var spærret fordi der var, der stak en smule ud over platformen.
Da jeg returnerede ved 22.30-tiden, var toget væk, men mit tog måtte holde helt oppe ved Tietgensbroen. Og der var vel at mærke kun ét togsæt. Det var også spor 7.
af Niels Buch, 9/7 2021, 09:53 (1326 dage siden) @ Petteri
Der er åbenbart ikke større kapacitetsproblemer på Kh end at man for lidt siden kunne få plads til at vende et længere godstog...
Hilsen
Niels
af Niels Bak, 9/7 2021, 10:51 (1326 dage siden) @ Niels Buch
Der er åbenbart ikke større kapacitetsproblemer på Kh end at man for lidt siden kunne få plads til at vende et længere godstog...
![]()
Hilsen
Niels
Flere. Jeg har lige set lange godstog i begge retninger ved Dybbølsbro. Så der må være noget galt andre steder i systemet også.
af Poul Andersen, 9/7 2021, 11:04 (1326 dage siden) @ Niels Bak
Vigerslev færdiggøres 9. - 12. juli, hvor der heller ikke køres på "ny bane" med Re, IC og Lyn.
Sikkert derfor godstog via Kh. m. omløb.
mvh.
Poul.
af Niels Buch, 9/7 2021, 11:05 (1326 dage siden) @ Niels Bak
Flere. Jeg har lige set lange godstog i begge retninger ved Dybbølsbro. Så der må være noget galt andre steder i systemet også.
Hvis jeg nu havde tænkt mig lidt om, så er det i denne weekend at der foretages ændringer i sikringsanlægget i Vigerslev, så stationen får sin fulde funktionalitet (det er sådan set mig der har givet ibrugtagningstilladelsen til det ), så de er måske allerede gået i gang???
Hilsen
Niels
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 9/7 2021, 12:36 (1326 dage siden) @ Niels Buch
Hej Niels
Hvad ligger der i færdiggørelse?
Har du et bud på hvad det kommer til at betyde?
--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris
af Niels Buch, 9/7 2021, 13:13 (1326 dage siden) @ hummel_62
I dag er det ikke muligt at køre fra Kalvebod mod Køge Nord og omvendt, selvom sporanlægget er lavet til det. En række sporskifter og et sporkryds med bevægelige hjertestykker (som det ved Snoghøj) er aflåst med låsebolte.
Når sikringsanlægget er ændret og tages i brug efter denne weekend, kan der køres i alle de retninger som sporanlægget tillader.
Hilsen
Niels
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 9/7 2021, 13:29 (1326 dage siden) @ Niels Buch
Takker
God weekend der ude
--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris
af Petteri, 9/7 2021, 11:07 (1326 dage siden) @ Niels Bak
Dejligt at se, at der er plads til godstog på KBH H, mens de fleste regionaltog er aflyst og/eller forsinket.
Det får altså Banedanmarks udkald om at togene er aflyst på grund af sporarbejde, til at lyde hult.
"Der kører i dag færre regionaltog på Sjælland, det skyldes sporarbejde på Københavns Hovedbanegård, og vi skal bruge de resterende spor til godstog", burde være udkaldet
af dkat, 9/7 2021, 12:21 (1326 dage siden) @ Petteri
Dejligt at se, at der er plads til godstog på KBH H, mens de fleste regionaltog er aflyst og/eller forsinket.
Det får altså Banedanmarks udkald om at togene er aflyst på grund af sporarbejde, til at lyde hult.
"Der kører i dag færre regionaltog på Sjælland, det skyldes sporarbejde på Københavns Hovedbanegård, og vi skal bruge de resterende spor til godstog", burde være udkaldet
En meget uheldig kombination af akut sporarbejde på KH grundet afsporing i spor 7 (og resulterende spærring af spor 6-7 i nordlige ende) og planlagt totalspærring af Vigerslev inkl. Øresundsspor, der medfører vending af godstog på KH. Håndteringen ville have været væsentligt nemmere hvis de var sket en ad gangen.
af Petteri, 9/7 2021, 12:41 (1326 dage siden) @ dkat
Jeg er udemærket klar over afsporingen. Jeg så selv toget i går formiddags.
Det ville dog klæde alle involverede parter, at lade togene fra Sverige holde på Ørestad indtil Banedanmark ved, at der er frit forude Det kan da ikke passe, at man skal sidde og vente 20 minutter mellem Kalvebod tunnellen og Hovedbanen. De ved der kommet et (eller flere) godstog, og de ved at den skal samme vej ud, som den kom ind.
Havde jeg vidst, at vi skulle vente så længe, så havde jeg haft mange andre muligheder for at komme fra Ørestad til København (tror selv 500S havde været hurtigere med et skift på Brøndby Strand)
..og for god ordens skyld: Jeg ser mine indlæg her på siden fra en passager- og pendlers synspunkt, IKKE fra en ansat i jernbanetrafikken
af dkat, 9/7 2021, 13:48 (1326 dage siden) @ Petteri
Havde jeg vidst, at vi skulle vente så længe, så havde jeg haft mange andre muligheder for at komme fra Ørestad til København (tror selv 500S havde været hurtigere med et skift på Brøndby Strand)
..og for god ordens skyld: Jeg ser mine indlæg her på siden fra en passager- og pendlers synspunkt, IKKE fra en ansat i jernbanetrafikken
Du har helt sikkert ret i, at det er ekstremt svært at informere sig som passager. Pålidelig, rettidig og relevant information er et nøgleprodukt i offentlig transport og det er bare sjældent, man får det i DK.
af kiminfarum, 9/7 2021, 15:02 (1326 dage siden) @ Jens Hansen
Nogen viden om hvad det drejer sig om i formummet?
Jeg har i dag hørt: IC3 med ca 15 passagerer på vej ind i spor 7, afsporer pga. blødbund!
Sporet havde på en eller anden måde sat sig, eller var sunket!
Ved afkørslen rammer det så uheldigt at diverse El-kabler overskæres.
Havarikommissionen blev selvfølgelig underrettet og er sikkert i gang med deres undersøgelse.
af tgsen, 9/7 2021, 17:09 (1326 dage siden) @ kiminfarum
Jeg har i dag hørt: IC3 med ca 15 passagerer på vej ind i spor 7, afsporer pga. blødbund!
Ved afkørslen rammer det så uheldigt at diverse El-kabler overskæres.Havarikommissionen blev selvfølgelig underrettet og er sikkert i gang med deres undersøgelse.
Det hemmelige nedadspor til metroen?
af 1993matias , KH, 9/7 2021, 19:54 (1325 dage siden) @ kiminfarum
Ved afkørslen rammer det så uheldigt at diverse El-kabler overskæres.Havarikommissionen blev selvfølgelig underrettet og er sikkert i gang med deres undersøgelse.
Afsporing mellem 23 og 24 onsdag aften ved indkørslen til spor 7 fra Østerport. Toget standser meget dumt i forhold til bjergning, men passagerer kan let gå til perronen og finde anden befordring.
Der blev brugt forskelligt værktøj til at løfte togsættet på plads, men desværre kom en donkraft til at ramme højspændingskabler til lokal elforsyning (det er den forklaring, jeg har hørt). Arbejdet blev derfor stoppet pga fare for stød - derfor strømafbrydelsen. BaneDanmarks telefoner blev også afbrudt.
Herefter skulle man jo sikre området igen, inden arbejdet blev genoptaget.
Efter toget blev fjernet skulle man jo reetablere strømforsyningen - der ankom noget kabel sent torsdag eftermiddag.
Til sidst skal sporet repareres, det er så det, der trækker ud i dag fredag.
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
af glade-koege , køge, 9/7 2021, 20:25 (1325 dage siden) @ 1993matias
Som så er til torsdag næste uge nu desværre.
af Per Tenstrand, 9/7 2021, 22:15 (1325 dage siden) @ glade-koege
Yep, det ser skidt ud - og det bliver ikke bedre af, at DSB åbenbart nu også bruger en kalender med 2 gange den 13. i måneden... :
DSB trafikinformation fra eftermiddag 09.07.21, "sakset" kl. 22.10