Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spørgsmål (Generelt)

af theis1137, Kastrup, 6/7 2021, 21:02 (1329 dage siden)

Hej
Jeg vil høre om der var en venlig sjæl herinde der vil eller kender en der kan Give en ung 19 årig jernbaneentusiast som mig adgang til jernbanenmuseets magasin i Randers jeg ville sådan gerne se et 2. Generation S tog sådan et har jeg aldrig set jeg har prøvet at gå via de officielle kanaler men der var ingen hjælp jeg har også prøvet DJK de har jo også et S-tog i Rødekro der var heller ikke noget at komme efter så jeg håber der er en der kender en som kender en eller ihvertfald en der kan give mig svar på om det er fuldstændig umuligt at se sådan et

Mvh Theis Andersen

Spørgsmål

af Jan K., 8/7 2021, 15:10 (1327 dage siden) @ theis1137

19 år.... nu er du vel ikke en af de der tog-hærgende grafitti vandaler? :-D

Jeg ved, der har været afholdt åbent hus arrangement i Randers før, så forhåbentlig afholdes det (snart) igen. Jeg har planlagt i næste uge at søge om adgang for at gennemfotografere drejeskiven som dokumentation til et skalamodel projekt... måske kan vi søge sammen?

Du er vel også medlem af DJK?

mvh. Jan Kyster

Spørgsmål

af gaest, 10/7 2021, 10:08 (1325 dage siden) @ theis1137

Hej
Jeg vil høre om der var en venlig sjæl herinde der vil eller kender en der kan Give en ung 19 årig jernbaneentusiast som mig adgang til jernbanenmuseets magasin i Randers jeg ville sådan gerne se et 2. Generation S tog sådan et har jeg aldrig set jeg har prøvet at gå via de officielle kanaler men der var ingen hjælp jeg har også prøvet DJK de har jo også et S-tog i Rødekro der var heller ikke noget at komme efter så jeg håber der er en der kender en som kender en eller ihvertfald en der kan give mig svar på om det er fuldstændig umuligt at se sådan et

Mvh Theis Andersen

Det 2. generations S tog som DJM havde er nu reduceret til én vogn.

Spørgsmål

af Coenen-Bache, 11/7 2021, 20:44 (1324 dage siden) @ gaest

Du behøver absolut ikke nogens tilladelse til at køre til Sønderjylland og se S-Toget der. Det står indhegnet bag et trådhegn som er så stormasket at du kan få gode billeder af det. Det står på en vognmands grund, men man kan fint holde lige på den anden side af gaden.[image]

Spørgsmål

af Stennicke, Aarhus, 12/7 2021, 09:44 (1323 dage siden) @ Coenen-Bache

Hvorfor har en sønderjysk vognmand S-tog stående? :-D

Spørgsmål

af theis1137, Kastrup, 12/7 2021, 10:41 (1323 dage siden) @ Coenen-Bache

Ja det så jeg godt på Google Maps men jeg vil rigtig gerne tæt på det og måske ind i det og se det jeg bor i København og har ingen bil så det er knap 4 timer med offentlig og det synes jeg er lidt langt for at kigge igennem et hegn jeg skrev først til Skaks A/S de sagde jeg skulle kontakte DJK de svarede bare (Hej Theis Da toget er eksternt opbevaret har vi ikke mulighed for at fremvise det.) Så derfor håbede jeg at der var en herinde der måske kunne trække i nogle tråde

Spørgsmål

af Jan K., 22/7 2021, 22:56 (1312 dage siden) @ theis1137

Hej Theis!

Jeg har været i kontakt med Museet og fået besked om, at der sjældent er personale eller frivillige derude.

Desuden er stedet under fraflytning, så hvor materiellet ender op henne vides ikke. Odense, måske?

Ellers spørg via websiden... der er et info-link.

Mit ærinde skulle udelukkende være for drejeskivens skyld, men jeg er endt med at beslutte at den og Odenses skive er ens. Som de formodentlig to eneste skiver i Danmark... :-D

God udflugt!

Ps. en orangebillet til Odense har jeg lige printet. 88 kroner?

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak