Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog SA/SE spørgsmål (Generelt)

af TonyTraynor, 5/7 2021, 00:48 (1330 dage siden)

Hej, jeg har et spørgsmål, hvis jeg må. Gennem de sidste par måneder har jeg besluttet, at jeg gerne vil prøve at rejse på alle danske tog, jeg har formået at rejse på alle S-tog sæt bortset fra SA8104 og SE4123, er der nogen herinde, der har adgang til information / maskinliste til S-tog, jeg rejser op til København mandag 5. juli og ankommer ved middagstid. Jeg ved, at jeg kunne sidde i Vesterport i et par timer, da størstedelen af ​​sætene passerer der, men jeg håbede bare, at nogen ville være i stand til at videregive oplysningerne til mig, tak for enhver hjælp, som nogen kan give. tony_dk@hotmail.com eller sms til 26229749 mvh Tony

S-tog SA/SE spørgsmål

af Rørvig Station, 5/7 2021, 16:50 (1330 dage siden) @ TonyTraynor

Hej, jeg har et spørgsmål, hvis jeg må. Gennem de sidste par måneder har jeg besluttet, at jeg gerne vil prøve at rejse på alle danske tog, jeg har formået at rejse på alle S-tog sæt bortset fra SA8104 og SE4123, er der nogen herinde, der har adgang til information / maskinliste til S-tog, jeg rejser op til København mandag 5. juli og ankommer ved middagstid. Jeg ved, at jeg kunne sidde i Vesterport i et par timer, da størstedelen af ​​sætene passerer der, men jeg håbede bare, at nogen ville være i stand til at videregive oplysningerne til mig, tak for enhver hjælp, som nogen kan give. tony_dk@hotmail.com eller sms til 26229749 mvh Tony

I lighed med de store tog disponeres der på S-banen i høj(ere) grad minut for minut. Så løsningen er at vente på Vesterport. Man kan dog også risikere at SE ryger ud på linje F.

S-tog SA/SE spørgsmål

af dkat, 5/7 2021, 16:59 (1330 dage siden) @ Rørvig Station

Man kan dog også risikere at SE ryger ud på linje F.

Faktisk benyttes både SA og SE på linje F. I hvert fald i myldretiden.

S-tog SA/SE spørgsmål

af Banemanden, 5/7 2021, 21:18 (1330 dage siden) @ dkat

Man kan dog også risikere at SE ryger ud på linje F.


Faktisk benyttes både SA og SE på linje F. I hvert fald i myldretiden.

Og det er værd at bemærke, at de fleste SE faktisk kører andre steder end linje F efterhånden. Linje F’s popularitet gør, at man i højere grad anvender SA på Ringbanen

S-tog SA/SE spørgsmål

af carolus rex, 5/7 2021, 21:41 (1330 dage siden) @ Banemanden

det var F..... os på tide da

S-tog SA/SE spørgsmål

af Banemanden, 6/7 2021, 03:11 (1329 dage siden) @ carolus rex

det var F..... os på tide da

Det er ikke engang en ny ting :) Sådan har det været de sidste 3-4 års tid mindst.

S-tog SA/SE spørgsmål

af KKLD, 6/7 2021, 12:16 (1329 dage siden) @ Banemanden

Måske man kunne gå tilbage til 4-min drift ligesom i 2011.

S-tog SA/SE spørgsmål

af Fysikeren, 6/7 2021, 12:53 (1329 dage siden) @ KKLD

Måske man kunne gå tilbage til 4-min drift ligesom i 2011.

Såvidt jeg kender til det, så er det ikke en fordel.

Som det er i dag, så kører linjerne F1 og F2 med SA. De har i Hellerup og Ny Ellebjerg korrespondance med A og E. Dermed er belægningen på dem noget større end F3 og F4, der køres med SE. Hvis man går over til hvert 4. minut tager en dobbelttur 48 minutter og kommer ud af synkronisering med A og E i enderne. Dermed risikerer man at alle afgange skal køres med SA, svarende til 12 heltog. I dag kan man nøjes med 7,5 heltog.

Højere frekvens er ikke altid en fordel, hvis tingene kommer ud af synkronisering med hinanden.

S-tog SA/SE spørgsmål

af KKLD, 6/7 2021, 17:20 (1329 dage siden) @ Fysikeren

Måske man kunne gå tilbage til 4-min drift ligesom i 2011.


Såvidt jeg kender til det, så er det ikke en fordel.

Som det er i dag, så kører linjerne F1 og F2 med SA. De har i Hellerup og Ny Ellebjerg korrespondance med A og E. Dermed er belægningen på dem noget større end F3 og F4, der køres med SE. Hvis man går over til hvert 4. minut tager en dobbelttur 48 minutter og kommer ud af synkronisering med A og E i enderne. Dermed risikerer man at alle afgange skal køres med SA, svarende til 12 heltog. I dag kan man nøjes med 7,5 heltog.

Højere frekvens er ikke altid en fordel, hvis tingene kommer ud af synkronisering med hinanden.

Jeg kan godt se hvad du mener. Og 3-minutters drift kun med SE er nok for dyrt i personaleomkostninger.

S-tog SA/SE spørgsmål

af glade-koege ⌂, køge, 6/7 2021, 16:51 (1329 dage siden) @ TonyTraynor

Se 23 køre pt på linje a

Lige afgået 16.50 fra Ishøj imod Hillerød st

6/7-2021

S-tog SA/SE spørgsmål

af Rørvig Station, 6/7 2021, 17:14 (1329 dage siden) @ glade-koege

Se 23 køre pt på linje a
Lige afgået 16.50 fra Ishøj imod Hillerød st

Ja. SE kobles ofte med SA i A. Man kan undre sig over om besparelsen ved SE overhovedet er en besparelse. Rangering, disponering, udvikling af ekstra model.

SA+SE er for kort til A i myldretiden. Men det er jo politikken i Danmark at købe for skrabet med materiel, og så forsøge at klare det gennem omløbsplanlægningen. Vi kunne lære af vores nabolande.

S-tog SA/SE spørgsmål

af KKLD, 6/7 2021, 17:18 (1329 dage siden) @ Rørvig Station

Se 23 køre pt på linje a
Lige afgået 16.50 fra Ishøj imod Hillerød st


Ja. SE kobles ofte med SA i A. Man kan undre sig over om besparelsen ved SE overhovedet er en besparelse. Rangering, disponering, udvikling af ekstra model.

SA+SE er for kort til A i myldretiden. Men det er jo politikken i Danmark at købe for skrabet med materiel, og så forsøge at klare det gennem omløbsplanlægningen. Vi kunne lære af vores nabolande.

I en rapport om førerløse S-tog har jeg læst at alle tog har samme længde og at 3 af dem svarer til 2xSA.

Her kan togene automatisk koble sig sammen og omvendt.

S-tog SA/SE spørgsmål

af Fysikeren, 6/7 2021, 17:40 (1329 dage siden) @ Rørvig Station

Se 23 køre pt på linje a
Lige afgået 16.50 fra Ishøj imod Hillerød st


Ja. SE kobles ofte med SA i A. Man kan undre sig over om besparelsen ved SE overhovedet er en besparelse. Rangering, disponering, udvikling af ekstra model.

SA+SE er for kort til A i myldretiden. Men det er jo politikken i Danmark at købe for skrabet med materiel, og så forsøge at klare det gennem omløbsplanlægningen. Vi kunne lære af vores nabolande.

Blevet sværere med den nuværende struktur på linjerne. Tidligere kærte linje E hele vejen fra Køge til Hillerød og var den store linje på begge sider. I dag er A den store i nord og E i syd.

Personligt synes jeg bedre om den gang B og E kørte på Nordbanen, mens A til Farum.

S-tog SA/SE spørgsmål

af KKLD, 6/7 2021, 18:59 (1329 dage siden) @ Fysikeren

Se 23 køre pt på linje a
Lige afgået 16.50 fra Ishøj imod Hillerød st


Ja. SE kobles ofte med SA i A. Man kan undre sig over om besparelsen ved SE overhovedet er en besparelse. Rangering, disponering, udvikling af ekstra model.

SA+SE er for kort til A i myldretiden. Men det er jo politikken i Danmark at købe for skrabet med materiel, og så forsøge at klare det gennem omløbsplanlægningen. Vi kunne lære af vores nabolande.


Blevet sværere med den nuværende struktur på linjerne. Tidligere kærte linje E hele vejen fra Køge til Hillerød og var den store linje på begge sider. I dag er A den store i nord og E i syd.

Personligt synes jeg bedre om den gang B og E kørte på Nordbanen, mens A til Farum.

Dengang var der også en fordel for dem på de store stationer hvor begge linjer stoppede fordi der kunne man få flere direkte rejser uden skift.

Hvordan kan det egentlig være at det blev lavet om?

Bliver det lavet om igen til december i år?

S-tog SA/SE spørgsmål

af mikedk2100, 6/7 2021, 19:32 (1329 dage siden) @ KKLD

Personligt synes jeg bedre om den gang B og E kørte på Nordbanen, mens A til Farum.


Dengang var der også en fordel for dem på de store stationer hvor begge linjer stoppede fordi der kunne man få flere direkte rejser uden skift.

Hvordan kan det egentlig være at det blev lavet om?

Bliver det lavet om igen til december i år?

Er det ikke fordi det skulle passe med A-B-C som stamlinjer (næsten) døgnet rundt og så er E og H blot supplerende hverdagslinjer?

Meget smart og nemt at huske, men det er så desværre sket på bekostning af hurtigtog i weekenden, hvor bilen er blevet endnu mere attraktiv og langt hurtigere end S-toget på længere stræk.

S-tog SA/SE spørgsmål

af KKLD, 6/7 2021, 20:42 (1329 dage siden) @ mikedk2100

Personligt synes jeg bedre om den gang B og E kørte på Nordbanen, mens A til Farum.


Dengang var der også en fordel for dem på de store stationer hvor begge linjer stoppede fordi der kunne man få flere direkte rejser uden skift.

Hvordan kan det egentlig være at det blev lavet om?

Bliver det lavet om igen til december i år?


Er det ikke fordi det skulle passe med A-B-C som stamlinjer (næsten) døgnet rundt og så er E og H blot supplerende hverdagslinjer?

Meget smart og nemt at huske, men det er så desværre sket på bekostning af hurtigtog i weekenden, hvor bilen er blevet endnu mere attraktiv og langt hurtigere end S-toget på længere stræk.

Hvad var grunden til at hurtigtog blev afskaffet i weekenden? For få passagerer?

Men der er til gengæld kommet længere tid med 10-min drift og 20-min drift.

S-tog SA/SE spørgsmål

af 1993matias ⌂, KH, 6/7 2021, 20:58 (1329 dage siden) @ KKLD

Hvad var grunden til at hurtigtog blev afskaffet i weekenden? For få passagerer?

Men der er til gengæld kommet længere tid med 10-min drift og 20-min drift.

Ja, netop. Så kan man have fast ti-minuttersdrift på hele nettet i stedet for 2x 20-minuttersdrift. Desuden er det lettere for passagererne at finde rundt i tre linjer, når hurtigtogene egentlig kun kører i hverdagene.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

S-tog SA/SE spørgsmål

af 1993matias ⌂, KH, 6/7 2021, 20:56 (1329 dage siden) @ KKLD

Dengang var der også en fordel for dem på de store stationer hvor begge linjer stoppede fordi der kunne man få flere direkte rejser uden skift.

Hvordan kan det egentlig være at det blev lavet om?

Noget at gøre med udrulning af CBTC på Nordbanen, og et ønske om at isolere Nordbanens linjer fra resten af nettet. Derfor følges de ad til Køge.

Bliver det lavet om igen til december i år?

Det ved jeg ikke :)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

S-tog SA/SE spørgsmål

af larsht, 6/7 2021, 21:09 (1329 dage siden) @ KKLD

Bliver det lavet om igen til december i år?

Nej, ikke på denne side af fuld CBTC-udrulning

S-tog SA/SE spørgsmål

af steenth, 6/7 2021, 19:07 (1329 dage siden) @ Fysikeren

Personligt synes jeg bedre om den gang B og E kørte på Nordbanen, mens A til Farum.

Jeg fortrækker det også - jeg har prøvet at flytte dem pga. andre hensyn. Men DSB har prioriteret stabil drift, hvor A/E er en blok af togsæt, som kan flyttes rundt på togsæt imellem linjerne ved uregelmæssigheder. Ved linje A til Farum og B til Holte skal man også tage hensyn til linje B.

S-tog SA/SE spørgsmål

af TonyTraynor, 7/7 2021, 00:00 (1329 dage siden) @ TonyTraynor

Tak allesammen, SA8104 var fundet på linie F og SE4123 på linie A.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak