Rød IC3 i Padborg (Generelt)
En gæst på besøg i Padborg, noget man ikke ser normalt hernede
MF 5051 / 5251, Padborg d. 21. juni 2021 ( foto: Baumann )
En gæst på besøg i Padborg, noget man ikke ser normalt hernede
MF 5051 / 5251, Padborg d. 21. juni 2021 ( foto: Baumann )
En gæst på besøg i Padborg, noget man ikke ser normalt hernede
![]()
MF 5051 / 5251, Padborg d. 21. juni 2021 ( foto: Baumann )
Hvad laver den også der? Den kan, mig bekendt, ikke bruges over grænsen.
Der kører tog fra Aarhus med endestation i Padborg, gør der ikke?
Der kører tog fra Aarhus med endestation i Padborg, gør der ikke?
Nej.
M v h
Peter L
Jeg ved godt at den ikke kan krydse grænsen, da den ikke har denne tysk udstyr i sig
Jeg tror at de lavede nogle tests med den, da den have rød lys ved begge sider.
Jeg ved godt at den ikke kan krydse grænsen, da den ikke har denne tysk udstyr i sig
Korrekt
Jeg tror at de lavede nogle tests med den, da den have rød lys ved begge sider.
Nej, den har været koblet på toget til Hamborg, og skal kobles på toget fra Hamborg, når det kommer tilbage senere
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
Jeg ved godt at den ikke kan krydse grænsen, da den ikke har denne tysk udstyr i sig
Jeg tror at de lavede nogle tests med den, da den have rød lys ved begge sider.
Rødt i begge ender (slutsignal) er standard for parkerede togsæt
Nej, den har været koblet på toget til Hamborg, og skal kobles på toget fra Hamborg, når det kommer tilbage senere
Er det ikke en forholdsvis ny fremgangsmåde?
Jeg har oplevet at 39x-tog afkobler togsæt i Kolding, men at det sker i spor 2 i Padborg har jeg alligevel aldrig set før.
Det er ikke en fast af-/tilkobling, det var ekstraordinært i dag. Hvis der skulle foregå fast af- og tilkobling i Padborg, ville det være i spor 1, da der i spor 2 kun vil kunne indrangeres fra begge sider, hvorimod man i spor 1 kan køre på togveje.
395 bestod mig bekendt i dag af 3xMF, og afkoblede så det bagerste sæt, som så kørte forrest i 394, som i dag dermed bestod af 4xMF, hvor det forreste (røde) sæt var aflåst. Det er meget sjældent at der er 4xMF i Padborg i samme tog. De fleste 39x-tog kører i sommerferien fast med 3xMF, og jeg kan kun forestille mig at man i dag har haft sæt 51 i Padborg pga. pladsmangel i 395 (dvs. man har ikke kunne nøjes med 2xMF), og man har så simpelthen ikke haft nogen "tyskersæt" at tage af i København.
Jeg har hørt, at der de sidste par dage også har været en del ekstraordinære af- og tilkoblinger på 39x-togene i Odense, som formentlig også har skyldtes manglende "tyskersæt", men jeg ved ikke mere om dette.
--
Hilsen
Mikkel
Der plejer at være en ER til Kolding med toget fra København 15:26. Det er vel mest til pendlere. Sæt kun til Odense har jeg dog ikke hørt om før
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
Der plejer at være en ER til Kolding med toget fra København 15:26. Det er vel mest til pendlere. Sæt kun til Odense har jeg dog ikke hørt om før
Jeg har flere gange oplevet at Hamburg toget er koblet på IC-toget til Aalborg, og de blev delt i Odense.
Det har vistnok været på grund af sporarbejde på Sjælland, men alligevel.
Jeg husker ikke hvornår det var (indenfor det sidste år) men det var dengang spor 4 i Odense var lukket, og der var totalt kaos når lyntoget skulle ind på samme spor som Østerport-toget.