Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

togsæt i Sydjylland (Generelt)

af Ullrich Lück, D-Wasbek, 21/5 2021, 11:14 (1375 dage siden)

Hej,

jeg skulle til Taulov KT den 19. maj og det bragte nogen billeder med sig:

2021-05-19 | Afgangsmonitor i Padborg
[image]

Især IC 393 er interessant, med stop i Flensburg-Weiche og Schleswig. Hvis man kikker på DB's hjemmeside findes disse to stop ikke. I Schleswig stopper toget hvistnok kun for kontrolpersonalet.

2021-05-29 | MFA 5081 | Padborg
[image]

Som IC 5722 (Aarhus H - Flensburg) ankommer IC3 toget med navnet J.C.H. Ellehammer i Padborg. Ved siden af nogen passagerer forlod også en servicemedarbejder toget, gik ind i skuret og hentede en støvsuger. Så bliver toget renset mellem Padborg - Flensburg og retur, før støvsugeren på returrejsen igen lander i skuret

2021-05-19 | ER 2130 | Kolding
[image]

Bag på IC 393 (København H - Hamburg Hbf) hang den eneste rød ER enhed jeg kender. Kort før det ankommende tog stopper deler begge togsæt sig, så det er årsagen til at gumminnæsen ikke er fyldt. Efter at passagererne har forladt toget (eller i alt hast har skiftet til Hamburg-delen) og togsættet mod Hamburg er kørt, kører også ER videre mod Lunderskov (som jeg har lært) og returnerer derfra.

2021-05-19 | MG 5645 | Kolding
[image]

Kort efter ankommer så en MGer som RE 3322 (Fredericia - Esbjerg).

Ullrich

togsæt i Sydjylland

af Rørvig Station, 21/5 2021, 11:27 (1375 dage siden) @ Ullrich Lück

Er Flensburg Weiche nedlagt som passagerstation for flere år siden?

togsæt i Sydjylland

af andersj, Aalborg, 21/5 2021, 11:49 (1375 dage siden) @ Rørvig Station

Er Flensburg Weiche nedlagt som passagerstation for flere år siden?

Ja. Desuden er det slet ikke muligt at køre til perron i Weiche når man kører ad shunten udenom Flensburg. Men toget stopper for at optage tyske grænsebetjente og/eller toldere der så smides af igen i Schleswig.

--
Mvh Anders

togsæt i Sydjylland

af anho, 21/5 2021, 15:14 (1375 dage siden) @ Ullrich Lück

Ah, jeg vidste ikke at de allerede var kommet i gang med at male ER-sættene. Designet går ret godt til dem. Dørene skriger lidt, men nuvel - reglerne siger jo at de skal være synlige, og det er de da.

Jeg tror faktisk at både MG og ET ville se ganske godt ud i den dragt - men det bliver næppe relevant for hverken den ene eller den anden. B og ABs får nok deres tur før eller siden.

togsæt i Sydjylland

af andersj, Aalborg, 21/5 2021, 15:38 (1375 dage siden) @ anho

Ah, jeg vidste ikke at de allerede var kommet i gang med at male ER-sættene. Designet går ret godt til dem. Dørene skriger lidt, men nuvel - reglerne siger jo at de skal være synlige, og det er de da.

ER-sættene får kun folie.

--
Mvh Anders

togsæt i Sydjylland

af 1993matias ⌂, KH, 21/5 2021, 17:47 (1375 dage siden) @ andersj

ER-sættene får kun folie.

Både og. 2030 har fået en grundlak (farven kender jeg ikke, men muligvis rød), hvorefter den har fået folie ovenpå. Folie i stedet for lak har vist noget med grafitti at gøre.

Om fremtidige ER får samme behandling, eller om de bruger andre metoder, det vides ikke endnu.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak