DSB ME (Generelt)
Fik oplyst i dag at ME 1519 blev taget ud af drift i går. ME 1518 følger efter i næste uge.
_______
Thomas
Fik oplyst i dag at ME 1519 blev taget ud af drift i går. ME 1518 følger efter i næste uge.
_______
Thomas
Hvor mange Me er der så tilbage i drift?
Hvor mange Me er der så tilbage i drift?
En hurtig optælling på listen over ME-lokomotiver viser, at 10 ME'ere allerede er taget ud af drift. Læg så dertil 1518 og 1519, så må der være 25 tilbage.
Tallet med ME 1519 er vel 10? Og dermed 27 tilbage....?
ME 1501 = DJM
ME 1502, 1507, 1510 og 1512 = ophugget
ME 1509, 1513, 1514 og 1527 = Sverige
og dertil kan så lægges ME 1519 som hensat med salg for øje, dvs. 10 lokomotiver i alt.
Udover ME 1519 er der så yderligere 3-4 stykker, som læner sig op af hensættelse og salg, indenfor den næste måneds tid. Men numrene på de hensættelses- og salgsmodne skifter konstant, så det letteste er nok bare at vente og se, hvilke der er de næste for tur.
Tallet med ME 1519 er vel 10? Og dermed 27 tilbage....?
ME 1501 = DJM
ME 1502, 1507, 1510 og 1512 = ophugget
ME 1509, 1513, 1514 og 1527 = Sverige
og dertil kan så lægges ME 1519 som hensat med salg for øje, dvs. 10 lokomotiver i alt.Udover ME 1519 er der så yderligere 3-4 stykker, som læner sig op af hensættelse og salg, indenfor den næste måneds tid. Men numrene på de hensættelses- og salgsmodne skifter konstant, så det letteste er nok bare at vente og se, hvilke der er de næste for tur.
Du har ret - jeg var én fra - det er kun 9 der allerede er taget ud af drift.
Hvor mange Me er der så tilbage i drift?
Ifølge DSB's "Tog i drift", som netop er opdateret, indgår nu 23 ME lokomotiver i den daglige drift
--
Mvh. Mads Thomsen
Ifølge DSB's "Tog i drift", som netop er opdateret, indgår nu 23 ME lokomotiver i den daglige drift
Og hele 62 IC4! (Heraf nok en del på værksted )
--
Venligst
Michael Deichmann
Til ovenstående kan tilføjes 1518, så nu er 11 ME-lokomotiver "ude" af DSBs beholdning.
Yderligere to kan tillægges, men bedst som en er rygtet ude, så kører den pludselig igen et par dage senere...., men med udgangen af maj skulle fire pilles ud, heraf er 1518 og 1519 sikre, mens der er flere kandidater til de to sidste ofre (1515, 1517, 1524 m.fl.).
Til ovenstående kan tilføjes 1518, så nu er 11 ME-lokomotiver "ude" af DSBs beholdning.
Yderligere to kan tillægges, men bedst som en er rygtet ude, så kører den pludselig igen et par dage senere...., men med udgangen af maj skulle fire pilles ud, heraf er 1518 og 1519 sikre, mens der er flere kandidater til de to sidste ofre (1515, 1517, 1524 m.fl.).
Ifølge nr. 3/2021 af “Jernbanen” skulle yderligere fire stk. ME sendes til Sverige inden sommerferien. Nogen som er bekendt med hvilke fire der er tale om? Udover formodentlig 1518 og 1519
--
Mvh. Mads Thomsen
der blev ikke sendt ME'ere til Sverige før sommerferien, men 1518 og 1519 skulle være sikre kandidater til næste levering. Numre på de øvrige kendes ikke, og kan hurtigt ændre sig hvis et andet lokomotiv får en større fejl.
Fire sene aftener med ændringer på et tog fra Fredericia til Esbjerg
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Kalundborg
To aftener med Togbus for to tog mellem Padborg og Flensborg
Nætter og tidlige morgener med ændringer mellem København H, Køge og Næstved
Aftener med ændringer mellem København H, Næstved og Nykøbing F - Togbusser Vordingborg - Nykøbing F