
Sidste tog til Rødby Færge fra København H (Jernbanen i dag)
Tjah, "sidste tog til Rødby Færge", det er da tankevækkende, det er jo afslutningen på en epoke
Enig. Da jeg startede som "togbetjent på prøve" på Københavns Hovedbanegård pr. 1. februar 1980, var jeg ofte tjenstgørende København H-Rødby Færge. Det har jeg vist "underholdt" med tidligere. Det var ofte internationale tog mere eller mindre nonstop København H-Rødby Færge med 10-12 internationale vogne forrest og 2-3 lokale vogne bagerst. Togføreren passede de lokale vogne og den unge togbetjent tog sig af de 10-12 internationale vogne forrest. Ikke noget med at dele. Dengang kendte man sin plads. Jo mindre arbejde, jo højere løn.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen, alias togbetjent på prøve (tbtj p p) T B Nielsen, Københavns Hovedbanegård, tang nr 816. DSB var ikke glade for punktummer dengang