Svelleudskiftning i Kastrup (Generelt)
I weekenden 9.-11. april var spor 41 og 42 i Kastrup delvist spærret for svelleudskiftning, ballastering og justering af sporskifterne 15a/b, 16a/b samt 17/b. Alle med træsveller. Aarsleff Rail havde fire skinnekørende gravemaskiner på stedet (1 UNAC TRR22 og 3 Liebherr A924) samt justeringsmaskinerne 'Sanne' og 'Lillan'. Arbejderne udførtes som led i vedligeholdelsen af Sund & Bælts anlæg ved Øresunds- og Storebæltforbindelserne.
Aarsleff Rail 70221 (UNAC TRR22) med Fccs-vogne fra Sund & Bælt med Nordre Røse fyr i baggrunden. Foto: Aarsleff Rail A/S.
Aarsleff Rail 70230 (Liebherr A924) og Emirates A6-ECD (Boeing 777) i Kastrup. Foto: Aarsleff Rail A/S.
Det er sjældent at se 'Sanne' og 'Lillan' arbejde så tæt sammen, men justeringen af diamanten i Kastrup krævede begge maskiners tilstedeværelse. Foto: Aarsleff Rail A/S.
Billederne viser en del af det daglige arbejde med vedligeholdelse af jernbanenettet. Det er langt fra tiden med skinnecykler og lokale banekolonner, men på dette arbejde var der stadig muligt at nyde duften af nyborede træsveller og benzinudstødning fra skruemaskinerne.
Mvh
Claus N