Arriva togaflysninger (Generelt)
Hva sker der for Arriva, godt nok mange togaflysninger de sidste par uger..... især Thybanen og Svendborgbanen har og er hårdt ramt.?...
af Vollensir, 26/4 2021, 22:50 (1400 dage siden)
Hva sker der for Arriva, godt nok mange togaflysninger de sidste par uger..... især Thybanen og Svendborgbanen har og er hårdt ramt.?...
af Petteri, 26/4 2021, 23:44 (1400 dage siden) @ Vollensir
Jeg vil gerne rose Arriva, for at oplyse om årsagerne til deres forsinkelser/ aflysninger. Jeg forstår dog ikke hvorfor de skriver "mellem Odense og Svendborg via Ringe", eller "mellem Struer og Thisted via Hurup Thy".
af frederikhk, 27/4 2021, 06:00 (1400 dage siden) @ Petteri
Det er vidst fordi de har en skabelon de bruger. “Via” er nok fordi f.eks. Aarhus-Struer kan køres via Herning og Langå.
af Niels Munch, 27/4 2021, 08:25 (1400 dage siden) @ Petteri
Jeg forstår dog ikke hvorfor de skriver "mellem Odense og Svendborg via Ringe", eller "mellem Struer og Thisted via Hurup Thy".
Nu er de 2 via-byer jo de største "mellemstationsbyer" på respektive baner.
Ringe - med en "købstadlignende" udvikling - er næststørste by i Faaborg-Mydtfyn kommune, hvis rådhus er beliggende i Ringe.
Hurup Thy er næststørste by i Thisted kommune, og byens udvikling i tidens løb kan tilskrives banen.
Så det er da "pænt" at nævne disse via-byer.
M.v.h.
Niels
af Petteri, 27/4 2021, 08:50 (1400 dage siden) @ Niels Munch
Jeg er ikke uenig, men da jeg så det første gang, fik det mig til at tænke, at de tror passagererne er dumme. Det giver mening, når der er flere kørselsveje, men en enkeltstrækning, synes jeg ikke det giver mening med.
Som jeg dog også skrev i mit første indlæg. Arriva skal have ros for at annoncere det. DSB vil jo helst informere så lidt som muligt
af Niels Munch, 27/4 2021, 09:17 (1400 dage siden) @ Petteri
Det giver mening, når der er flere kørselsveje, men en enkeltstrækning, synes jeg ikke det giver mening med.
Den direkte Odense-Svendborg bus 162 kører via Ørbæk, ikke Ringe. Ganske vist gør rejsetiden, at den ikke er et reelt alternativ til direkte tog .
I Thy synes intet busalternativ.
M.v.h.
Niels
af Petteri, 27/4 2021, 10:27 (1399 dage siden) @ Niels Munch
Point taken. Men den kører ikke i aftentimerne, eller i weekender osv. Og så kører Arriva i øvrigt heller den rute mere Det var bedre med rute 801 i gamle dage.
Du har ret mht Thy. Der er bus forbindelse Thisted- Hurup (men den kører vidst ikke til de mellemliggende stationer?), men syd herfor er der ganske rigtigt ikke nogle muligheder
af anho, 26/4 2021, 23:44 (1400 dage siden) @ Vollensir
Tja, Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt, med dårlige signaler og alt for mange tog på en enkeltsporet bane.
Thybanen ved jeg ikke så meget om.
af Rail, 27/4 2021, 20:40 (1399 dage siden) @ anho
Tja, Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt, med dårlige signaler og alt for mange tog på en enkeltsporet bane.
Bare fordi du gentager det bliver det jo ikke nødvendig rigtigt.
Kundepunktlighed for Svendborgbanen:
Januar: 89,5 %
Februar: 89 %
Marts: 81,1 %
April: 90,2 %
Maj: 94,4 %
Juni: 95,4 %
Juli: 95,8 %
August: 88,1 %
September: 90,9 %
Oktober: 91,0 %
November: 89 %
December: 94,4 %
Kilde:
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-rejsetidsgaranti/dsb-pendler-rejsetid...
af Niels, Aarhus, 27/4 2021, 21:13 (1399 dage siden) @ Rail
Tja, Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt, med dårlige signaler og alt for mange tog på en enkeltsporet bane.
Bare fordi du gentager det bliver det jo ikke nødvendig rigtigt.Kundepunktlighed for Svendborgbanen:
Januar: 89,5 %
Februar: 89 %
Marts: 81,1 %
April: 90,2 %
Maj: 94,4 %
Juni: 95,4 %
Juli: 95,8 %
August: 88,1 %
September: 90,9 %
Oktober: 91,0 %
November: 89 %
December: 94,4 %
Kilde:
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-rejsetidsgaranti/dsb-pendler-rejsetid...
Hmmm
Det giver en gennemsnitlig kundepunktlighed på 90,7% - dvs. hvert 10. tog er forsinket.
Der er 30-32 daglige afgange direkte Odense - Svendborg, og det samme den anden vej - altså i gennemsnit dagligt 6 forsinkede tog.
Jeg forstår egentlig godt, at pendlerne ind imellem er lidt stramme i betrækket.
Venligste hilsner
Niels H.
--
Niels
af RasmusD, 27/4 2021, 21:48 (1399 dage siden) @ Niels
Det giver en gennemsnitlig kundepunktlighed på 90,7% - dvs. hvert 10. tog er forsinket.
Nej. Kundepunktlighed er adskilt fra antallet af tog. Det er en nyttig statistik, fordi den vægter tog med mange passagerer højere. Det er værre at et proppet myldretidstog bliver forsinket, end et halvtomt tog på en tilfældig søndag formiddag.
Altså fortæller den intet om hvor mange tog der i snit bliver forsinkede. Den siger at 90,7% af passagererne var fremme til tiden.
af Rail, 27/4 2021, 22:01 (1399 dage siden) @ Niels
Tja, Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt, med dårlige signaler og alt for mange tog på en enkeltsporet bane.
Bare fordi du gentager det bliver det jo ikke nødvendig rigtigt.Kundepunktlighed for Svendborgbanen:
Januar: 89,5 %
Februar: 89 %
Marts: 81,1 %
April: 90,2 %
Maj: 94,4 %
Juni: 95,4 %
Juli: 95,8 %
August: 88,1 %
September: 90,9 %
Oktober: 91,0 %
November: 89 %
December: 94,4 %
Kilde:
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-rejsetidsgaranti/dsb-pendler-rejsetid...
HmmmDet giver en gennemsnitlig kundepunktlighed på 90,7% - dvs. hvert 10. tog er forsinket.
Der er 30-32 daglige afgange direkte Odense - Svendborg, og det samme den anden vej - altså i gennemsnit dagligt 6 forsinkede tog.
Jeg forstår egentlig godt, at pendlerne ind imellem er lidt stramme i betrækket.
Det er kundepunktlighed der er opgjort her.
Det kan altid blive bedre, men udsagnet "Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt" er jo forkert når der er måneder med 95 % kundepunktlighed.
af anho, 27/4 2021, 23:06 (1399 dage siden) @ Rail
Det er langt bedre end sidst jeg tjekkede. Det sidste jeg læste om Svendborgbanen var en brokkespalte i en avis om at banen fik udskudt signalprogrammet yderligere.
Jeg husker for et par år tilbage at den kørte med ekstremt ringe rettidighed; væsentligt værre end på Kystbanen. Men de har vist også ændret køreplanen en del siden da.
af Niels Bak, 28/4 2021, 11:55 (1398 dage siden) @ anho
Brokkespalter er gode kilder til at identificere oplevede problemer. Men de giver sjældent det fulde billede hele vejen rundt. Dertil er det fornuftigt at inddrage supplerende kilder
af frederikhk, 27/4 2021, 05:56 (1400 dage siden) @ Vollensir
Materielforhold aflysninger er nok på grund af Desiro.
af Vollensir, 27/4 2021, 06:39 (1400 dage siden) @ frederikhk
Det er hver eneste dag der aflyses tog, det kan folk da ikke være tjent med. Der køres også med nedformeret tog, især fredag og søndag er det et stort problem med alt for mange rejsende.
Ja ja man udlicitere for billigere drift og ringere service, ikke noget at sige til der bliver mere og mere trængsel på vejene..
af larsht, 27/4 2021, 23:28 (1399 dage siden) @ frederikhk
Materielforhold aflysninger er nok på grund af Desiro.
Det er det jo nok i og med det er det eneste materiel der kører på den bane......
af frederikhk, 28/4 2021, 07:51 (1399 dage siden) @ larsht
Ja, men desiro er vel kendt for dets driftsproblemer ikke?
af Poul Brandt, Nordsjælland, 28/4 2021, 07:57 (1399 dage siden) @ frederikhk
Ja, men desiro er vel kendt for dets driftsproblemer ikke?
Johhh, eller også er det manglende vedligehold gennem nogle år. Nordjyske har mig bekendt ikke problemer med deres Desiro.
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k