Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva togaflysninger (Generelt)

af Vollensir, 26/4 2021, 22:50 (1400 dage siden)

Hva sker der for Arriva, godt nok mange togaflysninger de sidste par uger..... især Thybanen og Svendborgbanen har og er hårdt ramt.?...

Arriva togaflysninger

af Petteri, 26/4 2021, 23:44 (1400 dage siden) @ Vollensir

Jeg vil gerne rose Arriva, for at oplyse om årsagerne til deres forsinkelser/ aflysninger. Jeg forstår dog ikke hvorfor de skriver "mellem Odense og Svendborg via Ringe", eller "mellem Struer og Thisted via Hurup Thy".

Arriva togaflysninger

af frederikhk, 27/4 2021, 06:00 (1400 dage siden) @ Petteri

Det er vidst fordi de har en skabelon de bruger. “Via” er nok fordi f.eks. Aarhus-Struer kan køres via Herning og Langå.

Arriva togaflysninger

af Niels Munch, 27/4 2021, 08:25 (1400 dage siden) @ Petteri

Jeg forstår dog ikke hvorfor de skriver "mellem Odense og Svendborg via Ringe", eller "mellem Struer og Thisted via Hurup Thy".

Nu er de 2 via-byer jo de største "mellemstationsbyer" på respektive baner.

Ringe - med en "købstadlignende" udvikling - er næststørste by i Faaborg-Mydtfyn kommune, hvis rådhus er beliggende i Ringe.

Hurup Thy er næststørste by i Thisted kommune, og byens udvikling i tidens løb kan tilskrives banen.

Så det er da "pænt" at nævne disse via-byer.

M.v.h.
Niels

Arriva togaflysninger

af Petteri, 27/4 2021, 08:50 (1400 dage siden) @ Niels Munch

Jeg er ikke uenig, men da jeg så det første gang, fik det mig til at tænke, at de tror passagererne er dumme. Det giver mening, når der er flere kørselsveje, men en enkeltstrækning, synes jeg ikke det giver mening med.
Som jeg dog også skrev i mit første indlæg. Arriva skal have ros for at annoncere det. DSB vil jo helst informere så lidt som muligt :-)

Arriva togaflysninger

af Niels Munch, 27/4 2021, 09:17 (1400 dage siden) @ Petteri

Det giver mening, når der er flere kørselsveje, men en enkeltstrækning, synes jeg ikke det giver mening med.

Den direkte Odense-Svendborg bus 162 kører via Ørbæk, ikke Ringe. Ganske vist gør rejsetiden, at den ikke er et reelt alternativ til direkte tog ;-) .

I Thy synes intet busalternativ.

M.v.h.
Niels

Arriva togaflysninger

af Petteri, 27/4 2021, 10:27 (1399 dage siden) @ Niels Munch

Point taken. Men den kører ikke i aftentimerne, eller i weekender osv. Og så kører Arriva i øvrigt heller den rute mere :-D Det var bedre med rute 801 i gamle dage.

Du har ret mht Thy. Der er bus forbindelse Thisted- Hurup (men den kører vidst ikke til de mellemliggende stationer?), men syd herfor er der ganske rigtigt ikke nogle muligheder

Arriva togaflysninger

af anho, 26/4 2021, 23:44 (1400 dage siden) @ Vollensir

Tja, Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt, med dårlige signaler og alt for mange tog på en enkeltsporet bane.

Thybanen ved jeg ikke så meget om.

Arriva togaflysninger

af Rail, 27/4 2021, 20:40 (1399 dage siden) @ anho

Tja, Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt, med dårlige signaler og alt for mange tog på en enkeltsporet bane.

Bare fordi du gentager det bliver det jo ikke nødvendig rigtigt.

Kundepunktlighed for Svendborgbanen:
Januar: 89,5 %
Februar: 89 %
Marts: 81,1 %
April: 90,2 %
Maj: 94,4 %
Juni: 95,4 %
Juli: 95,8 %
August: 88,1 %
September: 90,9 %
Oktober: 91,0 %
November: 89 %
December: 94,4 %

Kilde:
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-rejsetidsgaranti/dsb-pendler-rejsetid...

Arriva togaflysninger

af Niels, Aarhus, 27/4 2021, 21:13 (1399 dage siden) @ Rail

Kilde:
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-rejsetidsgaranti/dsb-pendler-rejsetid...

Hmmm

Det giver en gennemsnitlig kundepunktlighed på 90,7% - dvs. hvert 10. tog er forsinket.
Der er 30-32 daglige afgange direkte Odense - Svendborg, og det samme den anden vej - altså i gennemsnit dagligt 6 forsinkede tog.
Jeg forstår egentlig godt, at pendlerne ind imellem er lidt stramme i betrækket.

Venligste hilsner

Niels H.

--
Niels

Arriva togaflysninger

af RasmusD, 27/4 2021, 21:48 (1399 dage siden) @ Niels

Det giver en gennemsnitlig kundepunktlighed på 90,7% - dvs. hvert 10. tog er forsinket.

Nej. Kundepunktlighed er adskilt fra antallet af tog. Det er en nyttig statistik, fordi den vægter tog med mange passagerer højere. Det er værre at et proppet myldretidstog bliver forsinket, end et halvtomt tog på en tilfældig søndag formiddag.

Altså fortæller den intet om hvor mange tog der i snit bliver forsinkede. Den siger at 90,7% af passagererne var fremme til tiden.

Arriva togaflysninger

af Rail, 27/4 2021, 22:01 (1399 dage siden) @ Niels

Kilde:

Hmmm

Der er 30-32 daglige afgange direkte Odense - Svendborg, og det samme den anden vej - altså i gennemsnit dagligt 6 forsinkede tog.
Jeg forstår egentlig godt, at pendlerne ind imellem er lidt stramme i betrækket.

Det er kundepunktlighed der er opgjort her.

Det kan altid blive bedre, men udsagnet "Svendborgbanen kører jo altid ganske forfærdeligt" er jo forkert når der er måneder med 95 % kundepunktlighed.

Arriva togaflysninger

af anho, 27/4 2021, 23:06 (1399 dage siden) @ Rail

Det er langt bedre end sidst jeg tjekkede. Det sidste jeg læste om Svendborgbanen var en brokkespalte i en avis om at banen fik udskudt signalprogrammet yderligere.

Jeg husker for et par år tilbage at den kørte med ekstremt ringe rettidighed; væsentligt værre end på Kystbanen. Men de har vist også ændret køreplanen en del siden da.

Arriva togaflysninger

af Niels Bak, 28/4 2021, 11:55 (1398 dage siden) @ anho

Brokkespalter er gode kilder til at identificere oplevede problemer. Men de giver sjældent det fulde billede hele vejen rundt. Dertil er det fornuftigt at inddrage supplerende kilder ;-)

Arriva togaflysninger

af frederikhk, 27/4 2021, 05:56 (1400 dage siden) @ Vollensir

Materielforhold aflysninger er nok på grund af Desiro.

Arriva togaflysninger

af Vollensir, 27/4 2021, 06:39 (1400 dage siden) @ frederikhk

Det er hver eneste dag der aflyses tog, det kan folk da ikke være tjent med. Der køres også med nedformeret tog, især fredag og søndag er det et stort problem med alt for mange rejsende.

Ja ja man udlicitere for billigere drift og ringere service, ikke noget at sige til der bliver mere og mere trængsel på vejene..

Arriva togaflysninger

af larsht, 27/4 2021, 23:28 (1399 dage siden) @ frederikhk

Materielforhold aflysninger er nok på grund af Desiro.

Det er det jo nok i og med det er det eneste materiel der kører på den bane......

Arriva togaflysninger

af frederikhk, 28/4 2021, 07:51 (1399 dage siden) @ larsht

Ja, men desiro er vel kendt for dets driftsproblemer ikke?

Arriva togaflysninger

af Poul Brandt, Nordsjælland, 28/4 2021, 07:57 (1399 dage siden) @ frederikhk

Ja, men desiro er vel kendt for dets driftsproblemer ikke?

Johhh, eller også er det manglende vedligehold gennem nogle år. Nordjyske har mig bekendt ikke problemer med deres Desiro.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Billige jernbane T-shirts

Danske privatbaner

Læs historien om:
Østjydske Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak