Nye Alstom tog - opformering og driftskobling (Generelt)
Jeg har ledt efter information omkring muligheder for at dele/sammenkoble disse nye tog på vej fra København til Jylland og retur - f.eks.i Odense. Hvor hurtigt kan det i givet fald ske? Ligesom IC3/IR4???
Tja, hvis man skal tro rapporten om "Fremtidens tog" fra juni 2017, så var driftskoblinger ikke just det, som der skulle lægges vægt på ved dette indkøb.
Tror "nogen" havde brændt nallerne med IC4, så nu svinger man over i den anden side af vejen. Måske noget i Århus (tæt ved værkstedet)?
Og i øvrigt hvad er forskellen mellem op/ned-formering og driftskobling???
I min verden er det nogenlunde "same same", men jeg kan tage fejl.
Når man opformerer et tog - altså sætter et ekstra sæt på (i gamle dage konventionelle jernbanevogne) - kobler man det ekstra togsæt på toget. Kald det roligt en driftskobling.
--
Svend